اونس طلا2337.71
مظنه14,686,000
18 گرم3,390,200
ارزش سکه33,087,558
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,900,000
ربع14,500,000

نحوه بلاک کردن افراد در واتس آپ

بعد از فیلتر شدن یکی از بزرگ‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا در ایران واتساپ به پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان تبدیل شد؛

به گزارش سایت طلا،بعد از فیلتر شدن یکی از بزرگ‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا در ایران واتساپ به پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان تبدیل شد؛ امروزه کسب‌وکارها و مردم معمولی برای انجام کارهای روزمره و اطلاع‌رسانی از این برنامه استفاده می‌کنند؛ به‌احتمال زیاد برای شما نیز اتفاق افتاده است که از فردی یا سازمانی پیامی دریافت کرده‌اید و نمی‌خواهید آن شخص یا شرکت دوباره برای شما پیام ارسال کند، واتساپ قابلیتی ارائه کرده است برای ازبین‌بردن مزاحمت‌ها، این قابلیت بلاک (block) نام دارد و شما می‌توانید به‌راحتی جلوی پیام دادن فردی را که برای شما مزاحمت ایجاد کرده است را بگیرید، با ما تا انتها همراه باشید در این مقاله به نحوه بلاک کردن در واتساپ پرداخته‌ایم.

چرا این قابلیت طراحی شد؟

برای افرادی که از پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کردند مزاحمت زیادی ایجاد می‌شد و شرکت‌ها پیام‌های تبلیغاتی بسیاری برای مردم از طریق پیام‌رسان‌ها ارسال می‌کردند، این کار باعث شده بود مردم از این برنامه‌ها استفاده نکنند و این اپلیکیشن‌ها با شکست مواجه شوند.

پیام‌رسان‌ها برای جلوگیری از شکست و راحتی کاربران این قابلیت رو به اپلیکیشن‌ها اضافه کردند تا مخاطب‌ها به‌راحتی بتوانند افراد مزاحم را حذف کنند و اگر از پیامی ناراحت شدند فرستنده آن را بلاک کنند، اکثر پیام‌رسان‌ها مانند: تلگرام از این قابلیت بهره‌مند هستند.

زمانی که شما فردی را بلاک می‌کنید دیگر هیچ پیامی از او برای شما ارسال نمی‌شود، اگر آن شخص برای شما پیامی ارسال کند یک تیک برای او فعال می‌شود و پروفایل شما برای او قفل می‌شود و نمی‌تواند عکس پروفایلتان را نیز مشاهده کند.

نحوه بلاک کردن در واتساپ:

نحوه بلاک کردن در واتساپ در گوشی‌های اندروید و Ios متفاوت است که در این بخش ما به شما روش بلاک کردن در هر دو سیستم‌عامل را آموزش خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

بلاک کردن واتساپ در اندروید:

نحوه بلاک کردن در سیستم‌عامل‌های اندروید کار دشواری نیست و با کمی دقت به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

قدم اول: در قدم اول شما گوشی‌تان را روشن می‌کنید، وارد برنامه واتساپ می‌شوید.

قدم دوم: در این بخش سه‌نقطه گوشه را باز کنید.

قدم سوم: وارد بخش تنظیمت واتساپ شوید، اگر زبان واتساپتان انگلیسی بود بر روی setting ضربه بزنید.

قدم چهارم: وارد بخش حساب شوید و از این بخش به بخش حریم خصوصی بروید.

قدم پنجم: در بخش حریم خصوصی لیست مخاطبین مسدود شده را جستجو کنید و وارد این بخش شوید.

قدم ششم: در این بخش اپلیکیشن به شما لیستی از مخاطبینی که می‌خواهید آن‌ها را مسدود کنید نشان می‌دهد و شما با انتخاب آن‌ها را بلاک کنید و در گوشه یک گزینه اضافه‌کردن وجود دارد که از این بخش هر زمان خواستید می‌توانید مخاطب‌های بیشتری را مسدود کنید.

نحوه بلاک از صفحه چت مخاطب:

امکان بلاک کردن در واتساپ از صفحه چت مخاطب در دو روش امکان‌پذیر است، برای این کار تنها کافی است چند کار را انجام دهید تا به‌راحتی شخص موردنظر را وارد لیست مسدود شده‌ها کنید.

روش اول:

مرحله اول: وارد صفحه چت خودتان با فرد موردنظر می‌شوید و بر روی سه‌نقطه گوشه تصویر ضربه می‌زنید.

مرحله دوم: بعد از باز کردن سه‌نقطه به شما یک لیستی نشان داده می‌شود و شما باید در این بخش باید گزینه more (بیشتر) را بازکنید.

مرحله سوم: بعد از باز کردن گزینه قبل در این بخش برای شما چند گزینه را نمایش می‌دهد شما برای بلاک کردن باید بر روی دکمه block (مسدودکردن) ضربه بزنید.

مرحله چهارم: حالا شما در این بخش باید گزینه block را دوباره انتخاب کنید، خب شما با موفقیت فرد موردنظر را به لیست بلاک شده‌ها اضافه کردید.

روش دوم:

در این روش شما اول وارد صفحه چت می‌شوید و برروی اسم یا شماره فرد موردنظر ضربه می‌زنید و بعد از ورود به پروفایل به انتهای صفحه بروید و گزینه Block را انتخاب کنید، شما با انجام این دو کار یک نفر را به لیست بلاک شده‌ها اضافه کردید.

بلاک کردن در سیستم Ios :

بلاک کردن در واتساپ به‌وسیله گوشی‌های Ios تفاوت زیادی با اندروید ندارند و تمام گزینه‌ها به یک نام هستند، برای این کار وارد برنامه می‌شوید، پایین صفحه یک‌شکل چرخ‌دنده وجود دارد که به معنای تنظیمات است وارد این بخش می‌شوید، بعد وارد گزینه حساب شده و بخش حریم خصوصی را باز می‌کنید و از لیست مسدود شدگان مخاطبی که می‌خواهید بلاک کنید از بخش اضافه‌کردن به لیست اضافه می‌کنید.

بلاک فردی که نمی‌شناسید:

اگر فردی در لیست مخاطبان شما قرار نداشت و به شما برای اولین‌بار پیام بدهد، واتساپ به شما اجازه انتخاب سه گزینه را می‌دهد، گزینه اول از شما می‌خواهد اگر فرد را می‌شناسید به مخاطبان خود اضافه کنید، گزینه بعد به شما می‌گوید می‌توانید این شماره را مسدود کنید و آخرین گزینه شما می‌توانید فرد را ریپورت کنید.

افزایش مخاطب:

شاید برای شما هم جالب باشد! از زمانی که واتساپ این قابلیت را به اپلیکیشن خود اضافه کرد، مخاطبان بیشتری دریافت کرد، و آمار دانلود این پیام‌رسان مخصوصاً در ایران افزایش پیدا کرد.

واتساپ با اضافه‌کردن این بخش به اپلیکیشن خود طرف‌داران بیشتری پیدا کرد و مخاطبین هنگام استفاده حس امنیت بالایی دارند، بعد از واردشدن واتساپ بیزینس صاحبان کسب‌وکارها برای اطلاع‌رسانی به مشتریان خود و معرفی محصولاتشان از این برنامه استفاده می‌کنند.

نحوه خارج‌کردن از لیست بلاک‌ها:

برای اینکه مخاطبی را از لیست بلاک شده‌ها خارج کنید باید همان کارهای که برای بلاک کردن انجام دادیم را انجام دهید با این تفاوت که در این مرحله گزینه block به گزینه unblock تغییر کرده است که باید این گزینه را انتخاب کنید به همین راحتی می‌توانید فرد موردنظر را از بلاکی در بیاورید.

آیا برای بلاک کردن باید هزینه‌ای پرداخت کرد؟
این قابلیت به‌صورت رایگان برای مخاطبان واتساپ فعال شده است، خیلی از افراد بر این باور هستند که برای مسدودکردن فردی در واتساپ باید هزینه پرداخت کنند! اما این باور به طور کامل اشتباه است و این فرایند به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

نتیجه‌گیری:

واتساپ برای راحتی و امنیت مخاطبان خود یک قابلیت پرکاربرد را در اختیار افراد که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند قرار داده است، شما می‌توانید از این برنامه بدون هیچ مزاحمی استفاده کنید و هر شخص یا سازمانی را مسدود کنید؛ در واتساپ اگر کسی برای شما پیامی ارسال کرد و برای شما مزاحمت ایجاد کرد می‌توانید او را به لیست مسدود شده‌ها اضافه کنید، بلاک کردن در واتساپ کار بسیار راحتی است و باکمی دقت به مطالب و آموزش‌های این مقاله به‌راحتی می‌توانید از این قابلیتی که اپلیکیشن به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار شما کاربران عزیز قرار داده است، استفاده کنید؛ همیشه رضایت کاربر از اپلیکیشن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، امیدواریم مطالب آموزشی این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از جلوی ارسال پیام‌های تبلیغاتی و خسته‌کننده را بگیرید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد