اونس طلا2342.69
مظنه14,736,000
18 گرم3,401,800
ارزش سکه33,200,208
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)40,800,000
نیم23,500,000
ربع14,500,000

شوک سیاسی به قیمت دلار

در روزی که پوتین وارد تهران شد بانک مرکزی هم از نماد جفت ارز روبل ریال رونمایی کرد. این رونمایی همزمان شد با تفاهم‌نامه نفتی ایران و روسیه.

به گزارش سایت طلا، در روزی که پوتین وارد تهران شد بانک مرکزی هم از نماد جفت ارز روبل ریال رونمایی کرد. این رونمایی همزمان شد با تفاهم‌نامه نفتی ایران و روسیه.

معامله‌گران در توصیف بازار سه‌شنبه می‌گفتند، بازار شل است.

سیگنال پوتین و اردوغان به قیمت سکه و دلار

پس از سفر اردوغان به تهران و خبر حضور پوتین در اجلاس روند آستانه، قیمت ارز و سکه نزولی شد، البته در ادامه روز به سطح روز یکشنبه برگشت. معامله‌گران می‌گفتند حضور این دو مقام مهم سیاسی، بازار را شل کرد و به همین دلیل قیمت‌ها بی‌رمق شد.

رونمایی از نماد جفت روبل ریال

در روزی که پوتین وارد تهران شد بانک مرکزی هم از نماد جفت ارز روبل ریال رونمایی کرد. این رونمایی همزمان شد با تفاهم‌نامه نفتی ایران و روسیه. به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت، این تفاهم‌نامه بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ صنعت نفت بین شرکت نفت ایران و گازپروم روسیه است و ارزش تفاهمنامه ۴۰ میلیارد دلار عنوان شد. انعقاد تفاهم‌نامه دلاری در روز رونمایی روبل، سوژه معامله‌گران شد.

بانک های تجاری وارد معاملات سکه شدند؟

در بازار سکه هم قیمت ۱۴ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان بود. معامله‌گران مدعی بودند بانک‌های تجاری وارد معاملات سکه شده‌اند. شاهد محکمی برای این ادعا ارائه نمی‌شد اما برخی با اشاره به حباب قیمت سکه و مقاومت این قطعه گرانبها در برایر ریزش، اعتقاد داشتند دلیل چنین پدیده‌ای به واسطه حضور بانک‌ها در این معاملات بزرگ است.

البته بعضی‌ها هم به الزام فروش سکه رفاه توسط حقوقی‌ها اشاره می‌کردند و عقیده داشتند پایه اصلی حقوقی‌ها در فروش سکه رفاه، احتمالا بانک‌ها هستند.

طلای آبشده صعودی می شود؟

طلای آبشده هم در معاملات سه‌شنبه حول 5 میلیون و 800 هزار معامله شد که معامله‌گران می‌گویند اگر زیر 5 میلیون و 700 هزار تومان بیاید می‌تواند تا 5 میلیون و 300 هزار برود و در غیر این صورت، امکان صعود بیشتر می‌شود.

توئیتی که در بازار ارز دست به دست شد

یکی از فعالان بازار سرمایه در روز سه‌شنبه در توییتی ادعا کرد وزیر اقتصاد در نامه ای به رییس کل بانک مرکزی درباره افزایش نرخ بهره بین بانکی و تبعات منفی بر سرمایه‌گذاری‌ها و بازار سهام هشدار داده است. این توییت در بازار دست به دست شد و فهرستی از اقدامات صالح‌آبادی در دوره ریاست کلی اش تنظیم شد، که در آن نکات منفی از منظر معامله‌گران برجسته شده بود. همین اتفاق موجب شد به یکباره شایعه استعفای صالح‌آبادی قوت بگیرد.

شایعه استعفای صالح آبادی داغ شد

درحالیکه خبر استعفا دست به دست می‌شد، صالح‌آبادی درحال رونمایی از نماد روبل بود و شواهد نشان داد اصل ماجرا از سهامدارن بورس ریشه می گیرد برخی از آنان به دلایلی تمایل داشتند شایعه استعفا را داغ کنند زیرا تصور می کردند صالح آبادی هم راه روسای کل گذشته را در مواجهه با بورس می رود.

سمت و سوی بازار ارز

به نظر می‌رسد بازار در روزهای آتی روی دو متغیر تمرکز دارد، بازتاب‌های سفر پوتین به ایران و روند نرخ‌ها در بازارهای مجاور.

نکته بازار سه‌شنبه درمورد ارز مسافرتی بود. ارز مسافرتی از ۲۰۰۰ یورو به ۵۰۰ یورو کاهش پیدا کرد، معامله‌گران تصور می‌کردند کف‌گیر به ته دیگ خورده اما برخی دیگر اعتقاد داشتند به نظر بانک مرکزی درحال مدیریت نشتی تقاضای نقدی اسکناس است و این مدیریت قدرت بازار ساز را بالا می برد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد