اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نظرسنجی: آیا قیمت طلا همچنان کاهش خواهد یافت؟ + نظر سنجی موسسه کیتکو

قیمت طلا در روز های پایانی هفته گذشته یک روند صعودی را طی کرد اما این حرکت صعودی ناموفق بود و فلز زرد در روز جمعه تمام رشد خود را از دست داد. حال بسیاری از تحلیلگران نسبت به آینده طلا نامطمئن هستند.

به گزارش سایت طلا، فلز زرد تا روز پنجشنبه هفته گذشته رشد خوبی را به نمایش گذاشت و بالاتر از 1750 دلار بسته شد اما در روز جمعه افت بسیار شدیدی را تجربه کرد و قیمت آن با 19 دلار کاهش در عدد 1739 دلار بسته شد.

کارشناسان بر این باورند که افت روز جمعه طلا ناشی از سخنرانی رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم جکسون هول بود. اگرچه جروم پاول آنگونه که بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند، موضع تندروانه ای نگرفت اما با این حال بر روی افزایش قیمت ها و اقدامات فدرال رزرو تاکید کرد.

وی در سخنرانی خود ابراز داشت که نرخ بهره می تواند برای مدتی طولانی تر بالا بماند تا تورم آمریکا به هدف فدرال رزرو یعنی 2 درصد نزدیک شود. فدرال رزرو از آغاز امسال شروع به افزایش نرخ بهره کرد تا تورم شدید به وجود آمده در اقتصاد آمریکا را کنترل کند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، گفت که در حال حاضر به افزایش قیمت طلا خوشبین نیست چراکه نرخ بهره همچنان در حال افزایش بوده و به عنوان یک باد مخالف اصلی برای طلا عمل می کند.

با این حال برخی از تحلیلگران بر این باورند که فشار های تورمی در آینده کاهش خواهد یافت و در نتیجه فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد که افزایش نرخ بهره را تعدیل کند. در این شرایط ارزش دلار آمریکا کاهش یافته و باعث می شود تا قیمت طلا افزایش یابد.

در نظرسنجی اخیر سایت کیتکونیوز 16 تحلیلگر شرکت کردند. از این تعداد 38 درصد بر این باورند که قیمت طلا طی روز های آینده افزایش یافته و 38 درصد نیز بر این باورند که طلا کاهشی خواهد شد. 25 درصد از تحلیلگران نیز نسبت به طلا در هفته پیش رو خنثی بودند.

از طرف سرمایه گذاران نیز 561 رای به صندوق انداخته شد. از این تعداد 53 درصد معتقد بودند قیمت طلا افزایش خواهد یافت، 27 درصد بر روی طلا نزولی بودند و 20 درصد موضع بی طرف اتخاذ کردند.

در اینتستاگرام ZarrinTVهمین نظر سنجی قرارداده شده و شما می توانید برای این هفته نظر خود را برای ما ارسال کنید.

instagram.com/zarrintv

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد