اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معامله گران در انتظار مشخص شدن جهت حرکت طلا

قیمت طلا طی روز های اخیر افزایش یا کاهش مشخصی نداشته و تنها در محدوده ثابتی به نوسان پرداخته است. بسیاری از فعالان بازار پیش بینی می کنند که آینده طلا امروز مشخص خواهد شد.

به گزارش سایت طلا، پس از کاهش جزئی قیمت طلا در روز گذشته، فلز زرد امروز صبح توانست بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفته و هم اکنون با بیش از 7 دلار افزایش در عدد 1724 دلار قرار بگیرد. با این حال کارشناسان پیش بینی می کنند که تا پیش از جلسه فدرال رزرو طلا هیچگونه حرکت مشخصی نخواهد داشت.

از طرف دیگر شاخص دلار آمریکا بیشترین افت روزانه طی 12 روز اخیر را نشان می دهد چراکه نگرانی های مربوط به افزایش تنش ها میان ایالات متحده و چین تا حدودی برطرف شده است. علاوه بر این ارزش یورو نیز بهبود یافته است پراکه به نظر می رسد بحران انرژی اروپا اندکی در مسیر بهبود قرار گرفته است.

در چنین فضایی سرمایه گذاران ریسک پذیر تر عمل کرده و در نتیجه شاخص های بازار سهام رشد نسبتا خوبی را تجربه کرده اند. همچنین بازده دو و ده ساله خزانه داری آمریکا نیز افزایش یافته است که یه عنوان یک باد مخالف برای طلا عمل می کند.

امروز قرار است در جلسه کمیته فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره تصمیم گیری شود. بسیاری از فعالان بازار پیش بینی می کنند که این بانک مرکزی همچنان به افزایش 75 واحدی بهره ادامه خواهد داد اما با این حال زمزمه هایی وجود دارد که فدرال رزرو ممکن است در این جلسه به میزان 100 واحد پایه نرخ بهره را افزایش دهد.

از منظر فنی قیمت طلا برای صعودی شدن نیاز دارد تا ابتدا از مانع 1727 دلاری عبور کند. افزایش پایدار بالاتر از این سطح قیمت طلا را به مقاومت 1748 دلاری خواهد رساند و بالاتر از آن نیز طلا با مقاومت 1764 دلاری مواجه خواهد شد.

از طرف دیگر طلا تا زمانی که بالاتر از حمایت 1713 دلار باقی بماند نزولی نخواهد شد. افت بیشتر می تواند طلا را با حمایت در عدد 1697 دلار مواجه سازد و پایین تر از آن نقطه 1680 دلاری سدی برای فروشندگان خواهد بود. در صورتی که طلا از نقطه 1680 دلاری نیز افت کند در عدد 1655 دلار پشتیبانی خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد