اونس طلا2334.3
مظنه14,861,000
18 گرم3,430,600
ارزش سکه33,481,833
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

طلا در نزدیکی پایین ترین قیمت یک سال اخیر خود قرار گرفت

قیمت طلا که طی چند ماه گذشته روند صعودی قدرتمندی را طی کرده بود، حال به پایین ترین سطح ۱۱ ماه اخیر خود رسیده است و به نظر می رسد روند نزولی آن همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این خبر، ۱۶۹۲ دلار است که بیش از ۴ دلار افت روزانه را نشان می دهد. طلا در روز گذشته افت شدیدی را تجربه کرد و برای اولین بار طی ماه های اخیر به زیر سطح کلیدی ۱۷۰۰ دلار افت کرده است.

از آنجا که طلا طی هفته گذشته با وجود اینکه می توانست در مسیر بهبودی قرار بگیرد، هیچ نشانه ای از رشد نشان نداد، سرمایه گذاران و کارشناسان پیش بینی می کنند که روند نزولی آن همچنان ادامه پیدا کند و به پایین ترین سطح یکساله خود در عدد ۱۶۸۷ دلار برسد.

علاوه بر طلا، دلار آمریکا نیز طی روز های اخیر روندی نزولی را تجربه کرده است. شاخص دلار پس از برخورد با مانع در عدد ۱۰۷.۲۶ نزولی شده و بار دیگر به زیر عدد ۱۰۷ بازگشت. سرمایه گذاران پیش بینی می کردند که با افت دلار قیمت طلا افزایش پیدا کند اما این اتفاق محقق نشد و در نتیجه روند نزولی برای طلا تقویت گشت.

قیمت طلا در مسیر نزولی خود حمایت ۱۶۹۷ دلاری را دارد که برای افت بیشتر نیاز دارد تا به شکل پایداری در زیر این عدد تثبیت گردد. هر گونه افت بیشتر می تواند قیمت طلا را به سمت پایین ترین قیمت یک ساله آن در عدد ۱۶۸۷ دلار سوق دهد که پایین ترین سطح پشتیبانی برای فلز زرد به شمار می رود.

از طرف دیگر قیمت طلا برای صعودی شدن ابتدا نیاز دارد تا از میانگین حرکت ۵۰ روزه خود در عدد ۱۷۰۴ دلار عبور کرده و حرکت پایداری بالاتر از آن نشان دهد. طلا بالاتر از آن با مقاومت ۱۷۲۲ دلار مواجه است که میانگین ۲۰۰ روزه آن به شمار می رود.

بالاتر از این عدد نیز طلا در عدد ۱۷۲۳.۹۴ دلار با یک مقاومت کلیدی رو به رو بوده که هر گونه صعود بیشتر نیازمند عبور پایدار از این عدد است. در انتها باید توجه داشت که شاخص RSI طلا در محدوده ۲۰ تا ۴۰ قرار گرفته است که نشان دهنده حرکت نزولی بیشتری برای طلا می باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد