اونس طلا2314.12
مظنه14,761,000
18 گرم3,407,500
ارزش سکه33,256,533
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

وزارت خارجه چین: آمریکا تاوان عواقب سفر به تایوان را خواهد داد

پلوسی اظهار داشت: در حالی که چین، تایوان و دموکراسی را به طور کلی تهدید می‌کنند، آمریکا نمی‌تواند بیکار بماند.

به گزارش سایت طلا، سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره‌ای که چین آن را یکی از استان‌های خود محسوب می‌کند، در چند روز اخیر بسیار جنجال برانگیز شده است. چین هشدار‌های متعددی در خصوص انجام این سفر صادر کرده است. از سوی دیگر آمریکا می‌گوید سفر رئیس مجلس نمایندگان مستقل از دولت است و با سفر رسمی دولتی تفاوت دارد.

پلوسی اظهار داشت: در حالی که چین، تایوان و دموکراسی را به طور کلی تهدید می‌کنند، آمریکا نمی‌تواند بیکار بماند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفر به تایوان گفت: ️در گفت‌وگو‌های خود با سران تایوان بر حمایت از شریک خود تأکید خواهیم کرد و به تقویت منافع مشترک تمرکز خواهیم کرد. امروز، همبستگی آمریکا با تایوان بیش از هر زمان دیگری مهم است. ️سفر من به تایوان با سیاست دیرینه آمریکا در این جزیره مغایرتی ندارد. ️آمریکا به مخالفت خود با تلاش‌های یکجانبه برای تغییر وضعیت موجود در تایوان ادامه می‌دهد.

در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سفر «نانسی پلوسی» به تایوان، بار دیگر بر حمایت از سیاست چین واحد تاکید و رفتار تنش‌زای مقامات آمریکا و مداخله در امور داخلی چین و نقض تمامیت ارضی آن کشور را محکوم کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (سه شنبه) ۱۱ مرداد ماه و در در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره دیدگاه وزارت امور خارجه در ارتباط با سفر یک مقام رژیم آمریکا به تایوان گفت: احترام به حاکمیت ملی کشورها، از اصول بنیادین منشور ملل متحد است، به گونه‌ای که ماده ۲ منشور، اعضا را از هرگونه رفتاری که خدشه‌ای به تمامیت ارضی و استقلال سیاسی دیگر دولت ها وارد کند، بر حذر می‌دارد.

سفیر چین در ایران نیز اظهار داشت: اجازه استقلال تایوان را نمی‌دهیم. چانگ هوآ: چین قاطعانه با هرگونه مداخله نیروهای خارجی در امور داخلی خود مخالف است و اجازه «استقلال تایوان» به هر شکلی که باشد، نمی‌دهد.

واکنش وزارت خارجه چین به سفر پلوسی به تایوان

حضور پلوسی در تایوان خیانت عمدی آمریکا به اصل «چین واحد» و اقدام تحریک‌آمیز سیاسی بزرگی بوده و آمریکا نباید در امور داخلی چین مداخله کند.️چین تمامی اقدامات ضروری برای حفاظت از حق حاکمیت خود در واکنش به سفر پلوسی به تایوان را اتخاذ خواهد کرد. واشنگتن و جدایی‌طلبان تایوانی مسئولیت پیامدهای سفر پلوسی به تایپه را متحمل خواهند شد.

خبرنگار چینی: پکن اقدامات نظامی را در واکنش به سفر پلوسی در نظر دارد

«هو شیجین» مفسر روزنامه چینی «گلوبال تایمز» نوشته پکن مجموعه‌ای از اقدامات متقابل از جمله اقدامات نظامی را در واکنش به سفر تحریک‌آمیز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان تنظیم کرده است.

حمله سایبری به وبگاه ریاست ‌جمهوری تایوان

همزمان با ورود نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، خاویر چانگ سخنگوی ریاست‌جمهوری چین اعلام کرد که وبگاه رسمی ریاست‌جمهوری تایوان، مورد حمله هکری قرار گرفته و از دسترس خارج شد، اما پس از ۲۰ دقیقه به حالت عادی بازگشت. حجم این حمله سایبری حدود ۲۰۰ برابر بد‌تر از حد معمول دیگر حمله‌های هکری بوده است. سازمان‌های دولتی به تقویت نظارت برای حفظ امنیت اطلاعات و ارتباطات ملی و عملکرد پایدار زیرساخت‌های کلیدی ادامه خواهند داد.

کاخ سفید: تهدیدات چین ما را نمی‌ترساند

کاخ سفید نیز در واکنش به سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و هشدارهای پکن اعلام کرد که تهدیدهای پکن ما را نمی‌ترساند و سفر پلوسی به تایوان، تهدیدی برای حق حاکمیت چین به شمار نمی‌آید

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد