اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهترین روش برای تشخیص کم‌کردن کیلومتر خودرو

امروزه با افزایش‌پیداکردن افراد سودجو برای دریافت پول بیشتر موارد تغییر کیلومترشمار خودرو افزایش چشمگیری داشته است که این موضوع می‌تواند خطرات جدی و بزرگی به وجود بیاورد.

به گزارش سایت طلا، امروزه با افزایش‌پیداکردن افراد سودجو برای دریافت پول بیشتر موارد تغییر کیلومترشمار خودرو افزایش چشمگیری داشته است که این موضوع می‌تواند خطرات جدی و بزرگی به وجود بیاورد، به همین دلیل مردم به دنبال بهترین روش‌ها جهت تشخیص سلامت کیلومترشمار خودرو هستند، ما در این مقاله قصد داریم راه‌های تشخیص کم‌کردن کیلومتر خودرو را به شما آموزش دهیم تا بتوانید با خیالی راحت‌تر ماشین خود را خریداری کنید، با اتفاقات اخیر چک کردن کیلومترشمار ماشین کاملاً ضروری بوده و حتماً باید قبل از خرید چک شود.

کیلومترشمار چگونه کار می‌کند؟

امروزه ماشین‌های مختلف از انواع کیلومترشمار دیجیتالی استفاده می‌کنند، کیلومترهای دیجیتالی دارای سنسورهای مختلفی هستند تا بتوانند باتوجه‌به سنجش سرعت ماشین میزان پیمایش آن را حساب کنند، به این منظور کیلومترشمارها منبع‌های معتبری جهت تشخیص میزان کارکرد ماشین هستند.
کیلومترشمارها تنها از یک سنسور استفاده نمی‌کنند و دارای چندین سنسور در نقاط مختلف ماشین هستند، درصورتی‌که یک سنسور عوض شود مشکلی برای کیلومترشمار پیش نخواهد آمد، زیرا وقتی که سنسور های دیگر با سنسور جدید ارتباط برقرار می کنند و اطلاعات سنسورهای دیگر روی سنسور جدیدتر بارگذاری خواهد شد.

بعضی از شرکت‌های خودروسازی خیلی به مسئله کیلومتر خودرو اهمیت می‌دهند و همیشه سعی بر این دارند که دستکاری کیلومتر خودرو را متوقف کنند، شرکت‌هایی مانند بی ام و و بنز قابلیت بسیار جالبی دارند، درصورتی‌که شما کیلومترشمار بنز را تغییر دهید ماشین دیگر استارت نخواهد خورد و اجازه روشن شدن ماشین برای شما صادر نخواهد شد.

در ادامه روش‌هایی جهت تشخیص کم‌کردن کیلومتر خودرو به شما آموزش داده خواهد شد.

از دیاگ استفاده کنید

همان‌طور که اشاره کردیم اطلاعات کیلومترشمار بر روی سنسورها وجود دارد، درصورتی‌که از دیاگ استفاده کنید می‌توانید به اطلاعات این قسمت دسترسی پیدا کرده و عدد واقعی کیلومترشمار را مشاهده کنید، البته دقت کنید که فقط از دیاگ زدن جهت بررسی کیلومتر خودرو استفاده نکنید.

روش‌های جدید و متنوعی به وجود آمده است و دلالان با استفاده از آن اطلاعات سنسور را تغییر می‌دهند، دلالان با به‌روزرسانی کردن این اطلاعات به‌کلی اطلاعات سنسور را تغییر می‌دهند و درصورتی‌که به ماشین دیاگ بزنید همان عدد خواسته شده را نشان خواهد داد.

ظاهر خودرو را بررسی کنید

کاملاً می‌شود بر اساس ظاهر کهنه و یا نو بودن یک وسیله را مشخص نمود، درصورتی‌که خیلی از ماشین استفاده کنیم بعضی از جاهای آن فرسوده می‌شود و می‌توان از آن به‌عنوان نشانه استفاده کرد و تشخیص کم‌کردن کیلومتر خودرو را آسان‌تر نمود.

به کفی‌های ماشین، پدال‌ها و صندلی‌های ماشین دقت کنید و با عدد روی کیلومتر شمار مقایسه کنید، درصورتی‌که اجزای ماشین فرسوده باشد و کیلومترشمار عدد کمی را نشان می‌دهد، مشخص است که اعداد کیلومترشمار تغییر کرده است، بهتر است قبل از خرید از خود خریدار درمورد کیلومترشمار ماشین سؤال کنید.

بعضی مواقع تعمیر کاران مجبور به تعویض و یا دست‌کاری کیلومترشمار خواهند بود حتماً قبل از خرید از فروشنده سؤال کنید، به اطراف فرمان ماشین دقت کنید تا هیچ آثاری از خراش و یا آسیب روی آن دیده نشود، زیرا این نشانه‌ها می‌تواند به دلیل تغییر کیلومترشمار ماشین باشد.

از لاستیک‌ها کمک بگیرید

لاستیک‌ها نیز حرف‌های زیادی برای تشخیص کم‌کردن کیلومتر خودرو دارند، و شما می‌توانید با استفاده از ظاهر لاستیک و مقایسه آن با اعداد کیلومترشمار مچ دلالان را بگیرید و از دستکاری کیلومتر خودرو مطمئن شوید.

ابتدا یک عدد سکه بردارید و به سمت لاستیک خودرو بروید، سکه را درون عاج‌های لاستیک فرو کنید و اندازه آن را بررسی کنید، هرچه که سکه کمتر درون لاستیک فرو برود نشان‌دهنده خوردگی لاستیک است، عدد کیلومترشمار را با وضعیت لاستیک ماشین مقایسه کنید، وقتی که لاستیک خیلی خورده شده است نشان‌دهنده استفاده بیش از حد لاستیک است، بنابراین عدد کیلومترشمار نباید خیلی پایین باشد.

اطلاعات سرویس دوره‌ای خودرو را چک کنید

یکی از شروط گارانتی خودرو استفاده از سرویس‌های دوره‌ای است، صاحب ماشین باید هرچند وقت یکبار ماشین خود را برای سرویس‌های دوره‌ای ببرد، در سرویس‌های دوره‌ای تمام اطلاعات ماشین موردنظر در سیستم آن‌ها ثبت می‌شود و شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها اطلاعات را استخراج کنید.

البته باید زمان آخرین مراجعه به سرویس دوره‌ای را نیز چک کنید، زیرا اطلاعات به‌صورت مداوم به‌روزرسانی نمی‌شود و اطاعاتی که در سیستم ثبت شده است برای آخرین تاریخی است که فرد به سرویس دوره‌ای مراجعه کرده است.

از کارشناسان خودرو استفاده کنید

کارشناسان خودرو در کار خود خبره هستند و اطلاعات بیشتری از شما در این زمینه دارند و به‌راحتی می‌توانند با یک بررسی ساده گزارش کاملی به شما ارائه بدهند و مشکلات ماشین را برای شما بازگو کنند، شما می‌توانید از خدمات کارشناس استفاده کرده تشخیص کم‌کردن کیلومتر خودرو را به او بسپارید.

سعی کنید از کارشناسان معتبر این زمینه استفاده کنید و به هرکسی اعتماد نکنید، عدم استفاده از کارشناس کاربلد تشخیص دادن را سخت خواهد کرد و ممکن است با خرید خودرو دچار ضرر مالی شوید.

آیا دست‌کاری کیلومتر ماشین قانونی است؟

دست‌کاری کردن کیلومتر ماشین کاملاً کلاهبرداری محسوب می‌شود و از نظر قانون دارای مجازات است و فروشنده حق ندارد اطلاعات کیلومترشمار ماشین را دست‌کاری و یا پاک کند، همچنین این امر دارای خطراتی جانی برای خریدار خواهد بود و کاری کاملاً شایسته و ناپسند است.

اطلاعات کیلومترشمار ماشین بسیار مهم است و به راننده کمک بسیار زیادی در تغییر و تعویض قطعات ماشین می‌کند، وقتی خریدار ماشین را از فروشنده خریداری می‌کند کاملاً به فروشنده اعتماد کرده و اطلاعات ثبت شده درون ماشین را قبول دارد درصورتی‌که فروشنده کیلومترشمار ماشین را عوض کند خریدار در تعویض قطعاتی مانند تسمه تایم دچار اشتباه می‌شود و ممکن است جان خود را به خطر بیندازد.

همچنین سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ماشین‌ها دائماً در حال به‌روزرسانی است و درصورتی‌که فرایند تغییر کیلومتر خودرو را به‌درستی انجام ندهید می‌تواند موجب اشکال در خدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ماشین شده و ماشین دیگر روشن نشود، البته شایان ذکر است که تغییر کیلومتر خودرو بیشتر توسط افراد ناشی انجام می‌شود و بهتر است ریسک نکرده و اطلاعات کیلومترشمار خودرو خود را تغییر ندهید.

نتیجه‌گیری

تغییر دادن کیلومترشمار خودرو کاری غیرشرعی و غیراخلاقی است و از نظر قانون نیز کاملاً کلاهبرداری محسوب می‌شود و در صورتی که تشخیص کم‌کردن کیلومتر خودرو انجام شود می تواند برای شما دردسرساز باشد زیرا شما اجازه تغییرات در این بخش ماشین را نخواهید داشت، در صورت تغییر کیلومترشمار خودرو شما جان دیگران را به خطر خواهید انداخت.
درصورتی‌که می‌خواهید از سالم بودن کیلومترشمار خودرو مطمئن شوید تنها کافی است تا روش‌های بالا را امتحان کرده و سپس خرید خود را انجام دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد