اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دستاورد دیدار اردوغان با مقام معظم رهبری از نگاه الاخبار

یک رسانه عربی با اشاره به سفر اردوغان به تهران و دیدار با مقام معظم رهبری نوشت که دیدارهای تهران مانع انجام عملیات نظامی ترکیه در سوریه شد و آنکارا دیگر هیچ بهانه‌ای برای حمله ندارد.

به گزارش سایت طلا ، روزنامه الاخبار لبنان در یادداشتی درخصوص سفر اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تهران نوشت: برخلاف ابتکارعمل های قبلی چه از سوی روسیه و چه از سوی ایران، تهران این بار با حمایت و همراهی مسکو گام های گسترده ای برای باز کردن درب های بسته میان دمشق و آنکارا برمی دارد.

در این یاداشت آمده است: این روند روشن و متعادل است و به نظر می رسد که منافع تمام طرف ها را حفظ خواهد کرد. بعد از اقدامات دیپلماتیک ایران که با سفر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به تهران در ماه می گذشته و دیدار با رهبر ایران آغاز شد و همچنین بعد از اقدامات مستمر و مداوم ایران برای پایان دادن به تنش ها بعد از تهدیدات آنکارا برای انجام عملیات نظامی جدید در شمال سوریه، دیدار آیت الله خامنه ای ، رهبر ایران با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نقطه عطفی در این خصوص بود.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: به نظر می رسد که دیدارهای تهران راه را بر روی این عملیات بست به ویژه اینکه آیت الله خامنه ای به اردوغان تاکید کرد که " امنیت شما از امنیت سوریه است".

این روزنامه همچنین می نویسد: داده‌های میدانی نیز تقریباً در همین سمت و سو هستند زیرا روسیه روز گذشته فرمانده نیروهای خود در سوریه را برای دیدار با رهبران "قسد" فرستاد و براساس اطلاعاتی که الاخبار به دست آورده است نیروی های قسد با عقب نشینی از کل جاده «M۴» و تحویل آن به ارتش سوریه موافقت اولیه داشته است و این امر حقایق میدانی جدیدی را ایجاد خواهد کرد و آنکارا دیگر هیچ بهانه ای برای حمله ندارد.

بر اساس این گزارش،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و هیات همراه با تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های دو کشور به‌ویژه همکاری‌های تجاری، رژیم صهیونیستی را از عوامل اصلی ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی برشمردند و با تأکید بر اینکه آمریکا و رژیم غاصب نمی‌توانند جلوی حرکت عمیق فلسطینی‌ها را بگیرند، در خصوص مسئله سوریه خاطرنشان کردند: حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و هر گونه حمله نظامی در شمال سوریه قطعاً‌ به ضرر ترکیه، سوریه و همه منطقه و به نفع تروریست‌ها خواهد بود.

ایشان مسئله تمامیت ارضی سوریه را بسیار مهم برشمردند و با اشاره به برخی نقل‌قولها مبنی بر حمله نظامی به شمال سوریه، تأکید کردند: این کار قطعاً‌ هم به ضرر سوریه هم به ضرر ترکیه و هم به ضرر منطقه است و اقدام سیاسی مورد انتظار از جانب دولت سوریه را نیز محقق نخواهد کرد.
مقام معظم رهبری با اشاره به اظهار نفرت رئیس‌جمهور ترکیه از گروه‌های تروریستی، گفتند: با تروریسم حتماً باید معارضه کرد، اما حمله نظامی در سوریه به نفع تروریست‌ها نیز خواهد بود، البته تروریست‌ها محدود به یک گروه خاص نیستند.
رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر همکاری ایران برای مبارزه با گروههای تروریستی، گفتند: ما در مبارزه با تروریسم مطمئناً با شما همکاری می‌کنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ما امنیت ترکیه و مرزهای آن را امنیت خود می‌دانیم، خطاب به آقای اردوغان گفتند: شما نیز امنیت سوریه را امنیت خود بدانید. مسائل سوریه را باید با مذاکرات حل کرد و ایران، ترکیه، سوریه و روسیه با گفت‌وگو این مسئله را تمام کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد