اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قیمت طلا از پایین ترین سطح ۱۶ ماه اخیر + تحلیل تکنیکال

قیمت طلا که طی هفته گذشته به شکل قابل توجهی کاهش یافته و به پایین ترین قیمت خود طی ۱۶ ماه اخیر رسیده بود، در روز های انتهایی هفته پیش افزایش یافت. به نظر می رسد سرمایه گذاران بار دیگر به سمت بازار طلا کشیده شده اند و تقاضا برای آن افزایش یافته است.

به گزارش سایت طلا، طی هفته گذشته قیمت طلا همچنان به روند نزولی خود ادامه داد و به پایین ترین سطح ۱۶ ماه اخیر در عدد ۱۶۸۱ دلار رسید. همراه با افزایش بی سابقه ارزش دلار، طلا تحت فشار شدیدی قرار گرفته بود اما در ادامه افت دلار باعث شد استقبال نسبت به طلا افزایش یابد.

همراه با افزایش تورم و نگرانی سرمایه گذاران نسبت به رکود اقتصادی در ایالات متحده، بار دیگر ارزش شاخص دلار در حال افزایش است اما با این حال ضعف بازده خزانه داری ایالات متحده از رشد قیمت طلا حمایت می کند.

تصمیم بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره و همچنین دیگر داده های اقتصادی آمریکا و حوزه یورو تاثیر زیادی بر روی قیمت طلا داشته و جهت حرکت این فلز گرانبها را در روز های آینده مشخص می کند.

باید توجه داشت که خطر رکود قریب الوقوع در اقتصاد آمریکا می تواند بار دیگر سرمایه گذاران را به شکل گسترده ای به سمت دلار حرکت دهد که در نتیجه باعث خواهد شد مسیر صعودی در فلز زرد محدود باقی بماند.

تحلیل تکنیکال طلا به ما نشان می دهد که طلا در حال تلاش برای رشد پایدار بالاتر از مقاومت ۱۷۱۸ دلار است که می تواند بار دیگر روند صعودی را احیا کند. بالاتر از آن مقاومت ۱۷۲۰ دلاری به عنوان مانع مهمی در برابر رشد طلا به شمار می رود. در صورتی که طلا از این دو سطح پایدار باقی بماند سد ۱۷۲۷ دلاری را پیش رو خواهد داشت. بالاترین مانع صعودی طلا نیز نقطه ۱۷۳۲ دلاری خواهد بود.

از طرف دیگر طلا در مسیر نزولی ابتدا در نقطه ۱۷۱۱ دلار حمایت می شود. در صورتی که قیمت طلا به افت خود ادامه دهد در نقطه ۱۷۰۹ دلار پشتیبانی خواهد شد که یک مرز حساس برای فروشندگان به شمار می رود. پایین تر از آن نیز طلا در سه سطح ۱۷۰۶، ۱۷۰۴ و در نهایت ۱۶۹۸ دلار حمایت خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد