اونس طلا2333.1
مظنه14,886,000
18 گرم3,436,400
ارزش سکه33,538,158
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

قیمت طلا همچنان در سطوح پایین + تحلیل فنی

قیمت طلا طی دو هفته گذشته افت بسیار شدیدی را نشان داد و روند صعودی صبح روز گذشته آن نیز پایدار نبود. با وجود اینکه بسیاری از فعالین بازار طلا را صعودی پیش بینی می کردند اما به نظر می رسد فلز زرد برنامه ای برای افزایش قیمت ندارد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در پایین ترین سطح خود طی بیش از ۱۰ ماه اخیر خود قرار گرفته است. تمایل سرمایه گذاران به خرید دلار مهم ترین دلیلی بوده است که طی هفته گذشته باعث شده است طلا سقوط بسیار شدیدی را متحمل شود.

در لحظه نگارش این متن هر اونس طلای جهانی ۱۷۱۱ دلار قیمت دارد که ۲ دلار رشد در روز را نشان می دهد. افزایش نگرانی های سرمایه گذاران درباره به وجود آمدن رکود تورمی در اقتصاد ایالات متحده، آن ها را به سمت سرمایه گذاری در دلار آمریکا سوق داده و در نتیجه قیمت فلزات گرانبها را کاهش داده است. همچنین افزایش تورم باعث واکنش های شدید فدرال رزرو شده که به عنوان باد مخالفی برای طلا عمل می کند.

در این میان اقتصاد اروپا نیز به دلیل مشکلات ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و اختلالات در زنجیره تامین دچار رکود شده و بسیاری از سرمایه گذاران را نگران کرده است. هفته گذشته ارزش دلار آمریکا برای اولین بار طی ۲۰ سال اخیر از یورو پیشی گرفت.

از منظر فنی قیمت طلا بیش از حد کاهش یافته است و از این رو نمی توان احتمال رشد قیمت طلا را رد کرد. طلا در مسیر صعودی ابتدا با مقاومت ۱۷۱۴ دلاری مواجه خواهد شد و در ادامه مقاومت ۱۷۳۲ دلاری را در پیش روی خود خواهد داشت. هر گونه رسید بیشتر می تواند توسط مانع ۱۷۷۰ دلاری به چالش کشیده شود.

از طرف دیگر طلا ابتدا در نقطه ۱۷۰۸ دلار پشتیبانی می شود که یک سطح حمایت کلیدی برای طلا به شمار می رود. افت به زیر این عدد طلا را به حمایت روانی خود در عدد ۱۷۰۰ دلار می رساند و در صورتی که حرکت نزولی تشدید شود، طلا در پایین ترین قیمت اواخر سال ۲۰۲۱ یعنی ۱۶۷۷ دلار پشتیبانی خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد