اونس طلا2337.71
مظنه14,786,000
18 گرم3,413,300
ارزش سکه33,312,858
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,800,000
ربع14,500,000

قیمت طلا همچنان به سقوط خود ادامه می دهد

قیمت طلا که در روز جمعه افت بسیار شدیدی را تجربه کرد همچنان سفوط خود ادامه می دهد. بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران بازار نیز بر این باورند که قیمت طلا همچنان در روند نزولی خود حرکت خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا، هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن 1721 دلار در حال معامله است که 17 دلار افت روزانه را نشان می دهد. مهم ترین عاملی که باعث افت قیمت طلا تا این اندازه شده است را می توان سیاست های بانک مرکزی آمریکا یا همان فدرال رزرو دانست.

اعضای فدرال رزرو طی هفته گذشته اعلام کردند که این بانک همچنان به سیاست های ضد تورمی خود ادامه خواهد داد. این در حالی است که نرخ بهره طی ماه های اخیر افزایش قابل توجهی یافته و همراه با افزایش تورم نگرانی ها نسبت به ایجاد رکود تورمی را افزایش داده است.

با این حال سیاست گذاران فدرال رزرو طی هفته گذشته تاکید زیادی بر اهمیت داده های اقتصادی داشتند که طی این هفته منتشر خواهد شد. داده های اقتصادی مرتبط با تورم و همچنین داده های مشاغل ایالات متحده می تواند تاثیر بسیاری بر تصمیم گیری های آتی فدرال رزرو داشته باشد.

قیمت طلا

داده های مشاغل غیر کشاورزی ایالات متحده که طی این هفته منتشر خواهد شد، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی ارزش دلار آمریکا بگذارد. در صورتی که داده ها تاامید کننده باشند، سرمایه گذاران بار دیگر به سمت نگهداری از دلار روی می آورند و همین موضوع شاخص دلار را افزایش خواهد داد.

از طرف دیگر اگر داده های اقتصادی که منتشر خواهند شد باعث شود تا فدرال رزرو از افزایش بیشتر نرخ بهره دست بکشد، فضا برای بازار های دیگر باز خواهد شد و بازار طلا و همچنین بازار سهام می توانند یک رشد نسبی را تجربه کنند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد