اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلایی‌ترین راهکارهای افزایش عمر باتری

اکثر کاربران گوشی دوست دارند که یک باتری بی نهایت داشته باشند که هیچ وقت خالی نشود و تا ابد برای آن ها کار کند.

اکثر کاربران گوشی دوست دارند که یک باتری بی نهایت داشته باشند که هیچ وقت خالی نشود و تا ابد برای آن ها کار کند، اما بیشتر این مشکلات را خود کاربران ایجاد می کنند، آن ها با استفاده نا درست از باتری گوشی، آن را نابود می کنند، با نگهداری باتری گوشی می توانید کارایی آن را افزایش داده و سالیان سال از باتری خود استفاده کنید؛ ما در ادامه راهکار های مختلفی به شما ارائه خواهیم کرد که شما می توانید با رعایت کردن این راهکار های بسیار ساده باتری خود را سالم نگه داری کنید.

راهکار های نگهداری باتری گوشی

باتری موبایل رسانای برق و انرژی به سخت‌افزار گوشی است و اگر باتری به‌خوبی وظیفه خود را انجام ندهد عملکرد گوشی شما دچار اخلال خواهد شد، با افزایش عمر باتری کارایی موبایل شما نیز افزایش خواهد یافت، درصورتی‌که شیوه درست نگهداری باتری گوشی را بلد باشید می‌توانید به‌راحتی سالیان سال از باتری موبایل خود استفاده کنید.
در ادامه چندین راهکار کاربردی و کلیدی را به شما آموزش خواهیم داد تا طول عمر باتری شما افزایش پیدا کند.

راهکار اول افزایش عمر باتری: از شارژر مناسب استفاده کنید

باتری‌های موبایل کاملاً به ولتاژ ورودی حساس هستند و درصورتی‌که از شارژر نامناسب استفاده کنید ممکن است که ولتاژ بیش از حد مجاز وارد باتری گوشی شما شود که این امر می‌تواند شما را دچار دردسر کند، باتری هر گوشی دارای مشخصه‌های متفاوتی است.
شما نمی‌توانید شارژر گوشی‌های مختلف را به گوشی خود وصل کنید، برای مثال باتری گوشی‌های شیائومی با باتری گوشی سامسونگ متفاوت است، و درصورتی‌که از شارژر سامسونگ برای گوشی شیائومی استفاده کنید موجب خرابی آن خواهد شد که این شیوه درست نگهداری باتری گوشی نیست.

همچنین همیشه به این موضوع دقت کنید، هنگامی که گوشی در شارژ قرار دارد از آن استفاده نکنید، این کار بسیار غلط است و عمر باتری شما را کاهش می‌دهد.

راهکار دوم نگهداری باتری گوشی: باتری را در شب به شارژ نزنید

یکی از قابلیت‌های باتری لیتیوم یونی این است که خیلی سریع شارژ می‌شود، درصورتی‌که شب‌ هنگام خواب گوشی خود را به شارژ بزنید مسلماً گوشی تا صبح در شارژ باقی خواهد ماند، وقتی گوشی بیش از حد در شارژ باقی بماند حرکت جریان برق درون باتری موجب بالارفتن دمای باتری خواهد شد.
درصورتی‌که خواستار افزایش عمر باتری خود هستید بهتر است قبل از اینکه به خواب فرو بروید گوشی خود را از شارژر جدا کنید و صبح وقتی بیدار شدید آن را به شارژر متصل کنید.

راهکار سوم افزایش عمر باتری: از قابلیت فست‌شارژ استفاده نکنید

یکی از قابلیت‌هایی که تقریباً تمام گوشی‌های امروزی از آن استفاده می‌کنند قابلیت فست‌شارژ است، وقتی گوشی از قابلیت فست‌شارژ برخوردار باشد زودتر از گوشی‌های معمولی شارژ خواهد شد، و شما می‌توانید در کمترین زمان شارژ گوشی خود را 100 درصد کنید.
وقتی حالت فست‌شارژ گوشی فعال می‌شود این به آن معنا است که باتری می‌تواند ولتاژ ورودی خود را افزایش دهد تا گوشی شما سریع‌تر شارژ شود، با افزایش ولتاژ ورودی باتری، دمای آن نیز افزایش می‌یابد، درصورتی‌که از این قابلیت استفاده می‌کنید بهتر است که گوشی خود را بیش از نیم ساعت در شارژ نگذارید تا اتفاقی برای باتری گوشی شما نیفتد.

راهکار چهارم نگهداری باتری گوشی: باتری را در معرض گرما قرار ندهید

همان‌طور که گفتیم گرما قاتل باتری است، گرما علاوه بر اینکه عملکرد باتری را دچار اخلال می‌کند، می‌تواند خطرآفرین نیز باشد، فعل‌وانفعالات مواد شیمیایی درون باتری با گرما موجب می‌شود که باتری منفجر شود، درصورتی‌که دمای گوشی شما بالا است سعی کنید آن را از صورت خود دور کنید.
درصورتی‌که باتری را در شب به شارژ می‌زنید آن را از خود دورتر بگذارید زیرا امکان انفجار آن وجود دارد.

راهکار پنجم افزایش عمر باتری: از قابلیت power siving استفاده کنید

تقریباً قابلیت power saving در تمامی گوشی‌های امروزی وجود دارد، با فعال‌کردن این قابلیت، گوشی شما در حالت بهینه‌سازی قرار خواهد گرفت و مصرف باتری گوشی شما به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و موجب افزایش عمر باتری شما خواهد شد.
هنگامی که Power saving را فعال کنید فعالیت‌های گوشی شما محدودتر می‌شود، برای مثال نور گوشی شما به‌صورت اتومات کمتر خواهد شد.

راهکار پنجم نگهداری باتری گوشی: Brightness گوشی را پایین بیاورید و حالت auto brigtness را غیرفعال کنید

وقتی شما شدت روشنایی صفحه گوشی خود را افزایش می‌دهید برای اینکه روشنایی بیشتری تولید شود انرژی بیشتری از باتری مصرف می‌شود، برای نگهداری باتری گوشی بهتر است که شدت روشنایی خود را پایین‌تر بیاورید.
قابلیت دیگری که گوشی‌ها به آن مجهز هستند auto brightness می‌شود که با سنسورهای حساس به نور گوشی کار می‌کنند، شما می‌توانید با خاموش‌کردن این حالت شارژ کمتری مصرف کنید، همان‌طور که اشاره کردیم این امر توسط سنسورهای حساس به نور انجام می‌شود و وقتی که auto brightness دائماً فعال باشد سنسورها نیز همیشه فعال شده و شارژ بیشتری مصرف می‌شود.

راهکار ششم افزایش عمر باتری: دمای گوشی خود را پایین نگه دارید

استفاده مداوم از گوشی و اجرای بازی‌های سنگین موجب می‌شود که فشار زیادی به سخت‌افزار گوشی بیاید، استفاده زیاد از سخت‌افزار گوشی موجب تولید گرما می‌شود و افزایش دمای گوشی می‌تواند به باتری شما آسیب جدی وارد کند.

راهکار هفتم نگهداری باتری گوشی: امکانات اضافی گوشی را خاموش کنید

گوشی‌ها امکانات مختلف زیادی دارند که بسیاری از آن‌ها خیلی مورداستفاده قرار نمی‌گیرند و شما می‌توانید با غیرفعال‌کردن آن‌ها از اتلاف شارژ گوشی خود جلوگیری کنید، توجه داشته باشید که حتماً bluetooth و یا location خود را خاموش کنید، شما هیچ استفاده‌ای از این قابلیت‌ها نمی‌کنید اما در صورت روشن گذاشتن آن‌ها باتری شما زودتر خالی خواهد شد.

راهکار هشتم افزایش عمر باتری: سعی کنید بیشتر از wi-fi استفاده کنید

اتصال داده سیم‌کارت موبایل شارژ زیادی مصرف می‌کند، این در صورتی است که استفاده از wi-fi برای باتری موبایل بهینه‌تر است، شما می‌توانید با جایگزین‌کردن wi-fi طول عمر باتری خود را افزایش دهید.
راهکار نهم نگهداری باتری گوشی: اپلیکیشن‌ها باز را ببندید

زمانی که شما کارتان با یک اپلیکیشن تمام می‌شود و آن را می‌بندید، این اپلیکیشن به طور کامل بسته نمی‌شود و در پس‌زمینه موبایل به فعالیت خود ادامه می‌دهد، شما می‌توانید با خالی‌کردن لیست برنامه‌های جاری به فعالیت آن‌ها خاتمه بدهید.
نبستن کامل اپلیکیشن‌ها علاوه بر آسیب باتری موجب کاهش کارایی سخت‌افزار موبایل شما می‌شوند و توانایی آن‌ها را کاهش می‌دهند، برای نگهداری باتری گوشی حتماً برنامه‌های خود را کامل ببندید.

راهکار دهم افزایش عمر باتری: شناسایی نرم‌افزارهای پرمصرف

با استفاده از ابزارهای کمکی برنامه‌های پرمصرف گوشی خود را پیدا کنید، آن‌ها را حذف کرده و یا دسترسی آن‌ها را کاهش دهید تا شاهد افزایش عمر باتری خود باشید، این‌گونه برنامه‌ها بیش از حد مجاز از توان سخت‌افزاری و باتری گوشی شما استفاده می‌کنند و موجب آسیب‌رسانی به گوشی شما می‌شوند.

راهکار یازدهم نگهداری باتری گوشی: از شر نوتیفیکیشن‌ها خلاص شوید

سعی کنید نوتیفیکیشن بعضی از برنامه‌ها را ببندید، برنامه‌هایی وجود دارند که دائماً نوتیفیکیشن‌های بی‌مورد و تبلیغاتی ارسال می‌کنند که این کار با استفاده از باتری گوشی شما انجام می‌شود، برای نگهداری باتری گوشی از شر این نوتیفیکیشن‌ها خلاص شوید.

نتیجه‌گیری

با استفاده از راهکارهای ارائه شده می‌توانید سلامت باتری گوشی خود را تنظیم کنید و سالیان سال از آن استفاده کنید، درصورتی‌که از سلامت باتری خود مطمئن نیستید می‌توانید از برنامه‌های تست سلامت باتری استفاده کنید، اگر باتری گوشی شما سالم است بهتر است از همین‌الان از این راهکارها استفاده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد