اونس طلا2414.52
مظنه14,501,000
18 گرم3,347,500
ارزش سکه32,670,753
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,450,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

اگر این نشانه ها را دارید، عاقل هستید

اگر دیگران فکر می‌کنند شما باهوشید، اشکالی ندارد. اما اگر خودتان فکر می کنید که باهوشید، یعنی نیستید.

اگر دیگران فکر میکنند شما باهوشید، اشکالی ندارد. اما اگر خودتان فکر می کنید که باهوشید، یعنی نیستید.

عاقل بودن در گفتن کلمات خردمندانه نیست ، خرد واقعی در شخصیت، در نحوه نگرش شما به زندگی، و در نحوه رفتارتان با خودتان و دیگران است. خرد واقعی بیشتر درونی است.

فروتنی

افراد عاقل، هر چه بیشتر یاد میگیرند، فروتن می شوند. آنها یاد نگرفته اند که دیگران را تحقیر کنند. آنها همیشه به این فکر میکنند که هیچ چیزنمیدانند و همیشه میخواهند چیز جدیدی کشفکنند، چون میدانند که نمیدانند.

دیوید بروکس در کتابش به این ویژگی اشاره کرده است که« خرد واقعی با فروتنی مشخص می شود.»

اگر این نشانه ها را دارید، عاقل هستید

داشتن اطلاعات

شما می توانید از پاسخ ها وسؤالات یک نفربفهمید که آیا او باهوش است یا خیر. هنگامی که شما میخواهید پاسخ یک سؤال را بدهید، فقط آنچه را که از قبل میدانید، مرور میکنید. به عبارت دیگر، ما می توانیم از پاسخ های دیگران بفهمیم که چقدر می دانند.

انتخاب های منطقی

افراد معمولی، دوست دارند سریع و آسان به هرچه میخواهند مثل ( پول، موفقیت و توجه) برسند. آنها از هرچیزی زود خسته میشوند. صبور بودن، خرد می خواهد. اگرچه آسان نیست، اما افراد عاقل بطور ناگهانی، تصمیم نمی گیرند. آنها کاری را انجام می دهند که در دراز مدت بیشترین سود را داشته باشد. تفکر منطقی بلند مدت، یکی از ویژگی هایی است که آنها را از افراد معمولی جدا می کند.

تسلط بر خود

" خردمند بودن را می توان با خوش خلقی سنجید." فردریک نیچه

اولین و برجسته ترین ویژگی که افراد مشهور دارند، این است که آرام، صمیمی و شاد هستند. آنها در شرایط سخت هم قرار میگیرند اما در هر موقعیتی آرامش خودشان را حفظ می کنند . افراد بدخلق، فروتن نیستند و در موقعیت های سخت نمی توانند آرامش خودشان را حفظ کنند. هر چه عاقل تر باشید، نظرات و قضاوت دیگران کمتر بر خلق و خوی شما اثر میگذارد.

عقل و منطق

تنهایی

خرد ، در تنهایی رشد می کند. در سکوت میتوانید به آرامش برسید و در تنهایی، خودتان را بهتر می شناسید . از فیلسوفان گرفته تا دانشمندان و رهبران معنوی، همه یک چیز مشترک دارند، آنها عاشق تنهایی هستند. بی حوصلگی بزرگترین دشمن انسان است. البته، اینکه با دوستان و اطرافیانتان خودتان وقت بگذرانید، انسان را نادان نمی کند. همه ما تمایلات طبیعی خودمان را داریم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد