اونس طلا2309.85
مظنه15,186,000
18 گرم3,505,700
ارزش سکه34,214,058
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم24,300,000
ربع15,400,000

غربالگری ۱۱۸ نمونه مشکوک به آبله میمونی در کشور/ تجهیز ۱۲ مرکز آزمایشگاهی

رئیس انستیتوپاستور ایران گفت: از ابتدای خردادماه تاکنون غربالگری ۸۱ نمونه مشکوک به آبله میمونی در انستیتوپاستور انجام شده و ۳۷ نمونه نیز در مراکز دیگر انجام شده که در هیچ کدام ابتلا به این بیماری ثابت نشده است.

به گزارش سایت طلا ، رحیم سروری روز دوشنبه در همایش علمی آبله میمونی که در انستیتوپاستور برگزار شد، افزود: پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر جزو تکالیف ماست و ۱۲ مرکز آزمایشگاهی در کشور جهت تشخیص آبله میمونی، تجهیز شده است.

وی اظهار داشت: انستیتو پاستور ایران کیت غربالگری ارتوپاکس ویروس را طراحی کرد و تیم پاسخ سریع انستیتو پاستور برای آمادگی جهت پاسخ به اپیدمی‌های احتمالی این بیماری شکل گرفته است.

سروری با اشاره به فعالیت‌های مهم و شاخص انستیتو پاستور ایران از گذشته تاکنون اظهارداشت: پنج همه گیری بیماری‌هایی مانند ویا، حصبه و غیره را انیستیتو پاستور مدیریت کرده و واکسن شکل گرفته و استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از متولیان ریشه‌کنی آبله در منطقه خاورمیانه شرقی، ایران است. در آن زمان واکسن‌های آبله‌ تولیدی انستیتو پاستور ایران در عراق، افغانستان و مصر استفاده شد. حدود ۲۵۰ میلیون کودک از ۲۲ کشور واکسن‌های آبله تولید شده از سوی انستیتو پاستور را استفاده کرده‌اند.

سروری در زمینه تولید واکسن پاستوکووک پلاس گفت: دانشمندان ما توانستند با همکاری دانشمندان کوبایی واکسن خوبی را تولید کنند.



وی افزود: در مواقع اضطراری که امکان دادن واکسن به ایران از طریق کووکس نبود، لزوما باید انتقال تکنولوژی ساخت واکسن کرونا به کشور انجام می‌شد که به خوبی انجام و نقش خوبی در کشور ایفا شد.

به گفته رئیس انستیتوپاستور ایران، در زمینه واکسن پنوموکوک و روتاویروس هم که در دست راه‌اندازی است و آن را از طریق مجلس و وزارت بهداشت پیگیری می‌کنیم. سیاست فعلی انستیتو پاستور ایران، تحقیقات کاربردی در زمینه تشخیص و ارائه روش‌های کنترل بیماری‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: انستیتو پاستور ایران مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه هاری بوده و آزمایشگاه مرجع کشوری هستیم.

سروری افزود: آزمایشگاه همکار مرجع در هپاتیت، ایدز، سل و آنفلوآنزا هستیم و شبکه آزمایشگاهی کووید۱۹ نیز از سوی انستیتو پاستور راه‌اندازی شد که بیش از ۵۰۰ آزمایشگاه در طول دوره همه گیری کرونا متصل شدند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد