اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

راهکاری برای افزایش عمر باتری خودرو

باتری یکی از اصلی‌ترین قطعات خودرو محسوب می‌شود که سلامت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، این قطعه در تمام خودروها وجود دارد و وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارد .

به گزارش سایت طلا،باتری یکی از اصلی‌ترین قطعات خودرو محسوب می‌شود که سلامت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، این قطعه در تمام خودروها وجود دارد و وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارد و یکی از کاربردی‌ترین لوازم خودرو به‌حساب می‌آید، باتری تمام خودروها از عمر مشخصی برخوردارند و بستگی به عملکرد خودرو دارد و می‌توان به‌راحتی با انجام راهکارهای مؤثر طول عمر باتری خودرو را افزایش داد، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با راهکارهای طلایی افزایش عمر باتری خودرو آشنا شوید و با انجام آن‌ها از باتری ماشینتان به مدت طولانی‌تری بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

عمر مفید باتری خودرو:

باتری‌‌ها در مدل‌ها و برندهای مختلفی وارد بازار شده‌اند و مدل‌های تقلبی اکثر آن‌ها نیز در بازار وجود دارد، طول عمر باتری‌ها بستگی به مدل و برند آن‌ها دارد اما اکثر باتری‌های اصل و باکیفیت بین ۲ تا ۵ سال عمر مفید دارند و این نکته را بدانید که در زمان پایان عمرشان دارای علائم مشخصی هستند که نشان‌دهنده ازکارافتادن باتری هستند.

نکته: زمانی که موتور ماشین روشن است باتری به کمک آن شارژ می‌شود، در زمان خاموش بودن خودرو هیچ نیروی به باتری وارد نمی‌شود تمام لوازم برقی خودرو از باتری تجزیه می‌‌کنند.

راهکارهای افزایش عمر باتری:

راهکارهای بسیاری برای افزایش عمر باتری وجود دارد اما تمام راهکارها مؤثر نیستند در این بخش طلایی‌ترین راهکارها را معرفی خواهیم کرد و شما با رعایت آن‌ها می‌توانید طول عمر باتری خودروتان را افزایش دهید.

استفاده‌نکردن از لوازم برقی:

همان‌طور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم زمانی که خودرو خاموش است باتری شارژ نمی‌شود و تمام برقی در زمان خاموشی از باتری نیرو دریافت می‌کنند که باعث ازبین‌رفتن باتری در طول زمان می‌شود، بهترین راهکار این است که شما در زمان خاموش بودن خودرو لامپ‌ها، ضبط و... را خاموش کنید تا به باتری فشار وارد نشود.

تمیز نگه‌داشتن باتری:

یکی دیگر از کارهای که باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود، تمیز نگه‌داشتن باتری است، زمانی که باتری خودروی شما دچار سولفات شده است باعث می‌شود برق به پایانه‌های باتری نرسد و در مرور زمان باتری از کار می‌افتد.

شما باید هرچند وقت یکبار با مسواک پایانه‌ها را تمیز کنید با انجام این کار متوجه کارکرد بهتر باتری ماشینتان می‌شوید.

باتری در جای مناسب و محکم قرار داشته باشد:

امروزه اکثر جاده‌ها دارای چاله و دست‌انداز هستند و اگر باتری به طور محکم در جای خود قرار نگیرد در حین رانندگی دچار لرزش می‌شود و این کار باعث می‌شود باتری کارکرد خود را از دست بدهد و عمر مفید آن نیز کاهش پیدا کند.

بهتر است باتری را به طور محکم در جای خود قرار دهید و از محکم بودن آن مطمئن شوید، با این کار باتری دچار لرزش و تکان نمی‌شود و این کار تأثیر بسیاری در افزایش طول عمر آن دارد.

خنک نگه‌داشتن باتری:

خنک بودن باتری در افزایش عمر تأثیر دارد و پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که در فصل گرما خودرو را در سایه قرار دهید و سعی کنید همیشه در تمام فصول سال این کار را انجام دهید، گرمای خرشید علاوه بر باتری بر روی سایر اجزای خودرو نیز تأثیرگذار است.

یک باور اشتباه که در برخی از رانندگان وجود دارد، این است که دمای بالا باعث ازبین‌رفتن باتری خودرو می‌شود، گرمای فصل تابستان باعث ازبین‌رفتن باتری خودرو می‌شود و با شروع شدن سرما علائم خرابی نمایان می‌شود که باعث شده برخی فکر کنند سرما باعث ازبین‌رفتن باتری می‌شود.

بهترین دما برای نگهداری صحیح از باتری خودرو بین ۱۹ تا ۲۳ درجه سانتیگراد است و با نگهداری خودرو در این دما عمر باتری خودروتان افزایش پیدا می‌کند.

به مدت طولانی روشن نشدن خودرو:

همان‌طور که می‌دانید باتری با روشن شدن موتور شارژ می‌شود و اگر شما برای مدت طولانی ماشین خود را روشن نکنید باتری خودرو بدون استفاده می‌ماند و شارژ آن به اتمام می‌رسد و این کار باعث می‌شود باتری عمر خود را از دست بدهد.

اگر از ماشینتان استفاده زیادی ندارید، بهتر است هرچند روز یکبار ماشین را روشن کنید و اجازه دهید با کارکردن موتور باتری شارژ شود تا در مدت‌زمان کوتاهی دچار خرابی نشود.

بررسی آب باتری:
یکی دیگر از کارهای که در افزایش عمر باتری خودرو تأثیرگذار است چک کردن آب باتری است، اگر آب باتری کاهش پیدا کند در طول زمان باعث به پایان رسیدن عمر باتری می‌شود و عملکرد آن دچار مشکل می‌شود، بهتر از یک برنامه برای بررسی آب باتری به طور مدام داشته باشید.

استارت زدن:

یکی دیگر از راهکارهای افزایش عمر باتری خودرو این است که به ماشین پی‌درپی استارت نزنید، اگر مدام شروع به استارت زدن کنید به‌سرعت باتری شما از بین می‌رود.

اگر به این کار عادت دارید و به طور مدام استارت می‌زنید باید بگویم با این کار نه‌تنها به باتری آسی وارد می‌کنید باعث خرابی قطعات مختلف خودرو نیز می‌شوید.

توجه: با انجام این روش‌ها شما می‌توانید از باتری خودروتان به‌خوبی نگهداری کنید و به مدت طولانی‌تری از آن استفاده کنید و از عمر طولانی آن لذت ببرید.

نشانه‌های به پایان رسیدن عمر باتری:

اگر روزی اقدام به روشن‌کردن خودرو کردید اما به‌خوبی استارت نخورد و نتوانست مثل همیشه باقدرت ماشین را روشن کند به‌احتمال زیاد عمر باتری شما رو به پایان است.

یکی دیگر از نشان‌های به پایان رسیدن عمر باتری به‌وجودآمدن مشکل در سیستم دیجیتال و برقی خودرو است، ازکارافتادن قطعات برقی مانند ضبط و چراغ به معنای خراب‌شدن باتری است.

توجه: تمام رانندگان باید به طور مرتب با برنامه باتری خودرو را چک کنند تا در صورت خرابی آن را تعویض یا تعمیر کنند.

عوامل خرابی سریع باتری خودرو:

عوامل مختلفی در خرابی باتری خودرو وجود دارد، یخ‌زدگی، پاره شدن تسمه دینام، زیر نور خورشید قرارگرفتن و... از عوامل مهمی هستند که باعث خرابی سریع باتری خودرو می‌شود.

سخن آخر:

باتری‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند که هرکدام طول عمر متفاوتی دارند، راهکارهای وجود دارد برای افزایش عمر باتری خودرو که طلایی‌ترین آن‌ها را در این مقاله به شما معرفی کردیم، شما می‌توانید با رعایت و انجام آن‌ها طول عمر باتری خود را افزایش دهید و از آن به مدت طولانی‌مدت استفاده کنید؛ باتری یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو است و سلامت بودن آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد