اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جهت حرکت قیمت طلا در چهارشنبه سرنوشت ساز مشخص خواهد شد

قیمت طلا در روز های انتهایی هفته گذشته افزایش قابل توجهی یافت اما نتوانست رشد بیشتری از خود نشان دهد و تقریبا بدون هیچ تغییر خاصی در حال نوسان است. سرمایه گذاران در حال حاضر در انتظار روز چارشنبه هستند تا آینده طلا مشخص تر شود.

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن 1724 دلار می باشد که 4 دلار افزایش در روز را نشان داده است. در روز گذشته پس از آن که طلا به نقطه 1828 دلار برخورد کرد وارد فاز اصلاحی شده و قیمت آن کاهش یافت.

تحلیلگران بر این باورند که بازار طلا همچنان کمرنگ باقی خواهد ماند چراکه سرمایه گذاران تا پیش از جلسه فدرال رزرو دست به هیچگونه سرمایه گذاری بزرگی نخواهند زد. قرار است فردا چهارشنبه، کمیته فدرال رزرو سیاست های مالی خود را اعلام کند که می تواند تاثیر بسیاری بر روی بازار های مختلف داشته باشد.

با توجه به افزایش شدید تورم و رسیدن آن به 9.1 درصد، پیش بینی می شود که فدرال رزرو نرخ بهره را به میزان 75 واحد پایه افزایش دهد. افزایش نرخ بهره به این میزان می تواند شوک جدیدی به بازار طلا وارد کرده و قیمت فلز زرد را کاهش دهد.

در این برخی از تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو توان افزایش نرخ بهره به میزان 100 واحد پایه را نیز خواهد داشت اما داده های ضعیف اقتصادی این پیش بینی ها را کمرنگ کرد چراکه اقتصاد امریکا در آستانه رکود قرار گرفته است.

افزایش شدید نرخ بهره برای کنترل تورم باعث شده است تا بسیاری از داده های اقتصادی ایالات متحده ضعیف تر ظاهر شوند که نگرانی ها نسبت به ایجاد رکود تورمی در میان سرمایه گذاران را افزایش داده است.

قیمت طلا از منظر فنی در نقطه 1712 دلار دارای حمایت قدرتمندی است. بالاتر از این نقطه نیز طلا پشتیبانی 1721 دلاری را دارد که حرکت پایدار بالاتر از آن نشان دهنده تثبیت فعلی قیمت طلاست. در سمت دیگر نمودار نیز طلا در نقطه 1739 دلار با مقاومت محکمی رو به رو است.

شاخص مقاومت نسبی RSI نیز در محدوده 40 تا 60 قرار گرفته است که نشان دهنده یک حرکت قاطع تحت تاثیر برخی عوامل بالقوه است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد