اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت قیمت طلا برای 5 روز متوالی

قیمت طلا طی هفته گذشته افت بسیار شدیدی یافت و 3 درصد کاهش هفتگی را نشان داد. همزمان با افزایش ارزش دلار طی 5 روز گذشته قیمت طلا به شکل قابل توجهی کاهش یافت و از این رو پیش بینی ها حاکی از افت بیشتر طلا طی روز های آینده است.

به گزارش سایت طلا، همراه با افزایش نگرانی ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی روحیه ریسک پذیری میان معامله گران کاهش یافته و تمایل به دلار آمریکا افزایش یافت. افزایش تقاضا برای دلار باعث رشد شاخص آن شده و در نتیجه کالاهای دلاری از جمله طلا افت شدیدی را نشان داد.

قیمت طلا طی 5 روز اخیر به شکل متوالی کاهش یافت و در نهایت هفته گذشته را با قیمت 1747 دلار به پایان رساند. علاوه بر طلا بازار سهام نیز طی روز های گذشته دچار افت بسیار زیادی شد که ناشی از همان احساس ریسک گریزی موجود در بازار بود.

مهم ترین بازیگر بازار معاملات در حال حاضر فدرال رزرو می باشد که آینده سیاست های این بانک برای سرمایه گذاران در حاله ای از ابهام قرار گرفته است. بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که فدرال رزرو همچنان به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد که اصلی ترین باد مخالف طلا به شمار می رود.

به نظر می رسد که فدرال رزرو همچنان کاهش تورم را هدف اصلی خود قرار داده است. در صورتجلسه ای که از جلسه گذشته فدرال رزرو منتشر شد، یکی از اعضای فدرال رزرو نگرانی های درباره رشد اقتصادی ابراز کرد اما با این حال افزایش بیشتر نرخ بهره دور از انتظار نیست.

روز های آینده برای سرمایه گذاران اهمیت بسیاری خواهد داشت. طی روز های آینده قرار است داده های مختلفی از جمله مدعیان اولیه بیکاری و همچنین شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو منتشر شود. علاوه بر این موارد قرار است سمپوزیوم جکسون هول برگزار شود که رئیس فدرال رزرو در آنجا سخنرانی خواهد کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد