اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نخست‌وزیر سریلانکا با کناره‌گیری موافقت کرد

در پی اشغال کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا بدست معترضان در این کشور نخست‌وزیر سریلانکا با کناره‌گیری موافقت کرد.

به گزارش سایت طلا ، در پی اشغال کاخ ریاست جمهوری سریلانکا بدست هزاران معترض در کلمبو پایتخت این کشور، دفتر نخست‌وزیری این کشور شنبه (نهم ژوئیه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، «رانیل ویکرمسینگ» مایل به استعفا است تا راه را برای دولت «همه حزبی» باز کند.

براساس گزارش روزنامه «ایندیپندنت»، سخنگوی نخست‌وزیر سریلانکا به رهبران حزب که خواهان استعفای او بودند، گفت: از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد و این امر زمانی اتفاق می‌افتد که دولت جدید مورد توافق قرار بگیرد.

به دنبال رکود و فروپاشی کامل اقتصاد سریلانکا و یورش معترضان به کاخ ریاست جمهوری، «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور این کشور از محل اقامتش فرار کرد و نخست وزیر خواستار برگزاری نشست فوری سران حزب حاکم برای بررسی اوضاع شد.

دولت سریلانکا قبلا اعلام کرده بود که بازپرداخت ۷ میلیارد دلار بدهی خارجی خود که سررسید آن‌ها برای سال ۲۰۲۲ است را به حالت تعلیق درآورده است تا نتیجه مذاکرات با صندوق بین المللی پول مشخص شود. سریلانکا تا سال ۲۰۲۶ باید به طور متوسط سالانه ۵ میلیارد دلار بدهی خارجی خود را بپردازد.

سریلانکا با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه است که بدترین بحران در این کشور از زمان استقلال در سال ۱۹۴۸ است. در اواسط ماه آوریل، سریلانکا بدهی خارجی اش را برای یک دوره موقت، که منتظر بود ساختار تعهداتش تحت برنامه اصلاح اقتصادی با حمایت صندوق بین المللی تغییر کند، پرداخت نکرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد