اونس طلا2337.71
مظنه15,156,000
18 گرم3,498,700
ارزش سکه34,146,468
قدیم (بهار)38,800,000
جدید (امامی)41,900,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

اگر میخواهید لوازم خانگی شما زودتر خراب شود این کارها را انجام دهید

خیلی از لوازم خانگی هستند که ما از آنها اشتباه استفاده میکنیم و باعث میشویم زودتر خراب شوند.زیرا ما دفترچه راهنمای آنها را نمی خوانیم ، چه برسد به قوانین کوچک در مورد نحوه استفاده از آنها.

خیلی از لوازم خانگی هستند که ما از آنها اشتباه استفاده میکنیم و باعث میشویم زودتر خراب شوند.زیرا ما دفترچه راهنمای آنها را نمی خوانیم ، چه برسد به قوانین کوچک در مورد نحوه استفاده از آنها.

ما در سایت طلا میخواهیم ،رایجترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد ، هنگام استفاده از لوازم خانگی خود مرتکب میشوند، را به شما بیاموزیم .

اتو

از آب لوله کشی برای پر کردن اتو استفاده نکنید .آب لوله کشی باعث رسوب گرفتن اتو می شود. از آب تصفیه شده استفاده کنید. هرچه میزان نمک در آب کمتر باشد، ضرر کمتری برای اتو دارد. آب باقی مانده اتو را تخلیه کنید. این عادت بد منجر به زنگ زدن اتو میشود که باعث لکههای قهوهای روی لباسهای شما میشود.

ته اتو باید تمیز شود. در آب ،مواد معدنی ریزی وجود دارد که این ذرات سوراخهای بخار را مسدود می کنند. ساده ترین راه این است که سطح را با جوش شیرین حل شده در آب تمیز کنید.

رایانه

فراموش نکنید که اجزای داخلی رایانه را حداقل یک بار در ماه پاک کنید. وجود گرد و غبار در رایانه باعث داغ شدن آن میشود.اگر رایانه را برای مدت طولانی تمیز نکنید، سوراخهای تهویه بسته میشود و اجازه نمیدهد دستگاه خنک شود و به دستگاه آسیب میزند.

نکته مهم دیگری که باید برای طولانی کردن عمر رایانه خود باید در نظر بگیرید، جای رایانه است. رایانه به گونهای طراحی شده است که اگر نزدیک دیوار باشد، سوراخهای تهویه مسدود میشوند. علاوه بر این، رایانه شخصی را در کنار دستگاه های گرمایشی یا زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

لپ تاپ

لپتاپ را همیشه به سیم شارژ متصل نکنید. به یاد داشته باشید، شارژ دائم به دلیل گرما و ولتاژ بالا به باتری آسیب میزند. لپتاپ را تا ۸۰ درصد شارژ کنید و زمانی که باتری کمتر از ۴۰ درصد شارژ دارد، آن را به شارژ بزنید.

دمای پایین نیز تأثیر بدی روی لپ تاپ دارد. بهتر است لپتاپ خود رادر جای خنک نگذارید. اگر لپ تاپ سرد شده، قبل از روشن کردن آن، اجازه دهید دستگاه در دمای اتاق گرم شود و رطوبت آن را پاک کنید تا به لپ تاپ آسیب نزند.

لپتاپها قابل حمل هستند، بهمین خاطر ما دوست داریم لپتاپ را روی چیزی نرم (مانند تخت یا روی پای خود) قرار دهیم. این کار منجر به گرمای بیش از حد و خراب شدن آن می شود. سعی کنید لپتاپها را روی سطوح محکمی قرار دهید که سیستم تهویه آن را مسدود نکند.

کتری

در کتری همیشه باید آب کافی باشد. اگر آن را با آب بسیار کم روشن کنید، دیر یا زود خراب میشود.

سعی کنید کتری برقی را در جایی قرار ندهید که در معرض گرما باشد. مثل اجاقگاز یا شوفاژ. زیرا بدنه کتری از پلاستیک ساخته شده است و باعث تغییر شکل و رنگ آن میشود.

آب جوش را به موقع بردارید. رسوب نه تنها در کتریهای فلزی، بلکه روی قسمت های گرمایش آن نیز تاثیر میگذارد. فیلترهای داخلی فقط از ورود رسوب و به نوشیدنی جلوگیری میکنند، نه از رسوب زدن کتری.

سرکه و آب را به نسبت ۱به۱ در کتری بریزید و اجازه دهید یک شب در آن بماند.

دلیل دیگری که باعث می شود کتری رسوب بزند این است که ما آب کتری را خالی نمی کنیم. فراموش نکنید که وقتی کارتان تمام شد، آب کتری را خالی کنید.

چرخ گوشت

قطعات چرخ گوشت را در ماشین ظرفشویی نشویید. بسیاری از قطعات چرخگوشت از آلومینیوم ساخته شده است. مواد شوینده ماشین ظرفشویی ،حاوی فسفات قلیایی است و وقتی با آلومینیوم تماس پیدا میکند باعث کدر شدن سطح آنها میشود. علاوه بر این، مواد شوینده باقی مانده روی قطعات آن به گوشت منتقل میشود.

اجازه ندهید چرخ گوشت بیش از حد گرم شود. گوشت زیاد در آن نریزید. فشار زیاد به چرخ گوشت باعث گرمای بیش از حد و آسیب به سیستم خنک کننده آن میشود. مصرف طولانی گوشت کوب برقی هم باعث گرما و آسیب به قطعات پلاستیکی آن میشود.

مخلوط کن

یخ و سایر غذاهای منجمد را در مخلوط کن خرد نکنید. اگر قدرت کافی نداشته باشد، تیغه ها یا حتی کل موتور خراب میشود. اگر مجبورید یخ را خرد کنید، مقداری آب به یخ ها اضافه کنید.

غذای داغ را در مخلوط کن نریزید. غذای داغ، هوای داخل دستگاه را گرم میکند و فشار داخل آن را افزایش میدهد وباعث ترک خوردن شیشه میشود.

وقتی برای مدت طولانی از مخلوط کن استفاده میکنید، اجازه دهید موتور خنک شود سپس مجدد آن را روشن کنید.

کولر گازی

فیلترها راتمیز کنید و آن را سرویس کنید. این کار باعث میشود AC بهتر کارکند و میزان گرد وغبار موجود در هوایی که تنفس میکنید را نیز کاهش میدهد.

وقتی کولر گازی روشن است، پنجره ها را باز نکنید. اینکه باز کردن پنجرهها( با AC روشن) میتواند اتاق را سریعتر خنک کند، یک باوراشتباه است. در واقع، باز کردن پنجرهها سرعت آن را کند میکند .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد