اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چند درمان خانگی برای درمان خشکی پوست دست

خیلی اوقات در پایان روز وقتی کارهایمان تمام شد، پوست دستمان فوق‌العاده خشک می شود. سعی می‌کنیم قبل از خواب، ازمرطوب‌کننده‌، استفاده کنیم اما بی‌فایده است و صبح روز بعد پوست دستانمان بازهم خشک است. سایت طلا چند پیشنهاد برای درمان خشکی پوستتان دارد. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

خیلی اوقات در پایان روز وقتی کارهایمان تمام شد، پوست دستمان فوقالعاده خشک می شود. سعی میکنیم قبل از خواب، ازمرطوبکننده، استفاده کنیم اما بیفایده است و صبح روز بعد پوست دستانمان بازهم خشک است. سایت طلا چند پیشنهاد برای درمان خشکی پوستتان دارد. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

دستهایتان را با روغن آفتابگردان چرب کنید

روغن تخمه آفتابگردان ، پوست خشک و پف کرده را آبرسانی و جوان می کند و بهعنوان مادهای در مرطوبکنندهها مورد استفاده قرار میگیرد. روغن آفتابگردان از پوست شما محافظت میکند. روغن جو و یا نارگیل هم برای جلوگیری از خشکی پوست هم بسیار مفید هستند. از روغن های دیگر به هیچ عنوان استفاده نکنید، مثلا روغن زیتون ، پوست را بیشتر خشک میکند.

عسل خالص و طبیعی

عسل ، دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است. آن را روی پوست خشک و پفکرده بمالید، تا پوستتان را بازسازی کند. ابتدا، ناحیهای را که خشک شده است، تمیز و ضدعفونی میکند و سپس سیستم ایمنی را برای شروع بازسازی بافت آسیبدیده تحریک میکند. ازعسل برای درمان سوختگی هم استفاده میکنند.

از دستکش استفاده کنید

ظرف شستن ، دست های ما را خشک میکند، زیرا چربی طبیعی پوست ما را پاک می کند. استفاده از دستکش هنگام ظرف شستن ، از پوست ما محافظت میکند. وقتی از مواد شیمیایی یا الکل برای تمیزکردن یا کارهای دیگر استفاده میکنید حتما از دستکش های مخصوص استفاده کنید.

وازلین

وقتی صحبت از درمان و آبرسانی به پوست میشود استفاده از وازلین حرف اول را میزند. شبها مقدار زیادی وازلین روی پوست دست بمالید و یک جفت دستکش نخی بپوشید. دستکش های نخی هیچ خاصیت درمانی ندارند، فقط به جذب وازلین روی پوست کمک میکنند.

استفاده از دستگاه بخور

اگر در یک محیط سرد وخشک زندگی میکنید ، یک دستگاه بخور برای خانه شما ضروری است. این دستگاه، آسانترین راه برای از بین بردن خشکی پوست بدنتان است. شما میتوانید با این دستگاه پوست صورتتان را هم آب رسانی کنید.

محصولات حاوی ویتامین B3

غذاهای غنی از ویتامین B3 بخورید یا از محصولات مراقبت از پوست حاوی نیاسینامید استفاده می‌کنید. این ویتامین، پوست شما را آبرسانی و صاف تر و لطیف تر میکند. متخصصان پوست می‌گویند که B3 به تقویت پوست و حفظ رطوبت آن برای مدت طولانی‌ کمک می‌کند. اگر دست‌هایتان بیش از حد خشک است، از کرم‌های موضعی استفاده کنید، اما این کرم ها یک شبه پوست شما را ترمیم نمیکند و باید چند هفته مرتب از آن استفاده کنید تا نتیجه آن را ببینید.

نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد