اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

علی باقری امروز مهمان کمیسیون امنیت ملی مجلس ‌می‌شود

ابوالفضل عمویی از حضور معاون سیاسی وزارت امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی برای ارائه گزارش از آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای خبر داد.

به گزارش سایت طلا ، بنا به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، علی باقری معاون سیاسی وزیر امورخارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان عصر امروز به منظور بررسی آخرین تحولات منطقه، روابط با همسایگان و همچنین اقدامات اخیر صورت گرفته در حوزه روابط خارجی در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور پیدا می کند.

به گفته ابوالفضل عمویی، ارائه گزارش از آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای و هماهنگی برای پیش برد برنامه ها و اهداف پیش روی وزارت خارجه و تبادل نظر کارشناسی با اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز در دستور کار جلسه امروز قرار دارد.

میانه ماه پیش مذاکرات لغو تحریم‌ها این بار به جای وین در دوحه برگزار شد و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به عنوان واسط ایران و آمریکا با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به گفتگو نشست.

گفتگویی که البته ایران طی تماس های تلفنی متعدد با مقامات خارجی دخیل یا غیر دخیل در مذاکرات آن را مثبت ارزیابی کرده و در طرف مقابل آمریکا آن را اتلاف وقت ! و فرصتی برای توافق دانسته که به هدر رفته و اعلام کرده واشنگتن در حال حاضر برنامه‌ای برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات با ایران را ندارد.

مذاکرات در مرحله‌ ایست که واشنگتن، ایران را به درخواست‌های حداکثری متهم کرده و خواستار گفت‌و‌گو های موشکی و منطقه‌ای نیز شده؛ متقابلا تهران هم آمریکا را مسبب وضع فعلی دانسته و اعلام کرده هیچ خواسته فرابرجامی ندارد و فقط آمریکا باید تضمین دهد تجربه برجام تکرار نخواهد شد تا ایران بتواند از این قرارداد انتفاع اقتصادی ببرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد