اونس طلا2379.02
مظنه16,456,000
18 گرم3,798,800
ارزش سکه37,075,368
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,400,000
نیم26,100,000
ربع16,100,000

اصول وزن کردن صحیح خود در خانه چیست؟

این مسئله که شما بتوانید به درستی وزن خود را در خانه بکشید اهمیت بسیار بالایی برای رژیم غذایی شما دارد و می تواند چاقی و لاغری شما را تعیین کند.

به گزارش سایت طلا، چه زمان و چطور خود را وزن کنیم تا وزن واقعی خود را ببینیم؟ این مهم ترین سوالی است که باید به آن پاسخ دهید.

اول صبح خودتان را وزن کنید

از یک نوع دستگاه اندازه گیری وزن استفاده کنید

سعی کنید بدون لباس خودتان را وزن کنید

با متر هم این نواحی را اندازه بگیرید ،دور ران ،دور باسن ،دور سینه، دور شکم، دور بازو

وزن کردن

این را هم فراموش نکنید که ترازو فقط یک وسیله است برای اندازه گیری و معیار شکست و موفقیت در رژیم غذایی نیست چون حتی ممکن شما سایز کم کنید اما کاهش وزن نداشته باشید پس اصلا نگران این عدد نباشید.اگر این نکات را رعایت نکنید هیچ وقت متوجه وزن دقیق خود نخواهید شد پس بعد از خواندن این مطلب این کار را درست انجام دهید.

۱.قبل از خوابیدن

اگر قبل از رفتن به رختخواب خود را وزن می کنید باید بدانید افزایش وزن به دلیل آخرین وعده غذایی، آخرین آبی که نوشیده اید یا حتی وزن لباس خواب خواهید داشت.

۲. بعد از زایمان

خانم ها چند روز بعد از زایمان تصمیم می‌گیرند که خودشان را وزن کنند چراکه فکر می کنند وقتی کودک به دنیا می آید به خاطر جدا شدن جفت و یا کیسه آب وزنشان کم خواهد شد.

وزن کردن در دوران بارداری

۳. بلافاصله بعد از غذا خوردن

وقتی بعد از غذا خوردن بلافاصله روی ترازو می روید؛ ترازو وزن شما را زیادتر از حد معمول نشان می دهد چون با خوردن غذا حجم خون داخل بدن افزایش پیدا کرده و همچنین سدیمی که در غذا وجود دارد موجب احتباس آب در بدن می‌شود.

۴. بلافاصله بعد از ورزش

یک تصور اشتباه وجود دارد که بعد از ورزش خودتان را وزن کنید تا بفهمید چقدر چربی سوزی داشته اید. اما چربی سوزی بلافاصله بعد از ورزش اتفاق نمی افتد و بخاطر آبی که بدن از طریق عرق کردن از دست داده است.

۵. در زمان قاعدگی

در طول دوره قاعدگی وزن خانم‌ها یک یا دو کیلویی نوسان خواهد داشت که این اضافه وزن بعد از پایان قاعدگی از بین می رود پس در این زمان اصلا خودتان را وزن نکنید.

۶. بلافاصله بعد از نوشیدن آب

با نوشیدن یک لیوان آب حدود نیم کیلو وزن روی ترازو بالاتر می رود پس هیچ موقع بعد از خوردن حجم زیاد آب خودتان را وزن نکنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد