اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سقوط و صعود طلا در یک روز + تحلیل تکنیکال

قیمت طلا در روز گذشته سقوط بسیار شدیدی را نشان داد و به پایین ترین قیمت چند ماه اخیر رسید. با این حال در ادامه روز توانست بخشی از قدرت از دست رفته خود را بازیابی کرده و بار دیگر صعود کند.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز جمعه به زیر ۱۸۰۰ دلار سقوط کرد و تا نزدیکی ۱۷۸۰ دلار کاهش یافت. اما در ادامه روز توانست نیروی صعودی جدیدی را به خود جذب کرده و در نهایت هفته را با قیمت ۱۸۱۵ دلار به پایان رساند.

مهم ترین عاملی که باعث افت قیمت طلا در روز گذشته شد را می توان افزایش قابل توجه ارزش شاخص دلار دانست. علاوه بر این انتظارات سرمایه گذاران مبنی بر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو نیز فشار نزولی به طلا وارد می کند.

چشم انداز تشدید سیاست تهاجمی تر توسط بانک های مرکزی بزرگ برای مهار تورم فزاینده همچنان بر طلا تاثیر می گذارد. بانک های مرکزی از جمله فدرال رزرو در حال اعمال سیاست های سختگیرانه تری بر اقتصاد هستند تا نرخ تورم رو کاهش دهند.

این اتفاق به نوبه خود باعث شده است تا بسیاری از تحلیلگران نگران ایجاد رکود تورمی در سطح جهانی باشند. همین موضوع از قیمت طلا حمایت کرده و باعث شد تا خریداران بیشتری وارد بازار شده و بر روی فلز زرد سرمایه گذاری کنند.

تحلیل تکنیکال طلا نشان می دهد که فلز زرد در محدوده ۱۷۸۰ دلاری از حمایت قدرتمندی برخوردار است و در این محدوده خریداران وارد بازار می شوند. فروشندگان برای ایجاد یک موج نزولی جدید باید قیمت طلا را از این سطح کاهش دهند.

از طرف دیگر طلا در نقطه ۱۸۰۰ دلار دارای مقاومت بوده و نیاز دارد تا بالاتر از آن حرکت پایداری را از خود نشان دهد. صعود بیشتر می تواند بار دیگر احساسات صعودی را زنده کرده و طلا را به سمت کانال ۱۸۳۰ دلاری سوق دهد که طی هفته اخیر به عنوان مهم ترین سد این فلز گرانبها عمل کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد