اونس طلا2345.22
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

10 جایگاه دیدنی در جهان که قبل از مرگ باید دید + تصاویر

طبق مطالعه ای که توسط Remitly انجام شد، برج خلیفه، فواره دبی، برج العرب، دبی فریم و دبی کریک، ۵ مکان دیدنی در این لیست هستند.

طبق مطالعه ای که توسط Remitly انجام شد 10 جایگاه دیدنی در سطح جهانی مربوط به این مناطق هستند :

1- Top of the Rock, New York C ity

نیویورک بزرگ‌ترین شهر ایالات متحده آمریکا، هم‌اکنون خانهٔ ۵۸۴۵ ساختمان با ارتفاع زیاد است که از این تعداد، ۹۷ عدد دارای ارتفاع بالای ۶۰۰ پا (۱۸۳ متر) هستند.

بلندترین ساختمان نیویورک هم‌اکنون مرکز تجارت جهانی (ساختمان شماره ۱) با ارتفاع ۱۷۷۶ پا (۵۴۱ متر) است که در حال اتمام ساخت است که در تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۳ به حداکثر ارتفاع خود رسید.

2- London Eye, London

چشم لندن یا چرخ هزاره بلندترین چرخ و فلک اروپا با ارتفاع ۱۳۵ متر است که به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی لندن محسوب می‌گردد. این چرخ و فلک در ساحل شرقی رودخانه تایمز و تقریباً روبروی ساختمان پارلمان بریتانیا واقع شده‌است.

3- Eiffel Tower, Paris

برج ایفل برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل که زمانی بلندترین سازهٔ جهان شناخته می‌شد، امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است.

4- Burj Khalifa, Dubai

برج خلیفه یا برج دبی آسمان‌خراشی در شهر دبی امارات متحدهٔ عربی است. این برج با ۱۶۳ طبقهٔ قابل استفاده و ۸۲۸ متر بلندی، هم‌اکنون بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج، از ژانویهٔ ۲۰۰۴ آغاز شد و در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ گشایش یافت.

5- Victoria Peak (The Peak), Hong Kong

ویکتوریا پیک نام کوهی در نیمهٔ‌غربی هنگ‌کنگ است. منطقه اعیان‌نشین مید-لِولز در ارتفاعات کوه‌پایه ویکتوریا پیک واقع شده‌است.

6- Edinburgh Castle, Edinburgh

دژ ادینبورو، یا کاخ ادینبورو (به گیلیک اسکاتلندی: Edinburgh Castle)، یک دژ تاریخی است که تسلط باروی آن بر شهر ادینبورو، از فراز کاسل راک؛ (صخرهٔ بلندی که خود به شکل یک کاخ است)، افق آن را می‌سازد، در اسکاتلند قرار دارد.

7- Guinness Storehouse, Dublin

شهر دوبلین به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری، جمعیت دانشجویان و ویژگی‌های منحصربه‌فردش یکی از برترین مقصدهای گردشگری به شمار می‌رود. به دلیل کوچک بودن شهر می‌توانید به‌راحتی با پای پیاده از شهر دیدن کنید. اما ازآنجایی‌که شهر گرانی است چند روز اقامت در آنجا کافی است.

8- High Roller, Las Vegas

های رولر بزرگترین چرخ و فلک دنیا در شهر لاس وگاس آمریکا است که ۱۶۷ متر قطر دارد. های رولر دو متر بلندتر از چرخ فلکه پرنده سنگاپوری با بلندی ۱۶۵ متر است.

- Diamond Head State Monument, Hawaii

دایموند هد یک مخروط آتشفشانی در جزیره اواهو، هاوایی است. در زبان هاوایی به نام له‌های خوانده می‌شود. نام انگلیسی آن در قرن نوزدهم توسط دریانوردان انگلیس انجام شد، که کریستال‌های کلسیت موجود در ساحل مجاور را برای الماس اشتباه گرفتند.

10-Charles Bridge, Prague

پل چارلز یک پل قوسی سنگی قرون وسطایی است که از رودخانه ولتاوا در پراگ، جمهوری چک می گذرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد