اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا در انتظار رویدادی مهم

سرمایه‌گذاران در انتظار اجلاس سالانه بانک‌های مرکزی در جکسون هول در ابتدای هفته آینده و همچنین سخنرانی جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در روز جمعه هستند.

به گزارش سایت طلا،انتشار اطلاعات جدید اقتصادی در آمریکا که حاکی از ضعف اقتصاد این کشور است، باعث افزایش نسبی قیمت طلا در روز گذشته شد. پایین آمدن ارزش دلار باعث شد طلا در روز سه‌شنبه روند شش‌ روزه‌ کاهش قیمت را متوقف کند.

سرمایه‌گذاران در انتظار اجلاس سالانه بانک‌های مرکزی در جکسون هول در ابتدای هفته آینده و همچنین سخنرانی جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در روز جمعه هستند.

بهای هر اونس طلا امروز با 9 دلار افزایش به 1745 دلار رسید.دلار نیز در برابر رقبای خود ۰.۲ درصد افزایش یافت و طلا را برای خریداران ارزهای دیگر گرانتر کرد.

شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده نزدیک به بالاترین سطح بیش از یک ماهه در جلسه قبل بود. تمرکز به سخنرانی پاول در کنفرانس سالانه بانک مرکزی جهانی در جکسون هول، وایومینگ در روز جمعه برای وضوح بیشتر در مورد افزایش نرخ بهره در آینده معطوف شد.

بانک مرکزی ایالات‌متحده برای مهار فشارهای تورمی، نرخ بهره یک شبه خود را در مجموع ۲۲۵ واحد پایه افزایش داده است.

سرمایه‌گذاران در حال بررسی میزان افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو و خطر آن برای رشد اقتصاد هستند. فعالیت اقتصادی در سراسر دنیا از آمریکا گرفته تا اروپا و آسیا ضعیف‌شده و نگرانی در مورد افزایش قیمت‌ها و جنگ در اوکراین، احتمال رکود اقتصاد دنیا را افزایش داده‌است.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد.

اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که که دارایی‌های آن ۰.۳۲ درصد کاهش یافت و و از ۹۸۷.۵۶ تن در روز دوشنبه به ۹۸۴.۳۸ تن در روز سه شنبه رسید.

جان هاتزیوس، اقتصاددان ارشد بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس اعتقاد دارد پاول در مورد روند آهسته‌تر افزایش نرخ بهره صحبت خواهد کرد. اما نیل کاشکاری، رییس بانک فدرال رزرو مینیوپلیس آمریکا هنوز هم‌عقیده دارد بانک مرکزی باید سیاست پولی را جهت تحت کنترل درآوردن تورم سخت‌تر کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد