اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار مقام های آمریکایی درمورد افزایش بیشتر بهای سوخت

هم‌زمان با تلاش دولت بایدن با هدف تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه و اجرای طرح ممنوعیت بیمه نفتکش‌های حامل نفت این کشور، مقام های آمریکایی نسبت به افزایش بیشتر بهای سوخت و تحمیل هزینه بیشتر بر مصرف کنندگان هشدار دادند.

به گزارش سایت طلا به نقل از تارنمای روزنامه "فایننشال تایمز"، با افزایش نگرانی ها نسبت به رشد بهای نفت، دولت «جو بایدن» تلاش ها برای اجرای یک طرح که در آن واردکنندگان نفت باید برای قیمت نفت خام روسیه سقف تعیین کنند را افزایش داده است.

در این راستا، مقام های آمریکایی اعلام کرده اند که مذاکرات با چین، هند و سایر کشورهایی که در پی اعمال تحریم های نفتی اروپا بر روسیه، به نفت ارزان قیمت این کشور روی آورده اند را آغاز کرده است.

تلاش‌های دیپلماتیک در واشنگتن در حالی صورت می‌گیرد که انگلیس و آمریکا در حال آماده شدن برای اجرای طرح ممنوعیت بیمه و خدمات اتحادیه اروپا برای کشتی‌های حامل نفت روسیه هستند. ممنوعیت بیمه نفتکش های حامل نفت روسیه در واقع بخشی از تلاش غرب برای محدود کردن درآمد حاصل از صادرات انرژی کرملین است که به منظور تامین هزینه جنگ در اوکراین استفاده می شود و از دسامبر (آذر) سال‌جاری اجرایی می گردد.

همزمان برخی مقام های آمریکا به سایر کشورها هشدار داده اند که اجرای این طرح می توان سبب کاهش صادرات نفت روسیه شود و قیمت ها را افزایش داده و بار سنگین تری بر دوش مصرف کنندگان بگذارد و در عین حال آسیب اقتصادی چندانی بر مسکو وارد نکند.

گفته می شود وزارت خزانه‌داری آمریکا اعضای گروه هفت و خریداران بزرگ نفت روسیه (از جمله چین و هند) را تحت فشار قرار داده تا برای نفت روسیه سقف تعیین کنند و تا زمانی که قیمت نفت روسیه به میزان قابل توجهی با تخفیف ارائه شود از ممنوعیت بیمه و خدمات دریایی هم معاف می شود.

یکی از منابع نزدیک به مذاکرات درخصوص تعیین سقف برای قیمت نفت روسیه به فایننشال تایمز گفت: با شروع کامل ممنوعیت بیمه نفتکش ها، تولید روسیه کاهش می یابد، مگر اینکه از سقف قیمت برای ادامه صادرات استفاده کند. وی این اقدام را یکی از راه های جلوگیری از افزایش روزافزون قیمت نفت دانست.

بایدن در هفته‌های اخیر مدعی شده که تلاش دولتش برای کاهش بار ناشی از افزایش قیمت بنزین بر دوش رانندگان در حال به ثمر نشستن است.

اما چند مقام کاخ سفید که خواستند نامشان فاش نشود، ابراز نگرانی کردند که شاید معامله گران بازار نفت تاثیر بالقوه اعمال ممنوعیت بیمه نفتکش ها را بدون تعیین سقف قیمت، دست کم بگیرند.

مدیران و تحلیلگران نفتی نیز این طرح آمریکا را زیر سوال برده و نسبت به حرکت تلافی جویانه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برای کاهش صادرات نفت هشدار داده اند. روسیه در حال حاضر عرضه گاز طبیعی به اروپا را هم محدود کرده است.

«الویرا نابیولینا» رئیس بانک مرکزی روسیه هفته گذشته در واکنش به اجرای طرح ممنوعیت بیمه نفتکش های حامل نفت روسیه گفت که کشورش از فروش نفت به خریدارانی که سعی در "تحمیل چنین سقفی" دارند، خودداری خواهد کرد.

آمریکا با اجرای این طرح قصد دارد علاوه بر کاهش درآمدهای نفتی روسیه، عرضه آن دست نخورده باقی بماند.

براساس گزارش های رسیده هنوز بر سر سقف قیمت نفت تصمیم گیری نشده و مکانیسم پیشنهادی می تواند انعطاف پذیر باشد تا تحرکات بازارهای نفت هم در نظر گرفته شود.

نفت خام پایه اورال روسیه در هفته جاری به بهای ۷۹ دلار در هر بشکه در مقایسه با ۱۰۴ دلار نفت برنت که شاخص قیمت جهانی است، فروخته شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد