اونس طلا2337.71
مظنه15,091,000
18 گرم3,483,700
ارزش سکه34,000,023
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,400,000
نیم24,400,000
ربع14,800,000

راهنمای خرید خودرو دست دوم

خرید ماشین خوب و سالم کارکرده یکی از مهم‌ترین مسئله‌های خریداران خودرو است، امروزه به دلیل بالارفتن قیمت خودروهای صفرکیلومتر بازار ماشین‌های دست‌دوم داغ شده است؛

به گزارش سایت طلا،خرید ماشین خوب و سالم کارکرده یکی از مهم‌ترین مسئله‌های خریداران خودرو است، امروزه به دلیل بالارفتن قیمت خودروهای صفرکیلومتر بازار ماشین‌های دست‌دوم داغ شده است؛ خرید خودرو دست‌دوم نیاز به‌دقت و بررسی دارد و باید هنگام خرید نکاتی را بررسی کرد و بعد از آن اقدام به خرید کرد؛ خرید خودرو دست دوم به دلیل نداشتن اطلاع از نحوه استفاده از آن کمی دشوار است، اما اگر شما نکات موردنیاز را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید می‌توانید یک خودرو سالم و تمیز را خریداری کنید، در این مقاله ما به راهنمای خرید خودرو دست دوم پرداخته‌ایم و نکات هنگام خرید را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم با ما همراه باشید.

راهنمای خرید خودرو دست‌ دوم:

خرید خودرو دست دوم نیاز به دانستن نکاتی دارد که هنگام خرید باید آن‌ها را رعایت کنید، دانست این نکات باعث می‌شود شما یک خرید مطمئن داشته باشید.

·بررسی شاسی‌های خودرو:

یکی از نکات مهم که باید آن را بدانید، بررسی شاسی‌های خود راست که یکی از مهم‌ترین بخش‌های ماشین محسوب می‌شود، شما باید از سالم بودن آن‌ها هنگام خرید حتماً مطمئن شوید، اگر در این بخش ایرادی وجود داشته باشد به‌مرورزمان برای راننده مشکلات جدی به‌به وجود میاورد.

· بررسی کیلومتر:

امروزه یکی بزرگ‌ترین روش‌های تقلب در فروش ماشین دست‌کاری‌کردن کیلومتر خودرو است، شما هنگام خرید باید از تعداد کارکرد خودرو مطمئن شوید، کیلومتر نشان‌دهنده میزان استفاده شده ماشین است، اگر آن کم باشد به این معنا است که خودرو به‌اندازه زیاد استفاده نشده است.

توجه: کیلومتر خودرو تعیین کنند سلامت قطعی ماشین نیست و در قیمت تأثیر نسبی دارد، اما این بخش برای اکثر خریداران مهم است.

·سلامت فنی خودرو:

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید ماشین دست‌دوم باید آن را بررسی کنید و یکی از مهم‌ترین نکات است سلامت فنی خودرو است، اگر شما خودروی خریداری کنید که فنی آن از سلامت کامل برخوردار نباشد باید در بازه زمانی کوتاه‌مدت به تعمیرگاه برای تعمیر خودرو مراجعه کنید.

امروزه هزینه‌های تعمیر بسیار بالا است و اگر فنی سالم نباشد شما بعد از مرور زمان متوجه می‌شوید به مقدار قیمت خودرو برای تعمیر آن تنها هزینه کرده‌اید و این برای کار شما مناسب نیست.

: برای بررسی بخش فنی خودرو باید از یک متخصص کمک بگیرید، مشکلات فنی خودرو را به‌راحتی نمی‌توان تشخیص داد و نیاز به دانش کافی دارد.

·بررسی بدنه خودرو:

یکی دیگر از مسائل مهم که باید به آن اهمیت داد بدنه ماشین است، ظاهر ماشین نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و بعد از وضعیت فنی خودرو بدنه نیز مهم است، شما هنگام خرید باید به تمیز بودن بدنه دقت کرد.

اگر ظاهر بدنه تمیز باشد می‌توان گفت: از ماشین به‌درستی استفاده شده است اما این نکته را بدانید که بخش فنی از ظاهر مهم‌تر است و امکان دارد یک ماشین از نظر سلامت بدنه مناسب باشد اما فنی آن دارای مشکل باشد.

·ترمزهای خودرو:

بررسی ترمزها هنگام خرید خودرو فراموش نشود و باید از سلامت آن‎ها به مطمئن شوید، با ماشین رانندگی کنید و زمانی که ترمز می‌کنید به صداها دقت کنید اگر صدای سایش دو فلز را شنیدید به دانید که لنت‌های ترمز به پایان رسیده و باید آن‌ها را تعویض کنید؛ اگر هنگام خرید بررسی نکنید شما باید با هزینه خود آن‌ها را تعویض کنید.

یکی دیگر از مشکلات نشان‌دهنده ایراد ترمز است لرزش فرمان در زمان ترمز کردن است، این نشانه به معنای مشکل‌دار بودن دیسک‌های ترمز است.

اگر خودرو از ترمز‌های ABS برخوردار است به چراغ آن توجه کنید، اگر به رنگ زرد روشن باشد به این معنا است که از دور خارج شده که دارای هزینه است و قبل از خرید باید آن را بررسی کنید.

·تست فرمان خودرو:

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید ماشین رعایت کنید و آن را بررسی کنید فرمان خودرو است، شما قبل از معامله باید مطمئن شوید فرمان خودرو انحراف ندارد در بسیاری از خودروهای کارکرده این مشکل وجود دارد و برای تشخیص آن باید با ماشین رانندگی کنید.

·بررسی دود اگزوز:

رنگ خودرو نشان‌دهنده وضعیت کاربراتور خودرو است، زمانی که خودرو را روشن می‌کنید از اگزوز دود خارج می‌شود اگر رنگ آن سیاه باشد به این معنا است که کاربراتور یا انژکتور و سیستم سوخت رسانی کارکرد مناسبی ندارد و اگر دود به رنگ آبی خارج شود به‌احتمال زیاد همین اجزا دچار مشکل شده است.

·بررسی اجزای داخل خودرو:

لوازم داخل کابین خودرو مانند: صندلی، فرمان، داشبورد و.. را بررسی کنید تا از سلامت آن‌ها مطمئن شوید، در خرید خودرو دست دوم باید لوازم مصرفی که داخل کابین ماشین قرار دارد را به طور کامل بررسی کنید.

·بررسی سقف و ستون:

برای این که مطمئن شوید خودرو تصادف نداشته است ستون و سقف خودرو را بررسی کنید، برخی از خریداران بر این باورند که سقفی که آفتاب‌سوختگی دارد به این معنا است که فابریک کارخانه است و به آن آسیبی وارد نشده است.

اما باید این نکته را بدانید که احتمال دارد سقف تعویض شده است و برای فریب خریدار از سقفی که آفتاب‌سوختگی دارد استفاده کرده باشند، هنگام خرید حتماًآن‌ها را چک کنید.

·‌رانندگی با خودرو:

قبل از خرید و معامله یک دور با ماشین بزنید و تجربه رانندگی با آن را به دست آورید، برخی از خریداران خودرو با بررسی تمام نکات و مطمئن شدن سلامت آن‌ها در بخش رانندگی با خودرو از خرید منصرف شده‌اند.

برخی از خودروها در رانندگی مشکلات خود را نشان می‌دهند و حتماً قبل از اینکه معامله را انجام دهید با ماشین رانندگی کنید، شاید ماشین دارای سروصدا است و شما در بررسی‌‌ها متوجه آن نشده‌اید.

·بررسی مدارک:

مدارک خودرو را بررسی کنید، از جمله کارت خودرو و سند را قبل از معامله بررسی کنید و از صحت آن‌ها مطمئن شوید تمامی مدارک را باید چک کنید.

·قولنامه دقیق:

بعد از بررسی‌ها ومطمئن شدن از خودرو نوبت به معامله می‌رسد که در آن باید دقت کافی داشت، افراد سودجو بسیاری هستند شما باید هنگام خرید به طور کامل مشخصات رو بررسی کنید و یک قولنامه کامل و مطمئن بنویسید و هر نکته‌ای در معامله وجود دارد را در آن ذکر کنید و اطلاعات فروشنده را با مدارک بررسی تا به طور صحیح در قولنامه وارد شده باشد.

: اگر خودتان نمی‌توانید بررسی‌ها را بادقت انجام دهید می‌توانید با پرداخت هزینه از یک کارشناس استفاده کنید.

جمع‌بندی

به‌صورت کلی برای خرید خودرو دست دوم باید موارد زیادی در نظر بگیرید تا بتوانید یک خودرو بهتر برای خود انتخاب کنید و در نهایت از انتخاب خود رضایت کامل داشته باشید؛ دقت کنید که موارد توضیح داده شده در این مقاله کاملاً بر اساس تجربیات و تحقیقات بوده است تا اطلاعات صحیح به شما انتقال داده شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد