اونس طلا2360.14
مظنه14,816,000
18 گرم3,420,200
ارزش سکه33,380,448
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,200,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

جزئیات پرونده سارقان بانک ملی از زبان سخنگوی قوه قضاییه + فیلم

ستایشی در پاسخ به سوالی در خصوص استرداد متهمان پرونده سرقت از بانک ملی و اینکه این افراد سال گذشته هم به دلیل سرقت از بانک زندانی شده بودند، این متهمان چطور از کشور خارج شدند؟ گفت: این اطلاعات درست است.

به گزارش سایت طلا، سخنگوی قوه قضاییه گفت: یکی از موفقیت های قوه قضاییه در دوره جدید، دریافت و پذیرش نقد بود. معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم متکفل کار شدند و نقدها به دبیرخانه ارسال شده و جشنواره نقد برتر در مرداد ماه برگزار می شود و ۵۵۰ عنوان مقاله ارائه شده و استقبال خوبی شده است. ۳۲ درصد در رابطه با موضوع تظلمات بوده است. ۲۳ درصد آن در رابطه با نظارت بر حسن اجرای قوانین و ۱۹ درصد احیای حقوق عامه و ۱۸ درصد پیشگیری و ۳ درصد مسائل قوه قضاییه و ۵ درصد هم سایر موارد بوده است.

وی افزود: هرچه ما در راستای مرگ برامریکا و خصومات و ظلمی که این کشور به ما کرده بگوییم کم است. امریکا بزرگترین نقض کننده سیستم حقوق بشر در دنیا است و مربوط به همین امروز است و امریکایی ها فکر می کنند صاحب اختیار دنیا هستند ولی باید بدانند مقاومت وجود دارد. ما تکالیف قانونی مان را در عرصه بین المللی انجام می دهیم.

ستایشی در پاسخ به سوالی در خصوص استرداد متهمان پرونده سرقت از بانک ملی و اینکه این افراد سال گذشته هم به دلیل سرقت از بانک زندانی شده بودند، این متهمان چطور از کشور خارج شدند؟ گفت: این اطلاعات درست است. دو نفر از متهمین در سال گذشته به بانکی در شهرستان قائم شهر دستبرد می‌زنند و آنها به وسیله نیروهای فعال فراجا شناسایی و دستگیر می‌شوند و به موجب مقررات در دادسرا برای این متهمان، قرار تأمین قانونی صادر می‌شود. پس از اینکه قرار صادر و افراد بازداشت می‌شوند؛ بر اساس شرایط پیش آمده و مطالبی که بانک عامل مطرح کرده، قرار این دو نفر به وثیقه تبدیل و آزاد می‌شوند. کیفرخواست صادر و به دادگاه کیفری دو ارسال و متهمین به حبس محکوم می شوند و وثیقه به لحاظ عدم متهمان ضبط و متهمان متواری می‌شوند. پس از آن این افراد مرتکب جرم دیگری شدند. به خاطر اینکه هیچ شائبه‌ای در فرایند رسیدگی نباشد از سوی رئیس قوه قضائیه دستور بررسی از سوی مراجع نظارتی داده شد تا بررسی شود و اگر تخلف انتظامی صورت گرفته با آن برخورد قانونی شود.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: سوال دیگری ممکن است مطرح شود چرا ممنوع الخروج نشدند که باید گفت ممنوع الخروجی طبق نظر قاضی انجام می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد