اونس طلا2195.99
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ستارگان ورزشی که به بیماری‌های روانی مبتلا هستند + تصاویر

برخی از ستارگان ورزشی دنیا با بیماری‌های روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش سایت طلا، برخی از ستارگان ورزشی دنیا با بیماری‌های روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

آرتمی پانارین دو روز قبل با انجام صحبت‌هایی درباره اختلالات روانی‌اش خبرنگاران را شگفت‌زده کرد. مهاجم رنجرز آشکارا اعتراف کرد که از وسواس فکری – اجباری رنج می‌برد. این بازیکن مشهور هاکی تصمیم گرفت حتی تلفن هوشمند خود را برای چندین ماه خاموش کند و به یک تلفن معمولی روی آورد. این کار به مهاجم رنجرز کمک کرد تا احساس بهتری پیدا کند و خود را از افکار وسواسی جدا سازد.

پانارین تنها ورزشکار ستاره‌ای نیست که با فروپاشی روانی مواجه شده است و آخرین هم نخواهد بود. شاید حتی نتوانید حدس بزنید، اما بسیاری از ورزشکاران مشهور جهان به خاطر ابتلا به بیماری‌های روانی به روانپزشک مراجعه کرده‌اند.

دیوید بکام ستاره پیشین باشگاه منچستریونایتد و تیم ملی فوتبال انگلیس یکی از کسانی بود که در پایان دوره حرفه‌ای خود با اختلاس وسواسی جبری مواجه شده بود. بیماری که به شدت او را نگران ساخت. بکام گفته بود که نمی‌تواند با آرامش به کثیفی‌ها یا چیز‌هایی که در جایش نیستند نگاه کند.

این ستاره پیشین فوتبال انگلیس اظهار داشت: در خانه همه وسایل را در یک خط مستقیم مرتب می‌کنم. فرض کنید از یک فروشگاه با چند قوطی نوشیدنی به خانه می‌آیم. تلاش می‌گویم همه را در یک جا قرار دهم تا زیباتر به نظر برسند.

البته هم‌تیمی‌های بکام متوجه این مشکل وسواسی او بودند.

باکس اعتراف کرد بازیکنان منچستریونایتد به عمد کمد لباس بکام را خراب کردند تا او را اذیت کنند. این در حالی بود که بازیکنان رئال مارید سعی می‌کردند با ایجاد نظم در رختکن باعث آزار بکام نشوند. بکام در خانه همه چیز را با دقت مرتب می‌کند. به عنوان مثال تی‌شرت‌های یکرنگ باید در کنار هم قرار بگیرند و به طور مرتبی تا شوند. در آشپزخانه دیوید سه یخچال مجزا دارد. یکی فقط سبزیجات، دومی میوه و یخچال سومی نوشیدنی.

مایکل فلیپس شناگر مشهور آمریکایی دیگر ستاره‌ای است که با بیماری روانی مواجه شد. او نیز از اختلال کمبود توجه و بیش‌فعالی رنج می‌برد. اغلب این سندرم در کودکان آمریکایی تشخیص داده می‌شود. مایکل یک بار برای جلب توجه به پشت بام خانه‌اش رفت و مادرش را به شدت ترساند. با این وجود برای نخستین‌بار مشکل او در مدرسه مورد توجه قرار گرفت.

تیم هاوارد بازیکن پیشین فوتبال آمریکا و دروازه‌بان منچستریونایتد نیز سندرم تورت (تیک عصبی) داشت. البته این اختلال روانی نتوانست مانع ادامه فوتبال هاوارد شود و در چهل سالگی از دنیای ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد