اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

راهکاری موثر هنگام جوش آوردن خودرو در روز‌های گرم

با فرا رسیدن روز‌های گرم سال، احتمال بالا رفتن دمای آب موتور و همچنین جوش آوردن موتور وجود دارد.

به گزارش سایت طلا، با فرا رسیدن روز‌های گرم سال، احتمال بالا رفتن دمای آب موتور و همچنین جوش آوردن موتور وجود دارد.

اگر در این روز‌های گرم با خودروی خودتان در خیابان‌ها تردد می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم این گزارش را حتما بخوانید تا بدانید هنگام جوش آوردن خودروی خود چه کار‌هایی را باید و چه کار‌هایی را نباید انجام دهید تا به خودرو و خودتان آسیبی نرسد.

اگر هنگام رانندگی متوجه بالا رفتن غیرعادی آمپر آب شدید، کنار بزنید و صبر کنید تا آمپر بیفتد. با این حال اگر کار از کار گذشته و خودرو جوش آورده باشد، نباید این کار‌ها را انجام دهید:

۱- نباید خودرو را خاموش کرد: قطعا نباید با خودرویی که جوش آورده حرکت کرد، ولی آن را خاموش هم نباید کرد پس بهتر است در حالی که خودرو روشن است در جای مناسب پارک کنید. خاموش کردن خودرو یعنی حرکت نکردن پروانه و آب داخلی رادیاتور که این‌ها یعنی به جای کمک به خنک کردن موتور، شانس خنک کردن را هم از آن گرفته‌اید! خاموش کردن موتور در این حالت می‌تواند صدمه‌های زیادی به موتور خودرو وارد کند.

۲- نباید در رادیاتور را باز کرد: وقتی که خودرو جوش آورده یا آمپر آب بالاست به هیچ عنوان نباید در رادیاتور را باز کنید، چون قطرات آب جوش با باز شدن کوچک‌ترین فضا به بیرون پرتاب می‌شود و خطر سوختگی و خسارت‌های جانی را به دنبال دارد.

۳- روی موتور آب نریزید: سومین کاری که نباید انجام دهید، ریختن آب روی موتور است. ریختن آب روی موتور باعث می‌شود تا از داخل و بیرون موتور اختلاف دمایی به وجود بیاید و از نظر فیزیکی، خطر ترک خوردن موتور هم بیشتر شود.

چه کار‌هایی باید انجام داد

احتمالا می‌خواهید بپرسید که به جای نباید‌ها کاش باید‌ها را گفته بودیم که از شر جوش آوردن خودرو خلاص شوید. عجله نکنید در ادامه باید‌ها را هم نوشته ایم.

۱- باز کردن کاپوت خودرو: یادتان نرفته که نباید خودرو را خاموش کنید و در حالی که خودرو روشن است در کاپوت رو باز کنید تا به خنک شدن موتور کمک بیشتری کند.

۲- ریختن آب روی رادیاتور: برعکس آن که نوشته بودیم روی موتور آب نریزید توصیه می‌کنیم بدون این که در رادیاتور را باز کنید روی رادیاتور آب بریزید تا رادیات خنک شود.

۳- خاموش کردن کولر: در صورت روشن بودن کولر خودرو، آن را خاموش کنید تا از فشار روی موتور کاسته شود به جای آن بخاری خودرو را روشن کنید تا گرمای موتور به داخل خودرو منتقل و موتور خنک شود.

۴- برای عیب یابی به تعمیرگاه بروید: هرچند ممکن است دمای بالای هوای این روز‌ها دلیل جوش آوردن خودروی تان باشد، اما بهتر است بعد از خنک شدن موتور، خودرو را به یک تعمیرگاه ببرید تا درصورت ایراد در رادیاتور یا نشتی شیلنگ‌های آب، مشکل را حل کنید تا به خودرو آسیب نرسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد