اونس طلا2337.71
مظنه15,156,000
18 گرم3,498,700
ارزش سکه34,146,468
قدیم (بهار)38,700,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,600,000
ربع14,800,000

صعود دلار به بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر و افت طلا به پایین ترین سطح ۹ ماه گذشته

همراه با افزایش شدید ارزش شاخص دلار آمریکا طی روز های گذشته و رسیدن آن به بالا ترین سطح ۲۰ سال اخیر، قیمت طلا روندی نزولی در پیش گرفته و قیمت آن به شکل قابل توجهی کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن ۱۷۴۵ دلار می باشد که پایین ترین سطح آن طی ۹ ماه اخیر به شمار می رود. از طرف دیگر قیمت نفت نیز به زیر ۱۰۰ دلار کاهش یافته و شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر خود صعود کرده است.

نگرانی سرمایه گذاران نسبت به رکود بالقوه در اقتصاد جهانی باعث شده است تا از موقعیت خرید خارج شده و تمایل بیشتری به نگهداری از پول نقد نشان دهند که باعث افزایش ارزش دلار آمریکا و همچنین افت شدید قیمت طلا و دیگر کالا ها از جمله نفت شود.

با این حال، از نظر اقتصاددانان در Commerzbank، کاهش قیمت طلا بیش از حد است، بنابراین انتظار می رود فلز زرد بهبود یابد. آنها بر این باورند که افزایش تورم و خطر رکود بالقوه به طور سنتی از افزایش قیمت طلا حمایت کرده و در نتیجه در ادامه قیمت فلز زرد افزایش خواهد یافت.

افت قیمت طلا

همانطور که پیش از این اشاره شد، مهم ترین عاملی که باعث شد قیمت طلا روند نزولی شدید خود را به نمایش بگذارد، صعود شدید ارزش دلار به بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر خود بود. اقتصاد دانان این بانک بر این باورند که در آینده ارزش دلار کاهش خواهد یافت و طلا روندی صعودی را در پیش خواهد گرفت.

دلیل دیگر کاهش شدید قیمت طلا در هفته گذشته صندوق های بزرگ سرمایه گزاری بودند. طبق داده های منتشر شده بخش بزرگی از سرمایه است صندوق ها طی هفته گذشته از بازار طلا خارج شده است که در نتیجه ان فلز زرد با افت بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

می توان گفت که در صورتی که طلا بار دیگر بتواند قدرت از دست رفته خود را بازیابی کند، صندوق های سرمایه گذاری نیز به بازار طلا وارد خواهند شد و این فلز گرانبها می تواند دوباره به اوج باز گردد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد