اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عجیب ترین دانستنی ها درباره نوشابه کوکاکولا که هیچکس نمی داند

شرکت کوکاکولا یکی از بزرگترین شرکت های تولید نوشابه در جهان است که دستورالعمل تهیه آن هرگز فاش نشده است و پشت درهای گاو صندوق از آن نگهداری می شود.

به گزارش سایت طلا، در سال ۱۸۸۹ نخستین شرکت تولیدکننده نوشابه کوکاکولا تأسیس و راه‌اندازی شد. جالب است بدانید که هر بطری نوشابه کوکاکولا از سال ۱۸۸۶ تا سال ۱۹۵۹ با قیمت ۵ سنت برای هر بطری فروخته شد.

این برند در قرن نوزدهم توسط «جان پمبرتون» (John Stith Pemberton) در شهر آتلانتا در ایالت جورجیا، به وجود آمد.

نام کوکاکولا (Cocacola) که از ترکیب دو واژه کوکا (Coca) و کولا (Cola) تشکیل شده، در حقیقت متشکل از نام دو ماده اصلی از ترکیبات نوشابه‌های این برند یعنی برگ کوکا و دانه‌های گونه خاصی از گیاه کولا (دانه‌های سرشار از کافئین) است.

نوشابه کوکاکولا

دستور تهیه نوشیدنی تهیه‌شده توسط پمبرتون که عصاره دانه‌های گیاه آفریقایی کولا یکی از ترکیبات اصلی آن بود، برای تهیه نوشابه کافئین دار کوکاکولا مورداستفاده قرار گرفت.

در حال حاضر فرمول ساخت نوشابه‌های کوکاکولا به‌عنوان یک راز تجاری به شدت محافظت می‌شود و به‌جز دو نفر از مدیران اجرای این شرکت، هیچ‌کس به فرمول کامل دسترسی ندارد. فرمول اصلی این شرکت ۸۹ سال است که در گاوصندوقی با امنیت بسیار بالا در شهر آتلانتا نگهداری می‌شود.

فرمول سری کوکاکولا

جالب است بدانید در سال ۲۰۰۷ یکی از کارمندان این شرکت تلاش کرد به فرمول دست پیدا کند و آن را به رقیب اصلی کوکاکولا یعنی پپسی بفروشد اما نه‌تنها موفق به انجام این کار نشد، بلکه به ۸ سال حبس نیز محکوم شد!

همچنین آمارها نشان می‌دهد که در هر ثانیه بیش از ۱۰۰۰۰ نوشابه کوکاکولا مصرف می‌شود و هر روز بیش از ۳ درصد از کل نوشیدنی‌های در حال مصرف در سراسر جهان، نوشیدنی‌های متعلق به برند کوکاکولا و برندهای زیرمجموعه آن هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد