اونس طلا2337.6
مظنه14,646,000
18 گرم3,381,000
ارزش سکه32,997,438
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,500,000
ربع14,500,000

شدید ترین افت قیمت طلا طی ماه های اخیر

قیمت طلا در روز گذشته افت بسیار شدیدی را از خود نشان داد و به پایین ترین سطح طی ماه های اخیر رسید. طلا از صبح امروز نیز تغییر خاصی را تجربه نکرده و همچنان در قلمرو منفی در حال حرکت است.

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی برای اولین بار طی ماه های اخیر به زیر ۱۷۸۰ دلار سقوط کرده و در لحظه نگارش این متن ۱۷۶۵ دلار در حال معامله است که هیچ تغییری در روز را نشان نمی دهد.

سرمایه گذاران و تحلیلگران در انتظار جلسه امروز فدرال رزرو هستند. اعضای کمیته فدرال رزرو قرار است در این جلسه آینده سیاست های این بانک بر اقتصاد ایالات متحده را مشخص کنند. این موضوع شامل اعمال سیاست های سختگیرانه اقتصادی از جمله افزایش نرخ بهره بوده که برای مقابله با تورم اتخاذ می شود.

قیمت طلا

بسیاری از معامله گران انتظار دارند که فدرال رزرو همچنان به افزایش نرخ بهره به میزان ۷۵ واحد پایه ادامه دهد که به نوبه خود باعث افزایش ارزش شاخص دلار شده و قیمت کالا های دلاری از جمله طلا و دیگر فلزات گرانبها را کاهش می دهد.

در همین حال افزایش روز افزون نگرانی ها درباره ورود اقتصاد ایالات متحده به رکود نیز تقاضا برای دلار آمریکا را تقویت کرده و ارزش شاخص آن را افزایش داد که به عنوان باد مخالف اصلی برای طلا به شمار می رود.

از منظر فنی شاخص قدرت نسبی یا همان RSI به محدوده ۲۰ تا ۴۰ وارد شده است که نشان دهنده حرکت نزولی بیشتر است. قیمت طلا در مسیر صعودی ابتدا مقاومت ۱۷۸۴ دلاری را پیش روی خود داشته و عبور از آن باعث مواجه شدن فلز زرد با سد مستحکم ۱۷۹۰ دلاری است. بالاتر از ان نیز مقاومت ۱۸۱۰ دلاری مانع از صعود طلا می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد