اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تفاوت واتس‌اپ با واتس‌اپ بیزینس

ما قصد داریم در این مقاله به تفاوت واتس‌اپ با واتس‌اپ بیزینس بپردازیم تا شما بتوانید بهتر با انواع واتس‌اَپ آشنا شوید و از تفاوت‌های آن باخبر شوید

به گزارش سایت طلا،ما قصد داریم در این مقاله به تفاوت واتس‌اپ با واتس‌اپ بیزینس بپردازیم تا شما بتوانید بهتر با انواع واتس‌اَپ آشنا شوید و از تفاوت‌های آن باخبر شوید و در صورت نیاز بهترین نوع واتس‌اپ را انتخاب و استفاده کنید تا بتوانید از خدمات واتس‌اپ بیشتر و بهتر استفاده کنید، مدل تجاری واتس‌اپ یا همان واتس‌اپ بیزینس در ژانویه سال 2018 معرفی شد و در اختیار عموم قرار گرفت تا صاحبان کسب‌وکار بتوانند با کمک واتس‌اپ بیزینس مشتریان خود را بهتر مدیریت کنند.

واتس‌اپ بیزینس چیست؟

واتس‌اپ بیزینس یک برنامه از زیرمجموعه‌های برنامه واتس‌اپ است که برای کسب‌وکارها طراحی شده است، درصورتی‌که شما دارای یک کسب‌وکار هستید و می‌خواهید که با کمک واتس‌اپ با مشتریانتان در تماس باشید واتس‌اَپ بیزینس می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد، زیرا این برنامه به این دلیل طراحی شده است و امکانات زیادی در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد.

البته در ایران از واتس‌اپ بیزینس در جهات مختلف استفاده می‌شود، همان‌طور که می‌دانید یک شماره در واتس‌اپ فقط درون یک برنامه لاگین می‌شود و درصورتی‌که شما دارای دو شماره باشید نمی‌توانید هم زمان روی یک گوشی دو تا واتس‌اپ داشته باشید، به همین دلیل مردم واتس‌اَپ بیزینس را نصب می‌کنند تا بتوانند روی یک گوشی دو عدد واتس‌اپ داشته باشند و از تفاوت واتس‌اپ با واتس‌اپ بیزینس باخبر نیستند.

ویژگی‌های واتس‌اپ بیزینس

واتس‌اپ بیزینس دارای ویژگی‌های زیادی است و می‌تواند شما را واقعاً در مسیر همراهی کند تا بتوانید راحت‌تر با مشتریان خود در تماس باشید و آن‌ها را بهتر مدیریت کنید، از ویژگی‌های واتس‌اپ بیزینس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برچسب گذاشتن روی مخاطبان

واتس‌اپ بیزینس این قابلیت را به شما می‌دهد تا بتوانید مشتریان و مخاطبین خود را دسته‌بندی کنید، با کمک برچسب‌گذاری مشتریان می‌توانید آن‌ها را بهتر بشناسید و راحت‌تر با آن‌ها صحبت کنید، برای مثال: بعضی از مدیران معتقد هستند که جواب مشتریان همیشگی را باید سریع‌تر و محترمانه‌تر داد.

شما می‌توانید با استفاده از لیبل همیشگی برای این مشتریان آن‌ها را از مشتریان عادی تفکیک کرده و خیلی سریع‌تر به سؤالات آن‌ها پاسخ دهید، با نبود برچسب پیداکردن یک پیام مشخص در میان هزاران مشتری کاری سخت و وقت گیرخواهد بود.

پیام خودکار

یکی از قابلیت‌های واتس‌اپ بیزینس که موجب تفاوت واتس‌اپ با واتس‌اپ بیزینس شده است پیام خودکار است، شما می‌توانید برای اکانت خود پیام‌های خوش آمد گویی تنظیم کنید تا هر مخاطب تازه‌ای که اکانت شما را برای اولین‌بار مشاهده می‌کند یک پیام خوش آمد گویی دریافت کند.

همچنین شما می‌توانید پیام‌های زمان‌بندی‌شده ارسال کنید، شما می‌توانید پیام‌های خود را زمان‌بندی کنید تا در یک ساعت مشخص تعدادی پیام به‌تمامی مخاطبان شما ارسال شود، این موضوع وقتی شما در یک جلسه کاری هستید بسیار کاربردی است، برای مثال شما باید حتماً ساعت 2 به یکی از مشتریان خود پیامی ارسال کنید، اما در یک جلسه مهم هستید، با کمک قابلیت پیام زمان‌بندی‌شده بدون هیچ اشکالی این مشکل را رفع کنید.

از دیگر تفاوت واتس‌اپ با واتس‌اپ بیزینس می‌توان به Quick replays اشاره کرد؛ شما می‌توانید با قابلیت Quick replays خیلی سریع به سؤالات پرتکرار مشتریان خود پاسخ دهید، برای مثال: در کسب‌وکارهای فروشگاهی بعضی سؤالات وجود دارند که دائماً در طول روز پرسیده می‌شوند، شما می‌توانید با کمک این قابلیت واتس‌اپ بیزینس بدون اتلاف وقت و انرژی سؤالات مشتریان خود را پاسخ دهید.

ارائه دادن آمار

واتس‌اپ بیزینس این قابلیت را به شما می‌دهد تا بتوانید از آمارها برای بازدهی کسب‌وکار خود استفاده کنید، در آمارهای واتس‌اپ بیزینس شما می‌توانید، تعداد پیام‌های ارسال شده، تعداد پیام‌های دریافت شده، تعداد پیام‌های خوانده شده و تعداد پیام‌های ارسال شده توسط مشتری‌ها را مشاهده کنید.

این آمارها به شما کمک می‌کنند تا بازدهی پیام‌های تبلیغاتی خود را مشاهده کنید، برای مثال شما یک پیام تبلیغاتی برای 100 نفر ارسال می‌کنید پیام شما توسط این 100 نفر خوانده می‌شود، شما می‌توانید با مراجعه به بخش آمار واتس‌اپ بیزینس متوجه شوید که چند نفر جواب پیام شما را داده‌اند تا درصورتی‌که تعداد آن‌ها کم بود متن پیام تبلیغاتی خود را تعویض کنید.

داشتن لینک پروفایل

یکی دیگر از قابلیت‌ها که موجب تفاوت واتس‌اپ با واتس‌اپ بیزینس شده است شورت لینک‌ها هستند، شما می‌توانید برای پروفایل تجاری خود یک لینک مخصوص تولید کنید، با تولید لینک مخصوص، شما می‌توانید آن را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید، هر کس که روی این لینک کلیک کند به‌حساب تجاری شما در واتس‌اپ منتقل خواهد شد.

این قابلیت در واتس‌اپ معمولی وجود ندارد، این لینک‌ها به مشتریان شما اجازه می‌دهند تا بدون اینکه به شماره تماس شما دسترسی داشته باشند بتوانند در واتس‌اپ به شما پیام داده و با شما در ارتباط باشند.

تفاوت واتس‌اپ با واتس‌اپ بیزینس در ظاهر

در ظاهر نیز واتس‌اپ بیزینس با واتس‌اپ معمولی تفاوت دارد و با یکدیگر یکسان نیستند، البته این تفاوت‌ها خیلی بزرگ نیستند و واتس‌اپ ظاهر اصلی خود را در مدل تجاری نیز حفظ کرده است، در ادامه به چند تفاوت ظاهری واتس‌اپ بیزینس با واتس‌اپ معمولی خواهیم پرداخت.

اعلام اکانت تجاری توسط خود واتس‌اپ

درصورتی‌که شما از واتس‌اپ بیزینس استفاده کنید خود واتس‌اپ به مصرف‌کنندگان اعلام خواهد کرد، برای مثال: درصورتی‌که شما با استفاده از واتس‌اپ بیزینس به یک شخص دیگر پیام دهید، ابتدا در آن بالا واتس‌اپ یک پیام به مخاطب می‌دهد و می‌گوید: این شخص از واتس‌اپ بیزینس استفاده می‌کند تا شخص موردنظر متوجه شود که قرار است با یک حساب کسب‌وکار در ارتباط باشد نه یک شخص عادی.

لوگو

اولین تفاوت واتس‌اپ با واتس‌اپ بیزینس که کاملاً به چشم می‌آید آیکون و یا لوگو برنامه است، در وسط لوگو واتس‌اپ معمولی یک تلفن بود اما توسعه‌دهنده برنامه در مدل بیزینسی این تلفن را حذف کرده و حرف B را در وسط لوگوی خود قرار داده است، B حرف اول کلمه Business است و به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا بتوانند این دو مدل را از یکدیگر تشخیص دهند.

صفحه معرفی در واتس‌اپ بیزینس

در واتس‌اپ معمولی شما می‌توانید برای پروفایل خود یک عکس انتخاب کنید و همچنین در قسمت بایو چندکلمه‌ای درمورد خود صحبت کنید، اما واتس‌اپ بیزینس به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات تماس خود مانند ایمیل را در پروفایل خود قرار دهید، همچنین شما می‌توانید اطلاعات دیگر مانند ساعات کاری و آدرس دفتر کار خود را در صفحه معرفی واتس‌اپ بیزینس خود قرار دهید.

نصب واتس‌اپ بیزینس روی شماره‌تلفن ثابت

یکی از قابلیت‌های جالب واتس‌اپ بیزینس این است که شما می‌توانید روی شماره‌تلفن ثابت شرکت و یا دفتر کار خود واتس‌اپ نصب کنید و برای راه‌اندازی واتس‌اپ حتماً نیازی به شماره تماس خصوصی نیست، این امر موجب می‌شود تا اطلاعات کاری شما با اطلاعات شخصی ترکیب نشود و کمک زیادی در کنترل کسب‌وکار به شما می‌کند.

سخن پایانی

در پایان به تفاوت واتس‌اپ با واتس‌اپ بیزینس مسلط شدیم، درصورتی‌که تا به امروز از واتس‌اپ بیزینس استفاده می‌کردید، مسلماً با خواندن این مقاله با امکانات واتس‌اپ بیزینس آشنا شده‌اید و می‌توانید از الان به بعدازاین امکانات برای توسعه و بهبود کسب‌وکار خود استفاده کنید، به‌هرحال همیشه حق با مشتری است و درصورتی‌که بتوان مشتری را بهتر مدیریت کرد کسب‌وکار نیز توسعه خواهد یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد