اونس طلا2338.79
مظنه14,676,000
18 گرم3,387,900
ارزش سکه33,065,028
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

قیمت طلا باز هم کاهش پیدا می کند

امروز چهارشنبه شنبه 20 ژوئیه 2022 است و قیمت طلا بعد از اینکه به پایین ترین میزان خود در 11 ماه گذشته کاهش یافت و پس از برخورد با سطح بسیار مهم حمایتی 1700 دلار، در حال درجا زدن می باشد.

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال طلا (Gold)- 20 ژوئیه


امروز چهارشنبه شنبه 20 ژوئیه 2022 است و قیمت طلا بعد از اینکه به پایین ترین میزان خود در 11 ماه گذشته کاهش یافت و پس از برخورد با سطح بسیار مهم حمایتی 1700 دلار، در حال درجا زدن می باشد.

همینطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، طلا در حال حاضر اطراف قیمت 1709 دلار در هر اونس، در حال معامله شدن می باشد.

آیا این آرامش قبل از طوفان است و طلا قرار است قبل از ایجاد موج نزولی بعدی، افزایش پیدا کند؟ اجازه بدهید ابتدا طلا را از نقطه نظر تکنیکالی بررسی کنیم.

در واقع بر اساس اندیکاتور RSI، طلا از ابتدای ماه ژوئیه در منطقه اشباع فروش قرار گرفته است. به نظر می آید طلا قرار است یک بازگشت صعودی را تجربه کند. دلیل این گفته ما، پدید آمدن دو کندل دوجی کنار هم می باشد.

نگاه کلی
تصویر کلی مارکت در تایم روزانه، نزولی است.

سطوح حمایت کلیدی
اگر قرار باشد طلا کاهش پیدا کند، اولین سطح مهم و جدی حمایت طلا، منطقه مهم 1705 دلار خواهد بود. در صورتیکه طلا پایین این منطقه نفوذ کند، سطح مهم بعدی قیمت 1698 دلار است. چنانچه خرس های مارکت، طلا را پایین تر ببرند، سطح مهم بعدی 1680 خواهد بود.

سطوح مقاومت کلیدی
اگر طلا افزایش پیدا کند، اولین سطح مهم مقاومت آن قیمت 1710 دلار خواهد بود. در صورتیکه طلا بتواند با موفقیت از این منطقه عبور کند، سطح مهم بعدی 1725 دلار می باشد. چنانچه گاوهای مارکت موفق به بالاتر بردن قیمت طلا شوند، سطح مقاومت بعدی قیمت 1735 دلار خواهد بود.

همینطور که مشاهده می کنید، هفته گذشته طلا به پایین ترین میزان خود در 11 ماه گذشته (1698) کاهش یافت. ولی اگر به رفتار قیمت طلا توجه کنید، مشاهده خواهید کرد که طلا سه روز گذشته را در یک رنج خاص در حال درجا زدن بوده است.

به نظر می رسد معامله گران به دو دسته تقسیم شده اند: عده ای نگران به وقوع پیوستن رکود هستند و مابقی در حال گمانه زنی درباره کاهش اعمال سیاست های انقباضی از سمت فدرال رزرو هستند.

شاید هم سرمایه گذاران طلا ترجیح می دهند تا زمان برگزاری جلسات مهم بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک مرکزی ژاپن (BoJ) که قرار است این هفته انجام شوند، در حاشیه بازار منتظر بمانند.

ولی به خاطر داشته باشید که قرار است مقامات بانک مرکزی ژاپن به سیاست های فوق انبساطی خود بچسبند و مقامات ECB نیز قرار است بعد از یک دهه، نرخ های بهره بانکی شان را 25 واحد افزایش دهند.

همانطور که می دانید، فضای افزایشی نرخ های بهره، برای طلا که یک دارایی بدون بهره محسوب می شود، جنبه منفی دارد.

بازگشت جریان سرمایه های بدون ریسک، مخصوصا به دنبال گزارش نه چندان دلچسب کمپانی اپل که نشان می دهد سرعت استخدام ها آهسته تر شده است، باعث شده تا دلار امریکا که یک دارایی امن محسوب می شود، جذاب تر شود.

جدای از اینها، افزایش بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا نیز، باعث حمایت از دلار امریکا شده است. همین موارد جلوی صعودهای بیشتر طلا را گرفته است.

با این حال، نگرانی ها از وقوع رکود اقتصادی، شیوع مجدد کووید در چین به عنوان دومین اقتصاد جهان و بحران روسیه و غرب بر سر مسائل انرژی ها، می تواند به طلا نیز که یک دارایی امن است، کمک کند.

اگر خریدار طلا هستید به این خبر مسرت بخش هم توجه کنید.

هفته گذشته که گزارش بسیار بهتر از انتظار تورم مصرف کننده (CPI) امریکا منتشر شد، ابزار گروه CME که نرخ های بهره را پیش بینی می کند، نشان داد که بیش از 80 درصد مارکت منتشر یک افزایش 100 واحدی نرخ های بهره برای این ماه هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد