اونس طلا2348.04
مظنه15,297,000
18 گرم3,531,300
ارزش سکه34,464,141
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

عوارضی که با خوردن این ادویه به سراغ شما می آید

زردچوبه به عنوان یکی از کلیدی ترین ادویه هایی که برای طبخ غذا استفاده می شود می تواند عوارضی نیز داشته باشد و باعث ایجاد بیماری های موقتی در شما شوند.

به گزارش سایت طلا، زردچوبه یکی از ادویه های بسیار محبوب در سراسر جهان و به خصوص ایران است که در بسیار از غذا ها استفاده شده و به دلیل مزایای بسیار آن برای سلامتی شناخته می شود.

از جمله مهم ترین مزایای خوردن زردچوبه برای سلامتی می توان به تقویت ایمنی بدن، کاهش التهاب و کاهش علائم آلرژی اشاره کرد که خواص درمانی فوق العاده ای به ان می دهد. با این وجود زردچوبه در کنار تمام این مزایای سلامتی، عوارض جانبی نادری نیز دارد که لازم است بدانید تا از مصرف بیش از حد آن پرهیز کنید.

پودر زردچوبه یک افزودنی عالی برای غذا های تند است و به طور گسترده همراه با فلفل استفاده می شود. از این رو بسیاری این ادویه ها را به صورت ترکیب شده خریداری می کنند.

فلفل سیاه

متاسفانه برخی از تولید کنندگان برای ارزان تر شدن محصول و فرایند تهیه این پودر، افزودنی های مضری مانند چاودار یا کاساوا را نیز با آن مخلوط کرده و در مواردی نیز حاوی سرب است که برای بدن بسیار مضر می باشد.

ماده دارویی داخل زردچوبه که بسیاری از مزایای سلامتی زردچوبه از آن ناشی می شود کورکومین نام دارد. این ماده در کنار مزایای خود می تواند برخی از مشکلات گوارشی مانند نفخ و اسهال ایجاد کند. با وجود اینکه این عارضه نادر است اما مصرف زیاد و منظم زردچوبه می تواند باعث این مشکل شود.

عوارض زردچوبه

کورکمین همچنین می تواند باعث سردرد و حالت تهوع شود. این عارضه نیز مانند قبلی نادر است اما اگر میزان زیادی زردچوبه مصرف می کنید و بعد از آن دچار این مشکلات می شوید لازم است حتما ان را مورد توجه قرار دهید.

علاوه بر این موارد تحقیقات نشان داده است زردچوبه در برخی افراد کیسه صفرا را تحت تاثیر قرار می دهد. این موضوع به خصوص برای کسانی اهمیت دارد که پیش از این مشکلات کیسه صفرا را تجربه کرده اند و از این رو لازم است در مصرف زردچوبه دقت بیشتری به عمل آورند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد