اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فلز زرد در آستانه سقوط /تداوم ریزش قیمت طلای جهانی

در شرایطی که طلا تحت فشار قدرت دلار قرار دارد، افزایش بی‌ثباتی در بازار سهام آمریکا ضربه دیگری به این فلز گران‌بها خواهد زد.

به گزارش سایت طلا ،اظهارات جروم پاول رییس فدرال‌رزرو آمریکا مبنی‌بر ادامه روند افزایش نرخ بهره جهت مهار تورم باعث شد قیمت طلا برای دومین روز پیاپی کاهش یابد.

این تندترین اظهارات پاول در این مدت بوده است. در شرایطی که طلا تحت فشار قدرت دلار قرار دارد، افزایش بی‌ثباتی در بازار سهام آمریکا ضربه دیگری به این فلز گران‌بها خواهد زد.

بهای هر اونس طلا پس از افت ۱.۲ درصدی در روز جمعه امروز به 1725 دلار رسید.

ایسنا نوشت:شاخص دلار نیز نزدیک به بالاترین رقم دو دهه اخیر یعنی ۱۰۹.۲۹ ماه گذشته، حفظ شد و شمش را برای دارندگان سایر ارزها گران کرد.

پاول روز جمعه در کنفرانس بانک مرکزی جکسون هول در وایومینگ هشدار داد که آمریکایی‌ها به سمت دوره دردناکی از رشد اقتصادی کند و احتمالاً افزایش بیکاری می‌روند زیرا فدرال رزرو برای مبارزه با تورم بالا نرخ بهره را افزایش می‌دهد.

نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد و در عین حال دلار را تقویت می‌کند.

برخی مقامات آمریکا از جمله الیزابت وارن، سناتور دموکرات، نگرانند سیاست‌های سختگیرانه بانک مرکزی آمریکا اقتصاد این کشور را وارد رکود کند. این مقامات عقیده دارند افزایش نرخ بهره فشار تورم را پایین نمی‌آورد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا در چین هفته گذشته افزایش یافت و به بالاترین حد خود از اکتبر رسید زیرا کاهش قیمت‌های جهانی باعث تشویق خرید شد، در حالی که تقاضا در هند کاهش یافت زیرا خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد