اونس طلا2414.52
مظنه14,476,000
18 گرم3,341,700
ارزش سکه32,614,428
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,450,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

پیام شبانه آمریکا به بازار سکه / پیش بینی قیمت سکه و دلار

قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب افرایش یافت. برخی از تحلیلگران بازار سکه می گفتند در صورتی که نرخ دلار امروز مسیر رشد را طی کند این امر می تواند قدرت معامله گران افزایشی بازار سکه را تقویت کند .

به گزارش سایت طلا، قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب افرایش یافت. برخی از تحلیلگران بازار سکه می گفتند در صورتی که نرخ دلار امروز مسیر رشد را طی کند این امر می تواند قدرت معامله گران افزایشی بازار سکه را تقویت کند . با این حال عده ای دیگر باور دارند که حباب سکه مانع صعود فلز گران بهای داخلی خواهد شد.

قیمت سکه روز چهارشنبه پایین آمد. این فلز زرد رنگ داخلی دیروز 89 هزار تومان ارزان شد. قیمت سکه امامی در دومین روز شهریور ماه 13 میلیون و 600 هزار تومان بود.

عده ای از معامله گران می گفتند در صورتی که سکه بازان بتوانند به محدوده 13 میلیون و 800 هزار تومان نفوذ کنند احتمال رسیدن قیمت سکه به مرز 14 میلیون تومان وجود خواهد داشت . با این حال عده ای دیگر معتقدند در صورتی که سکه از نیمه کانال 13 میلیون تومان عقب نشینی کند ممکن است تا محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومان هم کاهش پیدا کند.

پیام شبانه آمریکا به بازار سکه

دیشب آمریکا پاسخ پیشنهاد اتحادیه اروپا درباره برجام را داد. بخشی از سکه بازان انتظار دارند که مذاکرات بین ایران و آمریکا طولانی شود یا به سرانجامی نرسد و بر اساس همین باور‌،‌ به صورت احتیاطی،‌ بخشی از دارایی های ریالی خود را به طلا و سکه تبدیل می کنند.

افزایش قیمت دلار در بازار شبانه

قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب افرایش یافت. برخی از تحلیلگران بازار سکه می گفتند در صورتی که نرخ دلار امروز مسیر رشد را طی کند این امر می تواند قدرت معامله گران افزایشی بازار سکه را تقویت کند.

با این حال عده ای دیگر باور دارند که حباب سکه مانع صعود فلز گران بهای داخلی خواهد شد.

همچنین در روز چهارشنبه نرخ‌ها کاهشی بودند، قیمت دلار تهران به کف 29 هزار تومان آمد. هرات 29 را از دست داد، سلیمانیه بالای 29 ایستاد.

رمزگشایی از پایین تر بودن درهم از دلار

اما نکته جالب و مهم بازار، این بود که برابری دلار بر حسب درهم به کانال 28 هزار تومان رفت، که در مدت اخیر بی‌سابقه بوده است. می‌گویند درهم از دلار تهران پایین‌تر است چون از توافق بیشتر می‌ترسد یا به توافق خوشبین‌تر است.

البته این را هم داشته باشید که چند روز پیش که دلار وارد کانال 28 شده بود، درهم شروع به افزایش کرد. در آن زمان می‌گفتند بازار دوبی در آن سطح خریدار بوده است. صرافی‌ها و معامله‌گران بزرگ در آن قیمت خریدند تا در اولین بالایی بازار، فروشنده بشوند. بعضی‌ها می‌گفتند همین موج فروش، افت درهم در روز چهارشنبه را رقم زده است.

رفتار زیگزاگی دلار متشکل

در سمت رسمی بازار، آخرین نرخ دلار متشکل نسبت به روزسه‌شنبه 400 تومان کاهش داشته است. حرکت دلار متشکل در معاملات چهارشنبه مثل روزگذشته، یک رفتار زیگزاگی داشت.

اولین نرخی که روز چهارشنبه آمد، 600 تومان پایین تر از نرخ پایانی روزگذشته بود و در ادامه 500 تومان افزایش داشت، اما در نهایت بازارساز 300 تومان از این افزایش را پس گرفت. نوسان دلار متشکل نسبت به روزسه‌شنبه کمتر شده است.

بازار ارز آماده ریزش است؟

برخی می‌گویند بازارساز بازار را تست می‌کند تا ببیند آماده ریزش است یا نه، چون تلقی معامله گران این بود که بازارساز به دنبال یک ریزش سنگین با خبر مثبت توافق است و پیچ این ریزش را با دلار متشکل تنظیم می‌کند.

از طرفی هم بعضی‌ها می‌گویند بازارساز دارد کف قیمت را تست می‌کند، آن‌ها عقیده دارند با اینکه دلار در هفته‌های اخیر کاهشی بوده اما دلار متشکل کاهش قابل توجهی را ثبت نکرده و بازارساز نرخ‌ را نگه داشته است تا بتواند نزدیک بازار حرکت کند.

همین هم باعث شده تا رفتار بازارساز مشخص‌تر شود، چرا که از فاصله نزدیک است که می‌شود بر روی بازار اثر داشت نه از فاصله دور.

ترس بازار بیشتر شد زیرا ...

خبر صبح چهارشنبه واشنگتن پست که گفته بود قراراست آمریکا نسبت به پیشنهادهای ایران موضعش را خبر دهد در بازار دست به دست می‌شد. این خبر ترس بازار را بیشتر کرده بود.

اوج واهمه را می‌شد در فاصله نرخ خرید و فروش هم دید.در فضای بازار نیز مشخص بود خریداران در بازار کم شده است. بحث پادمان مهمترین بحث در بازار بود و معامله‌گران می‌گفتند این داستان ادامه دارد.

فشار فروش دلار بالا می رود؟

بازار از توییت‌های نورنیوز هم تلقی مثبتی داشت. فعالان بازار معتقد بودند که این توییت‌ها نشان داد که نگاه ایران به توافق مثبت است.

تحلیلگران فنی می‌گویند اگر دلار هرات زیر 28 هزار و 700 تثبیت دهد، فشار فروش بالا می‌رود و نرخ به هدف 28 هزار و 500 حرکت می‌کند. در صورت این اتفاق دلار تهران کانال 29 را از دست می‌دهد. اگر در این سطوح توافق به ثمر بنشیند، بازار تقریبا با یک سورپرایز مواجه می‌شود، چرا که در ماه‌های قبل تصور بازار این بود که در سقف توافق شود اما الان همه می‌گویند قرار است در کف توافق شود و کف قبلی بشکند.

در معاملات چهارشنبه روبروی صرافی‌ها صف خاصی مشاهده نمی‌شد. دلار سهمیه‌ای بین 28 هزار و 300 تا 700 تومان بود که در نرخ‌های بالا خریدار نداشت و در نرخ 28 هزار و 300 تومان بیشتر خریدار داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد