اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دولت عراق باید به حملات ترکیه پاسخ دهد

رهبر جریان حکمت ملی عراق به حمله ترکیه به یک مرکز گردشگری در استان دهوک واکنش نشان داد و از بغداد خواست به حملات ترکیه پاسخ دهد.

به گزارش سایت طلا، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی حمله ترکیه به یک مرکز گردشگری در استان دهوک را شدیداً محکوم کرد.

وی در این پیام نوشت: حمله توپخانه‌ای ترکیه به یک مرکز گردشگری در استان دهوک را که موجب جان باختن و زخمی شدن شماری گردشگر شد، محکوم می‌کنیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که این اقدامات غیر قابل قبول و تکرار حملات به شهرها و روستاهای عراق نقض حاکمیت ارضی عراق است و اقدام قاطع دولت عراق در محکومیت و پیش گرفتن مسیرهای دیپلماتیک برای جلوگیری از تکرار آنها را ایجاب می‌کند.

گروه اطلاع رسانی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در رأس ساعت ۱۳:۵۰ به وقت محلی امروز ۲۰ ژوئیه، روستای برخ در ناحیه درکار از توابع شهرستان زاخو در استان دهوک کردستان عراق در آماج حملات توپخانه‌ای شدید قرار گرفت که به کشته شدن هشت شهروند و زخمی شدن ۲۳ شهروند دیگر که همه آنها از گردشگران بودند، انجامید.

گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق تاکید کرد که فرمانده کل نیروهای مسلح دستور تحقیقات فوری درخصوص این رخداد و اعزام وزیر خارجه و معاون فرمانده عملیات مشترک و دبیر شخصی خود و فرمانده نیروهای گارد مرزی به محل این رخداد را جهت اطلاع از جزئیات رخداد و عیادت از مجروحان داده است.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به حمله توپخانه‌ای ترکیه به اقلیم کردستان که ۸ کشته و ۲۳ زخمی بر جای گذاشت، واکنش نشان داد و اعلام کرد که «حق پاسخگویی به ترکیه را برای خود محفوظ می‌دانیم».

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد