اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روغن بادام تلخ یا روغن بادام شیرین کدام گزینه بهتری برای مصرف است؟

بادام از معدود مغز هایی است که روغن آن کاربرد زیادی در حوزه درمان بیماری ها دارد و از گذشته در طب سنتی نیز توجهی ویژه به آن شده است.

به گزارش سایت طلا، بادام های تلخ برخلاف تصور همگان مانند بادام شیرین دارای خواص درمانی است و از روغن آن برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می شود.

و اما تفاوت روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ در چیست؟

در طب سنتی از دو نوع روغن بادام شیرین یا روغن بادام خوراکی و روغن بادام تلخ یا روغن غیرخوراکی (این روغن برای موارد موضعی به کار برده می‌شود) نام برده می‌شود.

دو نوع بادام درختی وجود دارد؛ بادام تلخ و بادام شیرین : در واقع روغن بادام تلخ روغنی است که از بادام‌های تلخ و روغن بادام شیرین از بادام‌های شیرین استخراج می‌شود.
روغن بادام تلخ
خواص روغن بادام تلخ نیز با خواص روغن بادام شیرین متفاوت است. روغن بادام شیرین هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی مورد استفاده قرار گرفته اما روغن بادام تلخ به خاطر اینکه سمی است، صرفا مصرف موضعی داشته و خیلی به ندرت و با ترکیب در مواد دیگر و زیر نظر متخصص ممکن است به شکل خوراکی مصرف شود.

البته روغن بادام شیرین نیز در بازار به دو شکل خوراکی و غیر خوراکی عرضه می‌شود، چرا که برخی از انواع روغن بادام شیرین نیز تصفیه نشده و غیر خوراکی هستند.

بادام شیرین

بهتر است توجه داشته باشید با وجود اینکه بادام شیرین هیچ گونه ماده سمی ندارد اما روغن بادام تلخ حاوی تعدادی سموم کشنده است و باید با احتیاط استفاده شود. این روغن شامل ماده سمی به نام اسید هیدروسیانیک (HCN) است که می‌تواند عوارض جانبی جدی در بدن ایجاد کند. بنابراین مصرف آن برای کودکان، زنان باردار و یا افراد با شرایط خاص توصیه نمی‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد