اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ریزش قیمت بیت کوین در بازارهای جهانی

بیت‌کوین پس از اینکه از قوی‌ترین هفته خود در بیش از سه ماه گذشته برخوردار بود، به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرد زیرا افزایش ارزش دلار توجه بازارهای جهانی را به خود جلب کرده است.

به گزارش سایت طلا و به نقل از کریپتو، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال با افت ۲.۶ درصدی به محدوده ۱۹هزار دلار رسید و برای چهارمین روز متوالی در آستانه انتشار داده‌های قیمت مصرف‌کننده آمریکا در روز سه‌شنبه کاهش یافت. با بازگشت ریسک‌پذیری به دارایی‌های گسترده‌تر، قیمت بیت‌کوین در روز جمعه به ۲۲هزار و ۴۷۲ دلار رسید همچنین دومین سکه بزرگ، اتریوم با ۴.۱ درصد کاهش در ۱۰۹۰.۹۴ دلار قرار گرفت.

بیت‌کوین به رفت‌وبرگشت‌های محدود خود حوالی مرز ۲۰ هزار دلار ادامه داد. مهمترین ارز دیجیتال دنیا صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۹ هزار و ۹۰۰ دلار معامله شد و ارزش آن درقیاس با دیروز حدود سه درصد کاهش پیدا کرد. طی این مدت قیمت اتریوم، دوج‌کوین و شیبا پنج درصد ریزش داشته و ارزش کاردانو و ترون به‌ترتیب ۲.۵ و ۱.۵ درصد تنزل پیدا کرده است. بعد ریزش ماه گذشته هنوز سرمایه‌گذاران بازار درباره کف قیمت بیت‌کوین تردید دارند. جدید‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد چیزی حدود ۶۰ درصد از سرمایه‌گذاران انتظار سقوط بیت‌کوین تا محدوده ۱۰ هزار دلار را دارند و در طرف مقابل ۴۰ درصد از آن‌ها محدوده ۲۰ هزار دلار را کف قیمت فعلی این ارز دیجیتال می‌دانند.

نوئل آچسون و گوردون گرانت از شرکت جنسیس اظهار کردند: «منتظر جریان‌های بی‌تفاوتی در این هفته معاملاتی تابستانی باشید که انتشار داده‌های قیمت مصرف‌کننده احتمالا رویداد اصلی در ۱۳ جولای خواهد بود».

جمعه گذشته شاهد آن بودیم که بیت‌کوین از ۲۲هزار دلار عبور و میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای را لمس کرد و اتریوم نیز با همدردی به سمت ۱۳۰۰ دلار حرکت کرد اما جلسه آخر هفته شاهد از سرگیری اقدامات متلاطم و نزولی بود و منجر به کاهش قیمت شد.

دلار روز دوشنبه قبل از انتشار داده‌های قیمت مصرف‌کننده جهش کرد که می‌تواند بینشی از مسیر احتمالی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد.

بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده در حالی که بانک مرکزی برای مبارزه با نرخ تورم بالا تلاش می‌کند با مشکل مواجه شده‌اند در صورتی که طی چند سال گذشته تمایل به معامله دارایی‌های ریسک‌پذیر بالا بود.

طبق گفته ۶۰ درصد از ۹۵۰ سرمایه‌گذار شرکت‌کننده در نظرسنجی MLIV Pulse که در پنجم تا هشتم جولای انجام شد، بیت‌کوین به احتمال زیاد به ۱۰هزار دلار سقوط می‌کند و ارزش آن را تقریبا به نصف کاهش می‌دهد. آنان معتقدند که این رمزارز به ۳۰هزار دلار صعود نمی‌کند البته ۴۰ درصد باقی مانده مسیر مخالفی را پیش‌بینی کردند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۸۸۷.۰۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۱۹ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۲.۸۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۷ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳.۷۳ میلیارد دلار است که ۰.۱۳ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۷۰ میلیارد دلار است که ۸.۷۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۹.۲۹ میلیارد دلار است که ۹۱.۷۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

انواع ارز دیجیتال هفته قبل دیروز امروز
بیت‌کوین ۲۰ هزار و ۲۳۰ دلار ۲۰ هزار و ۵۷۰ دلار ۱۹ هزار و ۹۰۰ دلار
اتریوم هزار و ۱۵۰ دلار هزار و ۱۵۰ دلار هزار و ۹۰ دلار
شیبا ۰.۰۰۰۰۱۱ دلار ۰.۰۰۰۰۱۱ دلار ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار
کاردانو ۰.۴۶۶ دلار ۰.۴۵۲ دلار ۰.۴۳۹ دلار
ترون ۰.۰۶۸ دلار ۰.۰۶۶ دلار ۰.۰۶۵ دلار
دوج‌کوین ۰.۰۶۹ دلار ۰.۰۶۶ دلار ۰.۰۶۲ دلار

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد