اونس طلا2299.71
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

عادت های ساده ای که از حساب بانکی شما در برابر کلاهبرداری محافظت میکند

سایت طلا، چندین قانون درباره کار با کارت‌های بانکی و حساب‌ها پیدا کرده است که به محافظت از پولتان حتی در برابر باهوش‌ترین کلاهبرداران کمک می‌کند.

سایت طلا، چندین قانون درباره کار با کارت‌های بانکی و حساب‌ها پیدا کرده است که به محافظت از پولتان حتی در برابر باهوش‌ترین کلاهبرداران کمک می‌کند.

هنگام کار با دستگاه های خودپرداز

صفحه کلید را با دستانتان بپوشانید. اما برای امنیت بیشتر، بعد از زدن رمز کارت ،چند عدد دیگر را بزنید ، به جای 4 عدد، 6 تا 7 عدد را لمس کنید. شناسایی کد پین شما برای کلاهبردارانی که در حال تماشای شما هستند سخت میشود. مراقب هر حرکتی در نزدیکی دستگاه‌های خودپرداز باشید. کلاهبرداران ،موقعیتی ایجاد میکنند که دستگاه خودپرداز کارت شما را خارج نکند و هنگامی که شما برای کمک به بانک مراجعه کردید، کلاهبرداران کارت را خارج کرده و با کمک کد پینی که از قبل می‌دانستند، آن را خالی می‌کنند.

سعی کنید فقط از دستگاه های خودپرداز متعلق به بانک استفاده کنید. آنها شبانه روز تحت نظارت هستند و نصب ابزارهای اضافی روی آنها برای سرقت اطلاعات از کارت ها بسیار دشوار است.

فروشگاه

کارت خود را از قبل از کیف خود خارج نکنید (مثلاً وقتی در صف منتظر هستید) آن را برای مدت طولانی در دستان خود نگه ندارید. یک سارق در صف ، می‌تواند به راحتی از هر دو طرف کارت شما عکس بگیرد . CVV را در پشت کارت خود با یک برچسب یا چسب غیر شفاف بچسبانید. چسب بزنید تا کسی نتواند آن را ببیند.

کدهای CVV را می‌توان به‌طور کامل از کارت پاک کرد تا در صورت سرقت یا گم شدن، استفاده از آن‌ها دشوارتر بشود.

هنگام استفاده از بانکداری اینترنتی و پرداخت آنلاین

از بانکداری اینترنتی متعلق به رایانه های دیگران یا شبکه های محافظت نشده استفاده نکنید. اگر چاره‌ای ندارید، مطمئن شوید که پس از انجام تراکنش از سیستم خارج شده‌اید و حافظه پنهان را پاک کنید.

برنامه های ضد ویروس را در رایانه خود نصب کنید. از مرورگر و ایمیل بروز شده، استفاده کنید. گذرواژه‌ها را (حداقل هر ۳ ماه یک‌بار) با انتخاب ترکیب‌های پیچیده از حروف و ارقام فونت‌های مختلف تغییر دهید.

هنگام تغییر تنظیمات کارت یا حساب

یک کارت ویژه برای خرید اینترنتی داشته باشید و قبل از خرید، مقدار پول مورد نیاز را به این کارت منتقل کنید. اعلان‌های پیامکی را دست کم نگیرید. آنها به تأیید ورود، ارسال گذرواژه‌ها برای هر عملیات و همچنین اعلان‌هایی درباره دریافت یا برداشت وجه کمک میکنند. حتی اگر کارت شما به سرقت رفته باشد، کلاهبرداران نمی‌توانند بدون اعلان پیامکی حاوی رمز عبور وارد حساب بانکداری اینترنتی شما شوند. حتی اگر آن‌ها بتوانند این کار را انجام دهند، فوراً مطلع میشوید و کارت را مسدود میکنید.

هنگام ارتباط با بانک ها و اپراتورهای تلفن همراه

به دلیل اقدامات امنیتی اخیر، کلاهبرداران سعی می کنند از طریق تلفن اطلاعات دارنده کارت را پیدا کنند. این پدیده بسیار نزدیک به فیشینگ است و حتی نامی مشابه دارد، ویشینگ (یا فیشینگ صوتی).

کلاهبرداران برای دریافت اطلاعات کارت های اعتباری، یک کد مخفی از طریق تلفن با محتوای (اعلام حضور در بانک، بررسی، تحویل کالا و غیره) ارسال می کنند. هیچ مشکل بانکی وجود ندارد که از طریق تلفن حل شود!

مطمئن شوید سیم‌کارتی که استفاده می‌کنید به نام شما ثبت شده است و نمی‌توان آن را با وکالتنامه تغییر داد. با این کار، کلاهبرداران نمیتوانند آن را به نام خود ثبت کنند تا از بانک پیامک دریافت کنند.

وضعیت حساب خود را کنترل کنید تا به موقع متوجه هر گونه تراکنش عجیب و غریب و کلاهبرداری شوید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد