اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ که هنوز در جاده‌ها دیده می‌شوند + عکس

در طول تاریخ خودروهای متنوع باکیفیت‌های مختلفی تولید شده‌اند، اما تمامی آن‌ها موفق نبودند و خیلی زود از بازار مصرف کنار گذاشته شدند، اما بعضی از خودروهای قدیمی وجود دارند که هنوز هم در جاده‌ها دیده می‌شوند

به گزارش سایت طلا،در طول تاریخ خودروهای متنوع باکیفیت‌های مختلفی تولید شده‌اند، اما تمامی آن‌ها موفق نبودند و خیلی زود از بازار مصرف کنار گذاشته شدند، اما بعضی از خودروهای قدیمی وجود دارند که هنوز هم در جاده‌ها دیده می‌شوند و مورداستفاده قرار می‌گیرند، همان‌طور که می‌دانید گذشت زمان می‌تواند موجب تخریب ماشین شود اما از برخی ماشین‌ها به‌عنوان جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ یاد می‌شود که از کیفیت بالایی برخوردارند، با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این خودروها اطلاعات کسب کنیم.

جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ قدیمی حال حاضر

بعضی از خودروهای قدیمی وجود دارند که هنوز هم کار می‌کنند و پس از سالیان سال کاملاً تخریب و نابود نشده‌اند، البته لازم به ذکر است که هزینه نگهداری خودروهای قدیمی جهت استفاده کمی بالا است، زیرا شما باید در مسافت‌های کوتاه‌مدت خودروی خود را چک کنید و از سلامت قطعات ماشین باخبر باشید.

درصورتی‌که از خودروهای قدیمی به‌خوبی مراقبت نشود به‌درستی کار نخواهد کرد و سریعاً غیرقابل‌استفاده خواهد شد و در کسری از ثانیه جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ به خراب‌ترین خودرو‌های تاریخ تبدیل خواهند شد، در ادامه لیستی از خودروهایی آماده کرده‌ایم که سالیان سال است که کار می‌کنند و از نظر فنی هیچ مشکلی ندارند، در ادامه با ما همراه باشید.

پورشه C356

این مدل از پورشه برای اولین‌بار در سال 1964 تولید شد البته لازم به ذکر است که پورشه 356 دارای مدل‌های مختلف است و به تایپ‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شود، تایپ C آخرین مدل تولید شده از پورشه 356 است و قبل از آن نیز تایپ‌های B و A قرار دارند.

تقریباً پنجاه سال از تولید این خودرو گذشته است اما همچنان مثل شیر به فعالیت خود ادامه می‌دهد و از نظر فنی نیز کاملاً سالم است، صاحب خودرو پورشه 356 کلاس C راز سلامت ماشین خود را در چکاپ‌های مداوم خودروی خود می‌داند، به گفته صاحب خودرو او هر 3000 مایل خودروی خود را پیش تعمیرکار برده و به‌صورت کامل اجزای خودرو را سرویس می‌کند و این اعمال ماشین C356 را به جان‌سخت‌ترین خودرو‌های تاریخ تبدیل کرده است.

تویوتا توندرا

تویوتا مدل توندرا خود را در سال 2007 روانه بازار کرد، این خودرو در زمان خود دارای سه پیشرانه بود، پیشرانه اول آن یک موتور شش‌سیلندری 4 لیتری بود که می‌توانست 270 اسب بخار نیرو تولید کند؛ پیشرانه دوم آن یک موتور هشت سیلندر 4.6 لیتری و پیشرانه سوم آن نیز یک موتور هشت سیلندر 5.7 لیتری بود که پیشرانه دوم قادر به تولید 310 اسب بخار و پیشرانه سوم آن قادر به تولید 381 اسب بخار بود.

هنوز هم این خودرو در خیابان رویت می‌شود و پرقدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد، بیشترین مسیری که با خودرو تویوتا توندرا 2007 طی شده بود 1 میلیون مایل بود که البته ممکن است این عدد تا الان تغییر کرده باشد و اطلاعات دقیقی از آن تا به امروز مشخص نیست و این خودرو نیز در لیست جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ ما قرار می گیرد.

هوندا سیویک

هوندا سیویک 2006 یکی از دیگر خودروهای جان‌سخت است که هنوز در خیابان‌ها رویت می‌شود، جالبت است بدانید که در زمان معرفی این خودرو، شرکت هوندا حداکثر عمر مفید این خودرو را 300 هزار مایل اعلام کرده است، این در صورتی است که یک مرد توانسته با این خودرو به میزان یک میلیون مایل رانندگی کند و ممکن است تا به این ساعت این رکورد را بهتر نیز کرده باشد.

هوندا سیویک‌ها از موتور‌های چهارسیلندر 1.8 لیتری استفاده می‌کنند که این موتور می‌تواند به میزان 140 اسب بخار نیرو تولید کند و گشتاور نیرو آن به 174 نیوتن متر می‌رسد.

ولوو 240

اگر در خیابان‌ها چرخی بزنید می‌توانید ولوو 240 مدل سال 1987 را در خیابان‌ها مشاهده کنید، شرکت خودروسازی ولوو بیشتر خودروهای با کیفیتی تولید می‌کند و خودروهای این شرکت می‌توانند برای مدت‌های طولانی به فعالیت خود ادامه دهند و هیچ آسیبی نبینند.

افراد مختلف زیادی بودند که توانسته‌اند تا به امروز با این خودرو مسافت‌های بیش از یک میلیون مایل را طی کنند و خودروهای آن‌ها هنوز هم سالم هستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند، ممکن است شاید خود شما نیز این مدل از خودرو ولوو را در خیابان‌ها مشاهده کرده باشید.

دوج رام

مدل 2500 دوج رام نیز یکی از خودروهایی قدر شرکت رام هست که بسیار جان‌سخت است و هنوز هم در خیابان‌ها فعالیت می‌کند، فردی مکانیک توانسته است با خودرو دوج رام 2500 خود بیش از یک میلیون مایل را طی کند و قصد دارد که روزبه‌روز به این عدد اضافه کرده و رکورد خود را دست‌نیافتنی‌تر کند.

ماشین دوج رام 2500 که توانسته این رکورد را ثبت کند در سال 1996 تولید شده است و تقریباً 24 سال می‌باشد که بدون هیچ مشکلی فعالیت می‌کند و در جاده‌ها حکمرانی می‌کند.

ولوو Gle740

هنوز هم خودروهای ولوو GLE 740 مدل سال 1996 در خیابان‌ها دیده می‌شود، خودرو ولوو GLE 740 توانست برای اولین‌بار در سال 2014 مسافتی بیش از 1 میلیون مایل را طی کند و اثبات نماید که هنوز هم حرفی برای گفتن دارد و می‌تواند در خیابان‌ها به ادامه فعالیت خود بپردازد.

این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری استفاده می‌کند که قابلیت تولید 109 اسب بخار نیرو را دارد، مدل Gle 740 شرکت ولوو هنوز هم در بازار وجود دارد و در بین علاقه‌مندان خریدوفروش می‌شود و این خودرو نیز در لیست جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ ما قرار می گیرد؛ اگر از تمامی دارندگان خودرو قدیمی بپرسید که راز موفقیت شما چیست و چگونه خودروهای قدیمی شما این‌همه سال عمر می‌کنند، همه آن‌ها مشترکاً پاسخ خواهند داد که سرویس مکرر خودرو و تعویض سریع قطعات تخریب شده، شما نیز می‌توانید با رعایت این نکات از خودروی خود سالیان سال استفاده کنید.

ساب SPG900

ساب‌ها یکی از ماشین‌های قدرتمند در زمان قدیم بودند که در کشور سوئیس تولید می‌شدند، یکی از مدل‌های معروف ساب SPG900 است، این خودرو در زمان تولید خودش نیز کمیاب بود اما هنوز هم می‌توانید این مدل خودرو را در خیابان‌های شهر مشاهده کنید.

تولیدکنندگان ساب مدل SPG900 معتقد بودند که حداکثر عمر مفید برای این خودرو 10000 مایل است اما آن‌ها قطعاً در اشتباه بودند زیرا مردی توانست از این عدد فراتر رفته و با ماشین ساب SPG900 یک میلیون مایل رانندگی کند، حرکت جالب این مرد پس از رسیدن به رکورد یک میلیون مایل رانندگی اهدا کردن ماشین خود به موزه بود.

بنز SE280

مرسدس‌بنزها در تمام ادوار تاریخ دارای ظاهر شیک و قدرت موتور بالا بودند، یکی از مدل‌های بنز که هنوز هم ممکن است در خیابان‌ها دیده شود Se280 است، امروزه از این نوع خودروها به‌عنوان خودروهای کلاسیک یاد می‌شود و طرف‌داران خاص خودشان را دارند.

این خودرو از قطعات با کیفیتی برخوردار است، و درصورتی‌که از قطعات آن به‌خوبی مراقبت شود می‌تواند سالیان دراز برای شما کار کند، یک فرد خارجی توانسته است با بنز SE280 حدود یک میلیون مایل را طی کند و رکورد جدیدی با کمک این ماشین ثبت کند.

هوندا آکورد

این ماشین در دهه 90 میلادی طرف‌داران زیادی داشت و آرزو هر فردی بود که یک‌بار سوار خودرو هوندا آکورد 1994 شود، به گفته سازندگان با کمک این خودرو این خودرو شما می‌توانید با موتور آن حدود 400 هزار مایل را طی کنید، البته در صورت خرابی موتور نیز مشکلی پیش نخواهد آمد و شما می‌توانید موتور آن را تعویض کنید و و این خودرو نیز در لیست جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ ما قرار می گیرد.

یکی از طرف‌داران هوندا آکورد توانسته است با کمک این خودرو به رکورد رانندگی یک میلیون مایلی برسد، البته به گفته فرد موتور اصلی این خودرو پس از 500 هزار مایل از کار افتاد و مجبور شده است تا موتور خودرو را تعویض کند و به ماجراجویی خود ادامه بدهد.

هوندا آکورد 1991

این هوندا آکورد نسخه قدیمی‌تر از هوندا آکورد EX 94 است و در سال 1991 از آن استفاده می‌شده است اما پابه‌پای نسخه جدید خود در حال حرکت است و تا به امسال به هیچ مشکلی برنخورده است و هنوز هم در حال حرکت در جاده‌ها است، عدد کیلومترشمار این خودرو نیز از یک میلیون مایل گذشته است و در این زمینه رکورددار است.

هنوز هم این خودرو در بازارها خریدوفروش می‌شود اما تعداد آن‌ها اندک است و خودروهای کمیابی هستند، اغلب دیگر از این خودروها جهت رانندگی استفاده نمی‌شوند و علاقه‌مندان این خودرو را جهت تکمیل کلکسیون خود خریداری می‌کنند.

فورد F-250

بیشتر خودروهای تولید شده توسط شرکت فورد از کیفیت بالایی برخوردار هستند و مدل F 250 فورد نیز از این قاعده مستثنی نیست، این خودرو در سال 2006 روانه بازار شد و تا به امروز به فعالیت خود ادامه می‌دهد و توانسته است یک میلیون مایل رانندگی را بگذراند.

این خودرو از موتور شش سیلندر 8 لیتری برخوردار است که قادر است 362 اسب بخار نیرو تولید کند و گشتاور موتور آن به 457 نیوتن متر می‌رسد، شرکت تولیدکننده این خودرو حداکثر عمر موتور این خودرو را 400 هزار مایل اعلام کرده است و پس از 400 هزار مایل موتور آن تخریب خواهد شد و باید آن را تعویض کرد.

شولرت سیلورادو

این خودرو از مدل‌های قدیمی تولید شده توسط شورلت است و جزو ماشین‌های جان‌سخت شرکت شورلت می‌باشد، درصورتی‌که به‌صورت اصولی و مناسب از این خودرو مواظبت کنید می‌تواند چندین سال برای شما کار کند و شما نیازی به تعویض خودرو خود نداشته باشید.

یک زوج آمریکایی با رعایت این نکات توانسته‌اند از این خودرو تا به الان استفاده کنند و طی 4 سال حدود یک میلیون مایل از این ماشین کار بکشند که رقم بسیار بزرگی است.

بنز SE250

مدل SE250 نیز مانند مدل SE270 در دهه 70 میلادی طرفداران زیادی داشته است و از خودرو های قدرتمند و لوکس زمان خود بوده است، این خودرو نیز همانند مدل جدید تر خود یعنی SE270 در جاده ها مشاهده می شوند و دارند پر قدرت به فعالیت خود ادامه می دهند و این خودرو نیز در لیست جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ ما قرار می گیرد.

این خودرو نیز به باشگاه یک میلیون مایلی‌ها پیوسته است و صاحب آن توانست در مدت چند سال یک میلیون مایل با این خودرو رانندگی کند، قسمت جالب ماجرا این است که این خودرو هنوز نیز سالم می‌باشد و امکان رانندگی با آن وجود دارد و شاید بتواند به رکورد 2 میلیون مایل رانندگی برسد.

شولرت سیلورادو 1991

این خودرو مانند شورلت قبلی است که در لیست اعلام شد با این تفاوت که این خودرو تولید سال 1991 بوده و نسبت به مدل پیشین قدیمی تر است، راننده این خودرو توانسته است به مدت 12 سال رانندگی یک میلیون مایل را با این خودرو طی کند.

طی آخرین اعلام مالک هنوز هم موتور فابریک این خودرو سالم است و مثل ساعت کار می‌کند و نیازی به تعویض موتور این خودرو پس از این‌همه مسافت نیست و این مدل خودرو بسیار جان سختی است.

ولوو 850

این مدل از خودرو ولوو از سال‌های 1992 تا 1997 تولید می‌شود و یکی از ماشین‌های جان‌سخت شرکت ولوو است، همچنین مدل ولوو 850 اولین خودرو دیفرانسیل جلو ولوو بود که در بازار به فروش رسید.

چیپ چروک

چیپ چروک خودرویی جان‌سخت است که در سال 1991 تولید و به بازار عرضه شد، این خودرو هم اکنون نیز در بازار به فروش می‌رسد.

جیپ‌های چروک دارای یک موتور چدنی هستند که قابلیت تولید نیرو تا 102 اسب بخار و گشتاور آن 204 نیوتن متر است.

لینکلن

لینکلن سال 1983 نیز یکی از خودروهای جان‌سخت لیست ما است، با اینکه مدت خیلی طولانی از ساخت این خودرو گذشته است اما موتور فابریک این ماشین مثل ساعت کار می‌کند و هیچ مشکلی ندارد که این از کیفیت بالای موتور این خودرو است و این خودرو نیز در لیست جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ ما قرار می گیرد.

این خودرو برای اولین‌بار در سال 2009 توانست وارد باشگاه یک میلیون مایلی شود و اولین خودرو لینکلن در سال 2009 از یک میلیون مایل رانندگی گذشت، البته هنوز هم موتور فابریک این خودرو سالم است و خیلی راحت کار می‌کند.

فولکس‌واگن

فولکس‌واگن بیتل سال ساخت 1963 یکی از جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ حال حاضر دنیا است که توانسته است یک میلیون مایل را طی کند، فولکس‌واگن‌های تولید شده در سال 1963 از کیفیت پایینی برخوردار هستند و رسیدن به رکورد یک میلیون مایل رانندگی با این خودرو تقریباً غیرممکن است.

به گفته مالک برای رسیدن به این رکورد با خودرو فولکس، صاحب آن مجبور شده است که تقریباً هفت بار موتور این خودرو را کاملاً تعویض کند تا بتواند به این رکورد برسد.

پلیموت

خودرو پیلوت فیوری سال 1963 نیز یکی از جان‌سخت‌ترین خودروهای حال حاضر دنیا است که تقریباً موفق شده بود تا رکورد جهانی را در این زمینه شکست دهد، اما متأسفانه مالک این خودرو با بدشانسی مواجه شد و تصادف موجب گشت تا این ماشین جان‌سخت نتواند رکورد جهانی را جابه‌جا کند.

خودرو پیلوت فیوری سال 1963 توانسته است 1.62 میلیون مایل را کاملاً رانندگی کند که این عدد واقعاً مقدار بزرگی است و هر ماشینی این توانایی را ندارد.

ولوو GL245

این خودرو که توسط ولوو تولید شده است عملکرد بهتری نسبت به خودرو پیلموت داشته و توانسته است رکورد 1.63 میلون مایل رانندگی را ثبت کند و بالا تر از رقیب خود پیلموت بایستد.

بنز D240

می‌توان بنز D240 را جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ تولید شده توسط شرکت بنز اعلام کرد، این خودرو هنوز در خیابان‌ها دیده می‌شود و می‌توان از آن به‌آسانی و بدون هیچ مشکلی استفاده کرده و با آن رانندگی کنید.

یکی از مدل‌های خودرو بنز D240 توانسته است که به رکورد 2.8 میلیون مایل رانندگی برسد که یک عدد بسیار بزرگ است.

ولوو P1800

در نهایت لقب جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ جهان می‌رسد به خودروهای ولوو P1800، این خودرو از قدرت و مقاومت بالایی برخوردار است و با اینکه چندین سال است از ساخت آن گذشته است اما هنوز هم این خودرو در جاده‌ها دیده می‌شود.

همچنین رکورد بیشترین میزان رانندگی با یک ماشین نیز توسط این خودرو ثبت شده است و ولوو P1800 توانسته است 3 میلیون مایل رانندگی کند.

سخن پایانی

در پایان با لیست جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ آشنا شدیم و می‌دانیم که خودروهای ولوو جان‌سخت‌ترین خودروهای تاریخ هستند و از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند، البته بیشتر این خودروهای جان‌سخت قدیمی که در بازار خریدوفروش می‌شوند برای تکمیل کلکسیون افراد علاقه‌مندهستند و مالکان این خودرو بیشتر سعی می‌کنند که از این خودروها برای رانندگی استفاده نکنند.

نگهداری کردن خودرو به مدت طولانی کار سختی نیست، اگر می‌خواهید که ماشین شما برای مدت طولانی کار کند و هیچ مشکلی برای شما پیش نیاید بهتر است که سرویس‌های دوره‌ای ماشین را مرتب انجام دهید و در صورت خرابی قطعات آن را خیلی سریع تعویض کنید، همچنین تعویض به‌موقع و استفاده روغن‌موتور باکیفیت می‌تواند موتور خودرو شما را سالیان سال سالم نگه دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد