اونس طلا2414.52
مظنه14,561,000
18 گرم3,361,400
ارزش سکه32,805,933
قدیم (بهار)38,100,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع14,900,000

ادامه سقوط قیمت طلا در بازار + تحلیل فنی

قیمت طلا طی دو هفته اخیر کاهش قابل توجهی را تجربه کرده و هم اکنون در پایین ترین سطح ۱۰ ماه اخیر خود قرار گرفته است. در حال حاضر سرمایه گذاران و دیگر فعالان بازار در انتظار انتشار داده های تورم هستند که می تواند جهت حرکت طلا تغییر دهد.

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن ۱۷۲۵ دلار می باشد که پایین ترین نرخ آن طی ده ماه گذشته به شمار می رود. تقویت دلار آمریکا به همراه افزایش نرخ بهره از مهم ترین عواملی بود که قیمت طلا طی هفته های اخیر را نزولی کرد.

عوامل متعددی در حال حاضر بر بازار حاکم هستند که باعث سردرگمی معامله گران شده است. افزایش نگرانی ها درباره رکود اقتصادی، افزایش بیشتر تورم، افزایش محدودیت های کووید ۱۹ در کشور چین و... از جمله این عوامل هستند که تصمیم گیری سرمایه گذاران را دچار مشکل کرده اند.

حال سرمایه گذاران و همچنین تحلیلگران بازار در انتظار انتشار داده های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده هستند. این داده ها تورم ایالات متحده با احتساب غذا و انرژی را نشان می دهد. CPI ایالات متحده می تواند تاثیر بسیاری بر روی بازار های مختلف بگذارد از این رو سرمایه گذاران تا پیش از انتشار آن دست به خرید یا فروش های بزرگ نخواهند زد.

از منظر فنی قیمت طلا در یک الگوی صعودی قرار گرفته است اما برای احیای رشد خود نیاز دارد تا بالاتر از سقف ۱۷۴۰ دلار قرار بگیرد. طلا همچنین پیش از رسیدن به ۱۷۴۰ دلار باید از مقاومت ۱۷۳۷ دلاری عبور کند که مهر تاییدی بر روند صعودی خواهد بود. بالاتر از آن نقطه ۱۷۷۵ دلاری قرار دارد که خریداران برای عبور از این نقطه مسیر ساده ای را در پیش رو نخواهند داشت.

از طرف دیگر طلا در محدوده ۱۷۱۸ تا ۱۷۲۵ دلار از پشتیبانی برخوردار بوده و فروشندگان برای افت بیشتر قیمت نیاز دارند تا فلز زرد را به زیر این محدوده سوق دهند. سطح حمایت بعدی طلا در نقطه ۱۷۰۸ دلار قرار دارد و افت بیشتر نیز می تواند قیمت این فلز گرانبها را به عدد ۱۷۰۰ که پایین ترین سطح پشتیبانی آن است برساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد