اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروی بدون سقف دنیا وارد شد! + تصاویر

تنها یک روز پس از معرفی رودستر جدید و فوق سریع بوگاتی، هنسی ونوم سلاح تازه خود را رو کرد.

به گزارش سایت طلا، تنها یک روز پس از معرفی رودستر جدید و فوق سریع بوگاتی، هنسی ونوم سلاح تازه خود را رو کرد.

اولین بار در سال 2019 بود که هنسی نخستین طرح‌های گرافیکی از نسخه رودستر ونوم F5 را منتشر کرد. حالا پس از سه سال نوبت به رونمایی از نسخه واقعی این مدل جذاب در گردهمایی خودرویی The Quail رسیده است. هنسی ونوم F5 رودستر با عنوان قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروی بدون سقف دنیا توصیف می‌شود. این در حالی است که بوگاتی هم با معرفی میسترال ادعا می‌کند سریع‌ترین خودروی رودستر جهان را ساخته است. از این رو باید منتظر ماند و دید که ادعای کدام کمپانی درست از آب در خواهد آمد.

نیروبخش هنسی ونوم F5 رودستر یک موتور 6.6 لیتری V8 توئین توربو است. این موتور که در قسمت میانی اتاق نصب شده، توانایی تولید 1817 اسب بخار قدرت و 1617 نیوتن متر گشتاور را دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید موتور 16 سیلندر بوگاتی میسترال 1577 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نیروی تولیدی توسط موتور ونوم F5 رودستر از طریق گیربکس هفت سرعته تک کلاچه نیمه خودکار به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود.

به گفته کمپانی تگزاسی، هنسی ونوم F5 رودستر می‌تواند به نهایت سرعت 300 مایل یا 483 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. رکورد سریع‌ترین خودروی کانورتیبل دنیا در اختیار هنسی ونوم جی تی اسپایدر است. این ابرخودرو موفق شده رکورد سرعت 265.6 مایل یا 427.4 کیلومتر در ساعت را از خود بر جای بگذارد.

از نظر طراحی بیرونی، ونوم F5 رودستر تقریبا با مدل کوپه یکسان است. وجه تمایز این دو نسخه در واقع همان پنل یک تکه فیبرکربنی برای سقف است که به راحتی جدا می‌شود. جالب اینکه این پنل دارای روکشی از آلکانتارا بوده و فقط 18 پوند یا 8.1 کیلوگرم وزن دارد. ضمن اینکه برای آن یک ساک اختصاصی از جنس پشم مرینو تدارک دیده شده است. علاوه بر ساک، هنسی یک پایه مخصوص هم برای نگهداری از پنل سقف در گاراژ طراحی کرده است.

در نمای عقب از شیشه مقاوم جدیدی استفاده شده؛ به گفته هنسی این شیشه که روی موتور قرار گرفته، در اصل برای موتورهای جت ساخته شده و توانایی تحمل دما تا 1000 درجه فارنهایت یا 540 درجه سلسیوس را دارد.

هنسی ونوم F5 رودستر فقط 3100 پوند یا 1406 کیلوگرم وزن دارد. برای مقایسه باید گفت وزن نسخه کوپه از ونوم F5 برابر با 2998 پوند یا 1360 کیلوگرم است. این افزایش وزن جای تعجبی ندارد، چرا که عموما خودروهای کانورتیبل بخاطر مکانیسم پیچیده‌تر سقف، دارای وزن بیشتری نسبت به همتایان سقف ثابت هستند.

آنطور که هنسی وعده داده، تنها 30 دستگاه از ونوم F5 رودستر تولید خواهد شد. این رقم 6 دستگاه بیشتر از نسخه کوپه است. تولید این رودستر فوق سریع برای اواخر امسال برنامه‌ریزی شده؛ علاقه‌مندان به این خودرو باید 3 میلیون دلار کنار بگذارند. ناگفته نماند ونوم F5 کوپه 2.1 میلیون دلار قیمت دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد