اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا به پایین ترین قیمت 11 ماه اخیر خود رسید + تحلیل تکنیکال

قیمت طلا طی هفته گذشته به شکل قابل توجهی کاهش یافت و به پایین ترین قیمت خود طی بیش از یازده ماه اخیر رسید. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که طلا بیش از حد افت کرده است.

به گزارش سایت طلا، طی هفته گذشته قیمت طلا همچنان به روند نزولی خود ادامه داد که از هفته پیشین آغاز شده بود. همراه با افزایش بی سابقه ارزش دلار، طلا تحت فشار شدیدی قرار گرفته و هفته را در محدوده ۱۸۱۰ دلار به پایان رساند.

ارزش دلار آمریکا به واسه نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش تورم و همچنین وارد شدن اقتصاد به رکود، به بالاترین سطح خود طی چند سال اخیر رسیده است. همچنین ارزش دلار برای اولین بار طی بیش از بیست سال اخیر بالاتر از یورو قرار گرفته است که به نوبه خود به کالاهای دلاری از جمله طلا فشار مضاعفی را وارد می آورد.

تحلیل تکنیکال طلا

علاوه بر این شیوع بیماری کرونا بار دیگر در حال گسترش بوده و اخباری از قرنطینه برخی شهر ها در کشور های چین و ژاپن به گوش می رسد. این اخبار باعث شده تا سرمایه گذاران بیش از پیش نگران رشد اقتصاد جهانی شوند و همچنین به نگرانی ها درباره تورم بیشتر دامن می زند.

در این میان داده های اقتصادی ضعیف کشور چین و همچنین شاخص قیمت تولیدکنندگان ایالات متحده (PPI) خریداران را امیدوار نگه می دارد. پیشبینی می شود در صورتی که خریداران بتوانند قیمت طلا را بالاتر از ۱۷۰۵ دلار باقی نگه دارند همچنان امید های صعودی در بازار زنده باقی خواهد ماند.

تحلیل تکنیکال طلا به ما نشان می دهد که طلا در حال تلاش برای رشد پایدار بالاتر از مقاومت ۱۷۰۳ دلار است که می تواند بار دیگر روند صعودی را زنده کند. بالاتر از آن مقاومت های ۱۷۲۴ و ۱۷۳۲ دلاری به عنوان مانعی برای روند صعودی عمل می کنند. در صورتی که طلا از این دو مقاومت نیز عبور کند با سد دیگری در نقطه ۱۷۴۰ دلار مواجه خواهد شد.

از طرف دیگر طلا در مسیر نزولی ابتدا در نقطه ۱۷۰۵ دلار حمایت می شود. در صورتی که قیمت طلا به افت خود ادامه دهد در نقطه ۱۷۰۰ دلار پشتیبانی خواهد شد که یک مرز حساس برای فروشندگان به شمار می رود. تحلیل تکنیکال بیشتر بر صعودی بودن طلا تاکید دارد اما روند نزولی همچنان به قوت خود باقی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد