اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قیمت طلا در بازارهای جهانی

طلای جهانی در معاملات امروز روند افزایشی به خود گرفت.

به گزارش سایت طلا،نوسان قیمت دلار و تأثیر اطلاعات اقتصادی چین و سیاست‌های بانک‌های مرکزی در افزایش نرخ بهره بر حساسیت بازار تاثیر گذاشته و باعث نوسان طلای جهانی شده‌است.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 9 دلار افزایش به 1732 دلار رسید.

به دنبال اظهارات جسورانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم جکسون هول در روز جمعه، قیمت‌ها در روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود یعنی ۱۷۱۹ دلار و ۵۶ سنت رسید.

شاخص دلار در روز گذشته به بالاترین حد خود در دو دهه گذشته رسید و در برابر سایر ارزهای دنیا به 108.81 رسیده‌است. این شاخص حاکی از ترس بازار از افزایش نرخ بهره علی‌رغم کند شدن روند رشد اقتصاد است.

افزایش تنش‌ها بین آمریکا و چین بر سر مسئله تایوان هم بر قیمت طلا فشار وارد می‌کند، چون پکن یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان کالا در سراسر دنیاست. این خبر حتی بر تمایل به دلار آمریکا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن هم تاثیر گذاشته‌است. دولت بایدن از کنگره آمریکا خواسته 1.1 میلیارد دلار فروش سلاح به تایوان را تصویب کند.

پیام مدیران ارشد مالی جهان رسا و واضح است که تورم افسارگسیخته باقی می‌ماند و رام کردن آن تلاش فوق‌العاده‌ای می‌طلبد که به احتمال زیاد رکود اقتصادی با از دست‌دادن مشاغل و موج‌های شوک در بازارهای نوظهور را به همراه خواهد داشت.

در حالی که طلا در زمان عدم اطمینان اقتصادی به عنوان یک گزینه مطمئن در نظر گرفته می‌شود، افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس امروز دوشنبه گفت که احساس می‌کند فروش سهام در بازار سهام که به دنبال سخنرانی تندرو پاول در روز جمعه رخ داد، نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران درک می‌کنند که بانک مرکزی برای کاهش تورم جدی است.

در حال حاضر بازارها عمدتاً با افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در نشست سپتامبر فدرال رزرو، قیمت‌گذاری می‌کنند.

خبرهای مربوط به توانایی اتحادیه اروپا در مقابله با بحران انرژی هم بازار طلا و دلار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اتحادیه اروپا توانسته دو ماه زودتر از هدف تعیین‌شده، ذخایر گاز خود را پر کند و برای یک زمستان سخت آماده باشد. محدود شدن عرضه نفت و گاز روسیه به اروپا قیمت انرژی در این قاره را به بالاترین رقم رسانده‌است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد