اونس طلا2414.52
مظنه14,571,000
18 گرم3,363,700
ارزش سکه32,828,463
قدیم (بهار)38,100,000
جدید (امامی)40,800,000
نیم23,800,000
ربع15,000,000

طلا در حال تجربه پایین ترین قیمت خود از سال گذشته

قیمت طلا طی هفته گذشته افت بسیار شدیدی را نشان داد و این هفته نیز حرکت نزولی ان ادامه پیدا کرد. این روند نزولی باعث شد قیمت طلا به پایین ترین سطح خود از سال گذشته برسد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در پایین ترین سطح خود از سپتامبر سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است. تمایل سرمایه گذاران به خرید دلار مهم ترین دلیلی بوده است که طی هفته گذشته و این هفته باعث شده است طلا سقوط بسیار شدیدی را متحمل شود.

افزایش نگرانی های سرمایه گذاران درباره به وجود آمدن رکود تورمی در اقتصاد ایالات متحده، آن ها را به سمت سرمایه گذاری در دلار آمریکا سوق داده و در نتیجه قیمت فلزات گرانبها را کاهش داده است. همچنین افزایش تورم باعث واکنش های شدید فدرال رزرو شده که به عنوان باد مخالفی برای طلا عمل می کند.

قیمت طلا

توقف قریب الوقوع انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورداستریم ۱ انتظارات تورمی بی سابقه ای را ایجاد کرده است. همچنین به نظر می رسد قرنطینه های کووید ۱۹ در کشور چین در حال تشدید بوده که می تواند باعث اختلال در عرضه شده و تورم را بیش از پیش افزایش دهد.

در این شرایط پیش بینی می شود که داده های تورم ایالات متحده چندان خوش بینانه نبوده و به نگرانی های سرمایه گذاران بیافزاید. به علاوه بازار سهام و همچنین بازدهی خزانه داری ایالات متحده رکود را نشان می دهند که بسیار نگران کننده است.

از منظر فنی قیمت طلا بیش از حد کاهش یافته است و از این رو نمی توان احتمال رشد قیمت طلا را رد کرد. طلا در مسیر صعودی ابتدا با مقاومت ۱۸۳۷ دلاری مواجه خواهد شد و در ادامه مقاومت ۱۷۷۰ دلاری را در پیش روی خود خواهد داشت. هر گونه رسید بیشتر می تواند توسط مانع ۱۷۷۵ دلاری به چالش کشیده شود.

از طرف دیگر طلا ابتدا در نقطه ۱۷۱۶ دلار پشتیبانی می شود که یک سطح حمایت کلیدی برای طلا به شمار می رود. افت به زیر این عدد طلا را به حمایت روانی خود در عدد ۱۷۰۰ دلار می رساند و در صورتی که حرکت نزولی تشدید شود، طلا در پایین ترین قیمت اواخر سال ۲۰۲۱ یعنی ۱۶۷۷ دلار پشتیبانی خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد