اونس طلا2297.45
مظنه14,876,000
18 گرم3,434,100
ارزش سکه33,515,628
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

اطلاعات جالبی که دانستن آنها برای شما خیلی مفید است

جاذبه باعث می شود بینی و گوش ما با گذشت زمان بزرگتر شوند

ما با کیهان یکی هستیم، و بیشتر بدن ما از غبار کیهانی ساخته شده است . وقتی در مورد حقایق کیهان صحبت می کنیم، بسیاری از آنها شوکه کننده است. برخی از حقایق آنقدر شگفتانگیز هستند که با وجود اثبات علمی، در ابتدا باور کردن آنها سخت است.

پشهها جذب رنگهای خاصی میشوند

لباسی که میپوشیم میتواند تأثیر مستقیمی بر روی این موضوع داشته باشد که چرا پشهها ما را تنها نمیگذارند. این حشرات کوچک جذب رنگهای تیره میشوند، رنگ سیاه بیشتر از سفید ، چشم پشهها را میگیرد.

غذا خوردن قبل از خواب منجر به کابوس می شود

اگر به دنبال خواب آرامی هستید، بعد از غذاخوردن، بلافاصله نخوابید. مصرف غذا قبل خواب میتواند تأثیر منفی بر کارایی خواب، بهویژه برای زنان داشته باشد. مطالعه دیگری نشان میدهد که مصرف لبنیات قبل از خواب میتواند منجر به خوابهای آزاردهنده و عجیب شود.

تلفن ها کثیف تر از توالت هستند

مطالعهای روی تلفنهای همراه دانشآموزان دبیرستانی نشان داد که آنها آلوده به باکتریهای بالقوه بیماریزا هستند. در واقع، به گفته دانشمندان، تلفنهای همراه ۱۰ برابر بیشتر از صندلیهای توالت، باکتریها را حمل میکنند.

تعداد میکروب های بدن ما بیشتراز سلول های ما است

این واقعیت که ما از تریلیونها میکروارگانیسم تشکیل شدهایم ممکن است عدهای را متحیر کند. در واقع، برای هر سلول انسانی، ۱۰میکروب داریم. در واقع، این موجودات زنده میکروسکوپی برای هضم غذا، تنظیم سیستم ایمنی، محافظت از ما در برابر سایر باکتریهای مضر و غیره ضروری به عملکرد بدن ما کمک میکنند .

ظرفیت حافظه انسان ۲.۵ میلیون گیگابایت است

بر اساس یک مطالعه، حافظه مغز ما برابر با ۲.۵ میلیون گیگابایت است که می توان آن را با پخش ۳ میلیون ساعت برنامه تلویزیونی مقایسه کرد.

برای هر فرد روی این سیاره ۴۲۰ درخت وجود دارد

طبق این مطالعه ییل، زمین دارای 3 تریلیون درخت است. این معادل۴۲۰ درخت برای هر فرد زنده است.

جاذبه باعث می شود بینی و گوش ما با گذشت زمان بزرگتر شوند

با کمال تعجب، دلیل بزرگ‌تر شدن بینی و گوش‌ها با افزایش سن، در واقع افتادگی پوست ، تأثیر گرانش روی آن است. این اتفاق برای سایر اندام‌های بدن نیز می‌افتد، با این حال، این 2 عضو قابل مشاهده‌ترین هستند.

بستن چشم ها باعث افزایش حافظه می شود

حافظه ما می‌تواند از این مکث کوتاه سود ببرد. 15 دقیقه استراحت با چشمان بسته پس از گوش دادن به یک داستان کوتاه می‌تواند به شما کمک کند چیزها را بهتر به خاطر بسپارید. بر اساس یک مطالعه، مشخص شد که شاهدان عینی جنایات وقتی چشمان خود را می‌بندند، جزئیات دقیق‌تری را به خاطر می‌آورند.

ضربان قلب ما با موسیقی که گوش می‌دهیم همگام می‌شود

یک آهنگ خوب می تواند به با قلب صحبت کند. در حقیقت، محققان دریافته‌اند که آهنگ های تند منجر به افزایش فشار خون، ضربان قلب و تنفس می‌شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد