اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

اتهامات بی پایان آمریکا علیه ایران

وزارت امور خارجه آمریکا در تداوم اتهام‌زنی‌های بی‌پایانش علیه جمهوری اسلامی ایران، در تازه ترین گزارش سالانه خود درباره قاچاق انسان، تهران را متهم کرده برای مبارزه با قاچاق انسان تلاش قابل توجهی نداشته است.

وزرات خارجه آمریکا در حالیکه برای پیشبردهای سیاست های یکجانبه خود علیه کشورهای غیرهمسو، همواره ابزارهای فشار و تحریم را بکار می برد که موانع زیادی را برای توسعه کشورها در امور مختلف ایجاد می کند، بدون اشاره به آثار مخرب اقدامات یکجانبه خود ادعا کرده است: دولت ایران حداقل استانداردهای مبارزه با قاچاق انسان را به طور کامل رعایت نمی کند و حتی با در نظر گرفتن تأثیر همه گیری کرونا بر ظرفیت مبارزه دولت این کشور با قاچاق انسان، تلاش قابل توجهی برای این کار انجام نمی دهد. بنابراین ایران در سطح ۳ از این نظر باقی مانده است.

در این گزارش بدون ارائه مستندات لازم و مدارک معتبر ایران را به استخدام کودک سرباز متهم کرده و مدعی شده است: دولت ایران نتوانسته است در شناسایی و حمایت از قربانیان قاچاق در میان جمعیت‌های آسیب‌پذیر اقدام کند و با قربانیان قاچاق انسان از جمله قاچاق جنسی کودکان به عنوان جنایتکار رفتار کرده است.

این گزارش جمهوری اسلامی ایران را با طرح ادعاهایی متهم به عدم تلاش قابل توجه برای مبارزه با قاچاق انسان کرده است که هیچ نشانی از مدارک و شواهد مستند در آن وجود ندارد.

پیش از این، وزارت خارجه ایران در واکنش به اقدام اخیر دولت آمریکا علیه کشورمان در ارتباط با موضوع قاچاق انسان گفته بود: آمریکا اخیرا در گزارشی جانبدارانه و با استفاده از منابع و اطلاعات نامعتبر، اتهاماتی بی اساس، ناروا و غیرواقعی را در موضوع قاچاق انسان به ایران نسبت داده است. ما معتقدیم دولت آمریکا تلاش دارد تا از طریق این اقدامات، افکار عمومی جهان را از نقش و مسئولیتی که آن کشور ذیل معاهدات و کنوانسیون های بین المللی ذیربط در زمینه قاچاق انسان به آن متعهد شده را منحرف کند؛ به همین دلیل، ما اقدام آمریکا در تهیه گزارش های غیر واقعی در این زمینه و طرح اتهامات به دیگر کشورهای مستقل را کاملا مردود می دانیم.

وزارت خارجه ایران سال گذشته تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بعنوان دولت امضاء کننده کنوانسیون سازمان ملل متحد در مقابله با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) تاکنون اقدامات اجرایی و قانونی گسترده ای در زمینه مقابله با پدیده شوم قاچاق انسان انجام داده که مورد تایید نهادهای مربوطه سازمان ملل متحد قرار گرفته و در گزارش های دفتر مقابله با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد نیز تایید و منعکس شده است. جمهوری اسلامی ایران معتقد است که در مقابله با پدیده جهانی قاچاق انسان به ویژه کودکان و زنان، ضرورت دارد به دلایل اساسی و ریشه ای قاچاق و استثمار انسان به ویژه مداخلات خارجی و درگیری های مسلحانه توجه کرد. بدیهی است سیاست های مداخله جویانه و بی ثبات کننده آمریکا به صورت جدی در سطح جهان بویژه در غرب آسیا و آفریقا زمینه گسترش شبکه های تبهکاری فراملی قاچاق انسان را فراهم کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد